شرکتی دانش بنیان جدول بتنی مقاوم در برابر خمش فراوری کرد

به گزارش مجله سرگرمی، یک شرکت دانش بنیان ایرانی با استفاده از نانوسیلیس پیروز به فراوری جداول بتنی مقاوم در برابر خمش شده است که طول عمری تقریبا 2 برابر بیشتر از جدول های بتنی رایج دارند.

شرکتی دانش بنیان جدول بتنی مقاوم در برابر خمش فراوری کرد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، شرکت انبوه سازی مسکن بهدیس سامان امین پیروز به فراوری جدول بتنی مقاوم در برابر خمش حاوی نانوذرات شده است. این شرکت پیش از این بتن فوق سبک با مقاومت فشاری بالا را با یاری فناوری نانو فراوری و به بازار عرضه نموده بود.

مهرداد رزاقیان، مدیر بخش تحقیق و توسعه این شرکت می گوید: ما پیش از این تجربه ساخت بتن های فوق سبک با استفاده از فناوری نانو را داشتیم، بتن هایی که در آن ها از نانوذرات برای کاهش وزن و افزایش استحکام استفاده شده بود. در این محصول جدید از فناوری مشابه برای فراوری جدول بتنی مقاوم در برابر خمش استفاده کردیم، جدول هایی که به دلیل داشتن نانوذرات نسبت به جدول های رایج مقاومت به خمش 20 تا 30 درصد بالاتر دارند. در واقع نکته اصلی در این پروژه همین افزایش مقاومت به خمش در محصول است. البته نانوذرات موجب افزایش 1.5 تا 2 برابری دوام و طول عمر جدول نیز می شوند.

رزاقیان دلیل بهبود خواص این جداول را وجود نانوذرات و بهینه سازی ریزساختار های بتن می داند. کارایی و خواص بتن تا حد زیادی به مقدار و ابعاد زیر ساختار های به کار رفته درآن بستگی دارد. ذرات در ابعاد نانو خصوصیات فیزیکی و شیمیایی متفاوت و منحصربه فردی را در این بتن ها ایجاد می نماید.

مدیر بخش تحقیق و توسعه این شرکت دانش بنیان درباره بازاریابی و فروش این محصول جدید می گوید: برای عرضه این محصول به بازار احتیاج به تاییدیه ها و مجوز های مختلف است از این رو ما گواهی نانومقیاس را برای این محصول دریافت کردیم تا گام اول در تسهیل شرایط بازاریابی و فروش را برداریم.

وی از شهرداری ها به عنوان یکی از گزینه های اصلی برای مصرف این نانومحصول یاد کرد که در صورت استفاده از آن می توان دوام و استحکام جداول خیابانی در سطح شهر و جاده ها را افزایش داد.

برای فراوری این جداول از نانوسیلیس استفاده می گردد که این نانوسیلیس ها از شرکت صنایع نانوسیلیس ایساتیس تهیه شده است. در واقع این محصول ماحصل دو فناوری بومی بوده و وابستگی به خارج از کشور ندارد.

این شرکت در سال 1384 با همت جمعی از فارغ التحصیلان دانشگاه های کشور تاسیس شد و با هدف ارتقاء خدمات عمرانی در زمینه صنعت ساختمان کشور با تکیه بر فناوری های روز به فعالیت خود ادامه داده است. این شرکت توانمند به فعالیت در زمینه های فراوری نانو بتن فوق سبک سازه ای، تهیه و فراوری طرح اختلاط بتن های خاص، فراوری قطعات ساختمانی پیش ساخته سبک و بتن آماده استاندارد است.

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور کشتی کروز: تور کشتی کروز: سفری هیجان انگیز به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 58264

به "شرکتی دانش بنیان جدول بتنی مقاوم در برابر خمش فراوری کرد" امتیاز دهید

1 کاربر به "شرکتی دانش بنیان جدول بتنی مقاوم در برابر خمش فراوری کرد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکتی دانش بنیان جدول بتنی مقاوم در برابر خمش فراوری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید