شهرهای زیبای شمال ایتالیا

به گزارش مجله سرگرمی، مقاصد گردشگری در شمال ایتالیا

کوه های آلپ و دریاچه یخی تا سواحل آفتابی دریای آدریاتیک اینها گوشه ای از تنوع جغرافیایی شمال ایتالیا است. در میان شهرها و چشم اندازهای منطقه می توانید لذت غذاهای ایتالیا و گنج های فرهنگی زیادی را تجربه کنید. شمال ایتالیا با این همه زیبایی وقتی با هتل ها و خریدهای مجلل هم در آمیخته گردد تبدیل به مقصد گردشگری بینظیری خواهد شد. چه طعم آب میوه های گوارای اینجا را بچشید و از غذاهای درجه یک این محل میل کنید و یا در قلعه های باستانی و کلیساهای آن گشت و گذار کنید این محل به مسافران تجارب مسافرتی خاطره انگیزی را می دهد. با خبرنگاران همراه باشید تا با شمال ایتالیا بیشتر آشنا شوید.

شهرهای زیبای شمال ایتالیا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

شهر جنوا

شهر جنوا در زیر سایه محبوبیت دیگر شهرهای ایتالیا مثل رم و ونیز نهاده شده است ولی بدرستی یکی از جواهرات پنهان ایتالیاست . این شهر پایتخت ناحیه لیگوریا در ساحل شمال غربی ایتالیا است و محل تولد کریستف کلمب، کاشف قاره آمریکا، می باشد. مرکز تاریخی این شهر که از جاذبه های گردشگری آن است از خیابان های باریک و پر پیچ و خم تشکیل شده که با معماری حیرت آور و گنجینه های هنری خود گردشگران را به تعجب وا می دارد.

شهر میلان

میلان که در جریان بمب های جنگ جهانی دوم بکلی نابود شد، بعد از آن مورد بازسازی نهاده شد و امروز به عنوان پایتخت اقتصادی و مد این کشور میدرخشد. معروف ترین مکان میلان، کلیسای سانتا ماریا است که در لیست میراث فرهنگی یونسکو قرار گرفته است و نقاشی شام آخر داوینچی در این محل به نمایش در آمده است. قلعه اسفورزا که در قرن 14 ساخته شده هم از مهمترین جاذبه های این شهر می باشد. گالری ویتوریا امانوئل که بازاری در شمال میدان دلدوئومو است محل مناسبی برای خرید لباس هایی با طراحی ایتالیایی است.

ناحیه پورتوفینو

پورتوفینو بندری زیبا با مناظری سرسبز و ردیفی از تپه ها است که آن را تبدیل به یکی از زیباترین شهرهای ساحلی ایتالیا نموده است. با کمی رانندگی به سمت جنوب جنوا به این دهکده کوچک می رسیم که قرن هاست از محبوب ترین مقاصد سفر یک روزه می باشد. کشتی های کروز و قایق های تفریحی زیادی در این بندر شناور هستند که به جذابیت آن افزوده اند. می توان با کمی بالا رفتن از تپه های نزدیک این بندر به کلیسای کستلو بروون رسید که در آنجا چشم اندازهای زیبایی از شهر وجود دارد.

دریاچه گاردا

بزر ترین دریاچه یخی استان لمباردی است که از شمال هم مرز قله های آلپ و از جنوب به دشت های مسطح وصل است. جنگل ها و باغ هایی که در لبه ساحل این دریاچه هستند چشم اندازی زیبایی را برای گردشگرانی که برای تفریح و آرامش به این منطقه می آیند فراهم می نماید. جنوبی ترین شهر منطقه سیرمیونه مملوء از چشمه های آب گرم و قلعه های کوچک می باشد و بزرگ ترین مجموعه های خرابه های رمان در شمال ایتالیا هم در اینجا قرار گرفته است.در شمال این دریاچه منطقه ریوا دل گاردا قرار گرفته است که مورد علاقه گردشگرانی است که علاقه مند به فعالیت هایی مثل موج سواری، کیاکینگ و شنا هستند.

شهر ونیز

ونیز مقصدی بینقص برای داشتن یک تفریحی رمانتیک است . در این شهر بجای خیابان، کانال های آب داریم و ساختمان ها بر روی دریای آدریاتیک هستند. ونیز زیبایی بی انتهایی دارد که برای صدها سال مسافران بسیاری را به سمت خود جذب نموده است. در این شهر بعد از تجربه بینظیر قایق سواری با گوندولا که از قایق های پارویی ایتالیا است، می توانید به میدان سنت مارکو بروید، این میدان از میدان های اصلی شهر ونیزاست و در پیاده روهای آن کافه های بسیاری وجود دارد. در داخل کلیسای بازیلیکا منطقه سن مارکو گنجینه ای از کارهای هنری جواهردار و آثار مقدس قرار گرفته است.

منبع: touropia.com

منبع: الی گشت
انتشار: 7 آبان 1398 بروزرسانی: 28 شهریور 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 46633

به "شهرهای زیبای شمال ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرهای زیبای شمال ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید