سوبارو ایمپرزا 2019 در مقابل مزدا 3
به گزارش مجله سرگرمی، مزدا 3 یکی از سدان های سایز کوچک معروف و شناخته شده در بازار ایران و دنیا است.

خبرنگاران - مزدا 3 2019 از نظر ظاهری متفاوت با ایمپرزا است اما ایمپرزا بسیار کاربردی تر از مزدا است. فضای داخلی مزدا نیز در مقابل ایمپرزا دل نشین و البته در این کلاس بی نظیر است؛ در واقع، کیفیت مواد با برند هایی مانند لکسوس، آکورا و اینفینیتی برابری می نماید.
طراحی متضاد قرمز و مشکی موجود، چشم نواز و مدرن است، در حالی که صفحه نمایش های داخلی از سطح بالایی برخوردار هستند؛ طراحی فرمان با سوئیچ های فانتزی وجود دارد، بعلاوه مزدا مملو از ویژگی هایی با تکنولوژی بالا مانند پشت آمپری دیجیتال و نمایشگر هدآپ است.
افرادی که در پی خودرویی با فضای جادار هستند ایمپرزا را انتخاب می نمایند چرا که دارای فضای سر و پای بیشتری نسبت به مزدا هستند؛ در سوبارو فضای بیشتری برای جایگاه های عقب و در دریچه فضای بیشتری وجود دارد. اتاق جایگاه عقب در مزدا کمی مشکل ساز است، زیرا بسیار تنگ است، اما اتاق بار آنقدر ها هم بد نیست.
سوبارو ایمپرزا کابین بسیار کاربردی دارد. جادار و باز است و باعث می گردد در مقایسه با مزدا بهتر باشد؛ سوبارو بعلاوه دارای دو صفحه نمایش در داشبورد است، یکی با امکانات برجسته و دیگری که یک صفحه نمایش لمسی برای تفریح است که دارای سیستم اتواندروید و اپل کارپلی است.
ایمپرزا دارای یک موتور 2.0 لیتری است که 152 اسب بخار قدرت و 148 پوند فوت گشتاور فراوری می نماید و با گیربکس پنج سرعته دستی یا CVT در دسترس است که باعث می گردد ایمپرزا اسپرت تر از آنچه هست به نظر برسد.
این خودرو دارای شاسی سفت است، اما سیستم تعلیق با فنر نرم دارد، به این معنی که راحت و مطمئن است. با سیستم چهارچرخ متقارن، اطمینان زیادی در هنگام رانندگی می دهد.
مزدا 3 دارای سیستم تعلیق AWD است که این ویژگی را دارد بتواند قدرت خود را تغییر دهد، در حالی که ایمپرزا تنظیمات بیشتری دارد؛ با وجود اینکه ایمپرزا قدرتی رقابتی تر نسبت به مزدا دارد اما رانندگی سرگرم نماینده تری را ارائه می دهد زیرا دارای شاسی محکم و فرمان مناسبی است.
زیر کاپوت مزدا 3 یک موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر قرار گرفته است که 186 اسب بخار قدرت و 186 پوند فوت گشتاور فراوری می نماید. این خودرو با یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک جفت می گردد و نیرو به هر چهار چرخ منتقل می گردد. به گفته مزدا، این سیستم همواره نیرو را به هر چهار چرخ می فرستد، اما به طور مداوم در حال جابجایی قدرت بین محور های جلو و عقب است. پیشرانه خوب است و سرعت مزدا به خوبی افزایش می یابد؛ این برترین موتور نیست، اما دور ها را به آرامی افزایش می دهد.
خبرنگاران مالی صنعت ، تجارت و کشاورزی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان