طبیعت بی نظیر استان های غربی کشور را باید به بهترین شیوه معرفی کرد

به گزارش مجله سرگرمی، شهردار سنندج با اشاره به ظرفیت های گردشگری استان های غربی گفت: طبیعت بی نظیر استان های غرب کشور را باید به بهترین شیوه معرفی کرد.

طبیعت بی نظیر استان های غربی کشور را باید به بهترین شیوه معرفی کرد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان، حشمت الله صیدی شهردار سنندج در دومین نشست تخصصی توسعه گردشگری غرب که با حضور ولی تیموری معاون گردشگری کشور برگزار گردید، ضمن تاکید بر لزوم ورود شهرداری های استانهای غرب کشور به بحث توسعه گردشگری در این استانها گفت: استان های غربی دارای طبیعت بکر و کم نظیری در سطح کشور هستند که ضروری است به بهترین شیوه مناسب به علاقمندان معرفی شوند.

صیدی به رویدادهای مهم برگزار گردیده در سطح استان کردستان اشاره نمود و گفت: برگزاری بزرگترین جشن نوروز کشور در سنندج بر اهمیت توجه بیش از پیش به رویدادهای مختلف در جذب گردشگر صحه گذاشت و به همین دلیل رویدادهای مختلفی از جمله برگزاری همایش بین المللی ورزشی و کنگره مشاهیر کُرد را در شرف برگزاری داریم.

وی شهر سنندج را مرکز فرهنگ، هنر و موسیقی خواند و افزود:درخواست ثبت سنندج به عنوان شهر خلاق در یونسکو پذیرفته شده است که این مهم سنندج را بیش از پیش به علاقه مندان در سطح جهان معرفی خواهد نمود.

شهردار سنندج در خاتمه از کوششهای مدیر کل میراث فرهنگی کردستان در بخش های مختلف تقدیر و از حاضرین برای شرکت در همایش های آینده دعوت کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان نیز در این نشست گفت: استان کردستان دارای جاذبه های گردشگری بی شماری است که معرفی شدن این مناطق و در معرض دید دیگر استان ها قرار دریافت بسیار اهمیت دارد.

بهرام نصراللهی زاده اظهار کرد: جأی بسی خرسندی است که بر غرب کشور به عنوان محور گردشگری تمرکز شده است.

وی افزود: ما در کشورمان با عدم تعادل روبرو هستیم و بیشتر سفرها به سمت شمال و یا مرکز کشور سوق پیدا نموده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان عنوان نمود: غرب کشور هم دارای جاذبه های گردشگری بسیاری است که همه باید کوشش کنیم این بخش از کشور هم مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ما در نظام برنامه ریزی معتقدیم که هرگونه اقدامی در هر محلی باید با یاری مسئولان آن محل صورت گیرد، توضیح داد: اما با این وجود توسعه گردشگری غرب کشور یک برنامه قابل توجه ملی را نیز می خواهد.

نصراللهی زاده، فضاسازی عمومی و آشناسازی خود مردم را نیز امر مهم دیگری عنوان نمود که در توسعه گردشگری موثر است و تاکید نمود: همه باید در این زمینه نیز کوشش جدی نمایند.

وی افزود: استان کردستان دارای جاذبه های بی شماری است که معرفی شدن این مناطق و در معرض دید دیگر استان ها قرار دریافت بسیار اهمیت دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان ادامه داد: متاسفانه بحث ارتباطات بین استانی در کشورمان مورد غفلت قرار گرفته است؛ مراکز استان ها کمتر با یکدیگر ارتباط دارند و همه با تهران ارتباط برقرار می نمایند در صورتی که این ارتباطات به همبستگی ملی یاری خواهد نمود.

وی در خاتمه اعلام کرد: هر سال حداقل یک برنامه و یا همایش بین المللی در استان کردستان برگزار می گردد و از دستگاه ها خواسته ایم که هر همایش بین المللی را دارند به ما اعلام نمایند.

miniman.ir: مرد کوچک | مجله سبک زندگی و کسب و کار

miniset.ir: مینی ست | مجله خانواده و موفقیت

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 38190

به "طبیعت بی نظیر استان های غربی کشور را باید به بهترین شیوه معرفی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طبیعت بی نظیر استان های غربی کشور را باید به بهترین شیوه معرفی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید