سولاریس؛ پرفروش ترین کتاب استانیسلاو لم

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران؛ کتاب سولاریس نوشته استانسیلاو لم، با ترجمه فرمهر امیردوست، از سوی انتشارات کتابسرای تندیس و در مجموعه شاهکارهای علمی- تخیلی منتشر شد. این کتاب نخستین بار در سال 1961 به چاپ رسیده است.

سولاریس؛ پرفروش ترین کتاب استانیسلاو لم

در خلاصه ای از این کتاب آمده که کری کلوین به سیاره سولاریس می رود تا اقیانوسی را آنالیز کند که تمام سطح آن را پوشانده است؛ اما در عوض با خاطره ای دردناک رودررو می گردد: تجسمی زنده از معشوقش که سال ها پیش مرده است. سپس می فهمد دانشمندانی هم که مشغول مطالعه سیاره هستند به بلایی مشابه دچار شده اند. احتمالا چنین اتفاقی زیر سر اقیانوس سولاریس است؛ موجودی یگانه و یکپارچه که معلوم نیست که چه هدف و مقصودی دارد… اما هر هدفی که داشته باشد باعث می گردد دانشمندان به جای آن که دنیای بیرون را بشناسند، به شناخت خود بپردازند.

استانسیلاو لم؛ نویسنده لهستانی متولد 12 سپتامبر سال 1921 است. وی که نویسنده آثار علمی- تخیلی بود، بیشتر شهرتش را با نوشتن رمان سولاریس به دست آورد و این اثر شناخته شده ترین و پرفروش ترین کتاب استانیسلاو لم است که تا به امروز به بیش از 25 زبان ترجمه شد. آندری تارکوفسکی، کارگردان روس در سال 1971 فیلمی اقتباسی از سولاریس ساخت. لِم 27 مارس 2006 درگذشت.

سفرهای ستاره ای، سولاریس، خاطرات پیدا شده در وان حمام، شکست ناپذیر، سایبریاد: افسانه های عصر سایبرنتیک، ناکامی و زنجیره اقبال از آثار این نویسنده به تعداد می آیند.

کتاب سولاریس نوشته استانسیلاو لم ، در 216 صفحه، به قیمت 60 هزار تومان، در قطع رقعی، جلد شومیز و با ترجمه فرمهر امیردوست، از سوی انتشارات کتابسرای تندیس به کتاب فروشی ها راه یافت.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 25 شهریور 1400 بروزرسانی: 25 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 158123

به "سولاریس؛ پرفروش ترین کتاب استانیسلاو لم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سولاریس؛ پرفروش ترین کتاب استانیسلاو لم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید