صفرپور: خودباوری بازیکنان می تواند باعث کسب 2 سهمیه گردد، نوجوانان احتیاج به چند سال سرمایه گذاری دارند

به گزارش مجله سرگرمی، مربی تیم ملی تکواندوی بانوان کشورمان گفت: چند بازیکن ما می توانند سهمیه المپیک را کسب نمایند، اما همان طور که گفتم خودباوری بازیکنان و حمایت جامعه تکواندو در این اتفاق بسیار مؤثر است.

صفرپور: خودباوری بازیکنان می تواند باعث کسب 2 سهمیه گردد، نوجوانان احتیاج به چند سال سرمایه گذاری دارند

فاطمه صفرپور در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، درباره لغو مسابقات قهرمانی آسیا گفت: برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا، بچه ها تقریباً به اوج آمادگی دست یافته بودند که به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا این مسابقات به تعویق افتاد. این اتفاق برای کادر فنی بسیار سخت است که دوباره تمام برنامه های خود را از ابتدا برنامه ریزی کند، اما این اتفاق برای همه کشورها افتاده است و فقط مخصوص به ما نیست و باید دوباره خود را جمع و جور کنیم.

وی توضیح داد: در حال حاضر از راه دور روی عملکرد بچه ها نظارت داریم و به وسیله فضای مجازی تمرینات را پیگیری می کنیم. در هفته یک بار به صورت آنلاین تمرین می کنیم و در سایر روزها نیز بچه ها تمرینات خود را ارسال می نمایند. قطعاً این گونه شرایط با تمرین داخل اردو قابل مقایسه نیست، اما به هرحال با توجه به شرایط چاره دیگری نداریم و همین تمرین باعث خواهد شد در آغاز اردوها 20 تا 30 درصد جلوتر باشیم.

مربی تیم ملی تکواندوی بانوان درباره اینکه تا چه اندازه به پیروزیت این تیم در مسابقات قهرمانی آسیا و گزینشی المپیک امیدوار است، گفت: فکر می کنم هیچ کاری نشدنی نیست، اما تجربه ثابت نموده است باور یک بازیکن برای پیروزیت خیلی مهم است. برای رسیدن به باور نیز یک بازیکن باید در مسابقات متعدد و تورنمنت ها تجربه کسب کند. حضور یک بازیکن در یک تورنمنت باعث خواهد شد ضعف های او تعیین گردد و کادر فنی برای حضور در مسابقات رسمی این اشکالات را رفع کند.

صفرپور با اشاره به تجربه کم بازیکنان ایرانی گفت: دختران ما حضور کمی در تورنمنت ها دارند و مهمترین تورنمنت برای آنها مسابقات لیگ است. بیشتر ترکیب تیم ملی را در حال حاضر بازیکنانی تشکیل می دهند که از رده نوجوانان بالا آمدند و از لحاظ توان فنی خیلی خوب هستند و جسارت دارند. باید روی این بازیکنان نوجوان در طولانی مدت سرمایه گذاری گردد و در مسابقات مختلف حضور داشته باشند تا به بهترین شرایط دست پیدا نمایند.

وی اضافه نمود: در سالیان گذشته عملکرد چند بازیکن خارجی را که از رده های سنی نوجوانان بالا آمدند را پیگیری و دنبال کردم. بازیکنی مانند ماتئا جلیس از کرواسی در سال 2014 در المپیک نوچوانان به مدال طلا رسید، اما پس از حضور در تیم ملی کرواسی در دو سه سال اول پیروزیتی کسب نکرد. جلیس در این مدت در مسابقات زیادی شرکت کرد و به نتیجه نرسید، اما روی ایرادات خود کار کرد و در مسابقات اخیر پیروز به نتیجه گیری شده است.

مربی تیم ملی تکواندوی بانوان کشورمان گفت: خیلی مهم است بازیکنی که تازه از رده نوجوانان با کسب مدال های خوب به تیم ملی آمده است را حمایت کنیم. متاسفانه در کشور ما وقتی بازیکنی که طلای نوجوانان دنیا را دارد در چند مسابقه می بازد، همه می گویند دیگر او به درد نمی خورد. این در صورتی است که باید روی بازیکن رده نوجوانان سه یا چهار سال سرمایه گذاری گردد تا به نتیجه گیری برسد. البته استثناهایی نیز وجود دارد که بازیکن فرایند پیروزیت خود در رده نوجوانان را در رده بزرگسالان نیز ادامه می دهد، اما در شرایط عادی بازیکن رده نوجوانان برای پیروزیت در تیم ملی احتیاج به سه چهار سال میدان دارد تا به خودباوری دست پیدا کند.

صفرپور درباره شانس کشورمان برای کسب دو سهمیه رده بانوان در مسابقات گزینشی المپیک گفت: کسب سهمیه المپیک نیز کار سختی است. اگر بخواهیم فنی نگاه کنیم، کشورهای چین و کره جنوبی با کسب سهمیه به وسیله رنکینگ در مسابقات قاره ای حضور ندارند، اما با این حال در بعضی اوزان نفرات ششم تا دهم رنکینگ فدراسیون دنیای از کشورهای ازبکستان، قزاقستان، اردن و ویتنام در مسابقات گزینشی حضور دارند.

وی خاطر نشان کرد: نمی توانیم بگویم گزینشی المپیک با عدم حضور تکواندوکاران کره جنوبی و چین راحت است. فکر می کنم اگر بازیکنان ما تا قبل از مسابقات گزینشی المپیک در یک یا دو تورنمنت خوب حضور داشته باشند و روی ایرادات آنها کار گردد و به خودباوری برسد کسب سهمیه المپیک ممکن است. چند بازیکن ما می توانند سهمیه المپیک را کسب نمایند، اما همان طور که گفتم خودباوری بازیکن و حمایت جامعه تکواندو در این اتفاق بسیار مؤثر است.

مربی تیم ملی تکواندوی بانوان در خصوص برگزاری دوره آموزشی برای مربیان کشور سوئد در سال گذشته، گفت: با دعوت فدراسیون تکواندو سوئد قرار بود بعد از المپیک دوباره برای برگزاری دوره های آموزشی به این کشور بروم، اما کرونا در حال حاضر همه چیز را تحت تأثیر قرار داده است. همچنین پیشنهاداتی برای آموزش از سوی یکی، دو کشور دیگر نیز دارم که احتمالاً آنها را هم قبول خواهم کرد.

صفرپور در انتها درباره نگاه جامعه دنیای تکواندو به بانوان مربی کشورمان گفت: با توجه به دوستی با مربیان بعضی کشورها می دانم دیدگاه آنها روی توانایی فنی مربیان ایرانی مثبت است و آنها صندلی خوبی برای مربیان ایرانی قائل هستند.

اسلیم فا: اسلیم فا: مجله دوخت و دوز، طراحی لباس و انتخاب لباس

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 89961

به "صفرپور: خودباوری بازیکنان می تواند باعث کسب 2 سهمیه گردد، نوجوانان احتیاج به چند سال سرمایه گذاری دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صفرپور: خودباوری بازیکنان می تواند باعث کسب 2 سهمیه گردد، نوجوانان احتیاج به چند سال سرمایه گذاری دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید