سونی از دلیل نیامدن خود به E3 2019 می گوید

به گزارش مجله سرگرمی، سونی و پلی استیشن برنامه ای برای شرکت در رویداد E3 امسال میلادی ندارند. سونی این خبر را دو سه ماه پیش بیان کرد و گفت که حتی حول رویداد E3 2019 هم برنامه ای برگزار نخواهند کرد. تا به امروز چندان از دلیل این تصمیم نشنیده بودیم، ولی در قالب مصاحبه ای جدید، شاون لیدن از این موضوع صحبت نموده است.

سونی از دلیل نیامدن خود به E3 2019 می گوید

شاون لیدن (Shawn Layden)، مدیر استودیوهای بازی سازی سونی، در مصاحبه ای به خبرگزاری سی نت گفته که رویداد E3 دیگر مثل گذشته نیست و ساختاری متفاوت پیدا نموده است.

لیدن درباره این موضوع گفته است:

زمانی که تصمیم گرفتیم در سال 1995، در دوره پلی استیشن وان، بازی های ویدیویی را از نمایشگاه CES خارج کنیم، رویداد E3 به احتیاج دو گروه پاسخ می داد: فروشگاه ها و خبرنگاران.

فروشگاه ها می آمدند و برای مثال شخصی پیش ما می آمد و می گفت که من مسوول تامین ماشین های اسباب بازی، عروسک های باربی، نوارهای کاست و بازی های ویدیویی فلان فروشگاه هستم. شما چه چیزهایی دارید؟ از آن طرف نشریه ها بودند که به دنبال موضوع روی جلدشان می گشتند. اینترنتی هم وجود نداشت

راه انداختن یک نمایشگاه تجاری در آن موقع سال، دقیقا چیزی بود که این صنعت نوپا احتیاج داشت و ما هم آن را انجام دادیم.

پلی استیشن صحبت ها و جلسات تجاری شان را دیگر در رویداد E3 انجام نمی دهند: ما در حال حاضر مراسمی در ماه فوریه برای خودمان به اسم Destination PlayStation داریم که فروشگاه ها و شرکت های همکارمان به آن می آیند و ما هم از اتفاقات سال برای شان می گوییم. آن ها تصمیم های تجاری شان را در ماه فوریه می گیرند. ماه ژوئن (ماه برگزاری نمایشگاه E3) برای صحبت با فروشگاه ها درباره برنامه های فروش آخر سال، بسیار دیر است.

مدیر استودیوهای سونی معتقد است که رویداد E3 دیگر یک نمایشگاه تجاری نیست. او ادامه داده است: بحث های تجاری و فروشگاه ها کاملا از E3 حذف شده اند. به لطف اینترنت و اینکه در همه حال خبر بازی وجود دارد، این رویداد به درد خبرنگاران هم نمی خورد و تاثیرش را از دست داده است. نهایتا E3 به عنوان یک نمایشگاه تجاری، امروزه هیچ فعالیت تجاری ندارد. جهان تغییر نموده است، ولی E3 با این جریان حرکت ننموده.

البته شاون لیدن دوباره به این موضوع هم اشاره می نماید که یکی از دلایل حضور نیافتن در نمایشگاه E3، نداشتن محتوای کافی برای نمایش است: ما تصمیم گرفته ایم تا در محدوده های زمانی طولانی، بازی های کمتر ولی بزرگتری بسازیم. از نظر زمانی، ژوئن 2019 زمان مناسبی برای نمایش چیز جدیدی از سمت ما نبود. اگر بگوییم که مراسمی داریم و مردم را جمع کنیم، آن ها منتظرند تا چیز جدیدی از ما ببینند.

به نظر می رسد که شرکت های مختلف درباره آینده E3 برنامه هایی دارند. شاون لیدن گفته است: در حال صحبت درباره چگونگی تبدیل E3 به مراسمی امروزی تر هستیم. آیا می توان E3 را تبدیل به یک فستیوال بازی کرد؟ جایی که مردم به خاطر شنیدن خبرهای بزرگ به آن نمی آیند و در واقع مراسمی برای تجلیل از بازی هاست و بازی سازان در آن سخنرانی های مختلف می نمایند و به هواداران شان نزدیک تر می شوند.

واضح است که شاون لیدن چیزی مثل رویداد سالانه کامیک-کان را در ذهن دارد.

نینتندو سال هاست که دیگر در نمایشگاه E3 کنفرانس برگزار نمی نماید، ولی حضور سایر شرکت ها در این رویداد حتی از قبل پررنگ تر شده است. مایکروسافت رسما اعلام نموده که در E3 2019 با قدرت حضور خواهد داشت و می توانیم انتظار داشته باشیم الکترونیک آرتز و یوبی سافت و بتسدا و حتی شرکت مستقل Devolver Digital مثل سال های گذشته برنامه برگزاری کنفرانس های خود را حفظ نمایند.

رویداد E3 2019 مثل سال های گذشته در خرداد ماه در لس آنجلس برگزار خواهد شد.

منبع: Cnet

شارژ 10: شارژ 10: مجله گردشگری و مسافرتی، خبری و ورزشی

جعبه مهر: جعبه مهر: با همدیگر مهربان باشیم

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 12553

به "سونی از دلیل نیامدن خود به E3 2019 می گوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سونی از دلیل نیامدن خود به E3 2019 می گوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید