سلطانی فر: کوشش ما برای رتبه ای بهتر از چهارمی بود، برای المپیک بهداد را براحتی از دست نمی دهیم

به گزارش مجله سرگرمی، وزیر ورزش در حاشیه بازدید از اردوی ورزشکاران پاراآسیایی درباره عملکرد کاروان ایران در بازی های آسیایی گفت: پنچاک سیلات بلایی بود که کشور میزبان بر سر ما آورد و سبب شد تا رتبه چهارمی خود را از دست بدهیم.

سلطانی فر: کوشش ما برای رتبه ای بهتر از چهارمی بود، برای المپیک بهداد را براحتی از دست نمی دهیم

به گزارش خبرنگاران، مسعود سلطانی فر در جمع خبرنگاران درخصوص بازدید علی لاریجانی از اردوی ورزشکاران اعزامی به بازی های پاراآسیایی اظهار کرد: عید غدیر خم را به هموطنانم تبریک می گویم و خوشحالم که در بازی های آسیایی شاهد نتایج خوب ورزشکاران مان هستیم و یکی پس از دیگری به مدال دست پیدا می نمایند. امیدوارم که ظرف دو سه روز آینده این افتخارآفرینی ها ادامه داشته باشد و ما بتوانیم روند مدال آوری خود را به همین ترتیب افزایش دهیم.

وی گفت: طی قولی که محمود خسروی وفا و صالحی امیری و همچنین خود من از علی لاریجانی برای بازدید از اردوی تدارکاتی ورزشکاران پاراآسیایی پیش از این گرفته بودیم امروز وی با حضور در جمع اردونشینان جانباز و معلول از روند تمرین های آن ها بازدید به عمل آورد و سعی کردیم با این بازدید به آن ها اعلام کنیم که همواره دولت و مجلس حامی ورزشکاران جانباز و معلول هستند و با این حضور سعی کردیم در ارتقای روحیه آن ها و حضور پرافتخار ورزشکاران جانباز و معلول در بازی های پاراآسیایی ایجاد انگیزه کنیم.

وزیر ورزش گفت: در حال حاضر همدلی نزدیک و همکاری خوبی بین وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، پارالمپیک و فدراسیون ها وجود دارد و در فضایی آرام و به دور از حاشیه و جنجال کوشش می کنیم در جاکارتا کارنامه خوبی داشته باشیم. ما طی 10-15 سال گذشته پروژه های زیادی را در نقاط مختلف کشور در زمین ورزش داشتیم که امروز با همدلی که بین این نهادها وجود دارد سعی کردیم با اختصاص منابع مالی کارها را به خوبی دنبال کنیم و شاهد افتخارآفرینی قهرمانان خود در بازی های آسیایی در پالمبانگ باشیم. امیدوارم که این افتخارات در بازی های پاراآسیایی نیز به همین شکل تداوم داشته باشد.

سلطانی فر گفت: ما در رشته جانبازان و معلولان بویژه در والیبال نشسته، وزنه برداری و دوومیدانی که حرف اول را در جهان می زنند تا به امروز به نتایج خوبی دست پیدا نموده ایم و من امیدوارم در بازی های جاکارتا نیز بتوانیم در تمام رشته ها عملکرد موفقی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه رشته پنچاک سیلات بلایی بود که کشور میزبان برای ورزشکاران ایران به ارمغان آورد گفت: کارنامه اندونزی را اگر در 4 سال گذشته مورد آنالیز قرار دهید می بینید که با کسب 4 مدال طلا در رتبه هفدهم قرار داشت و 8 سال گذشته رتبه ای بهتر از پانزدهم را کسب ننموده بود. در حقیقت ظرفیت مدال آوری اندونزی پایین تر از رتبه دهم است اما با تصمیم شورای المپیک آسیا با توجه به اینکه به هر کشور میزبان امتیاز ویژه ای را برای برگزاری بازی های آسیایی اختصاص می دهد این موضوع سبب شد که ما در این دوره از بازی ها که انتظار کسب رتبه ای حتی بهتر از چهارمی داشتیم در صندلی پنجم قرار بگیریم. البته باید درباره این مساله عنوان کنم که در 44 سال که ما در سال 1353 میزبان بازی های آسیایی بودیم توانستیم در 10 رشته کشتی فرنگی شرکت کنیم و مدال های خوبی را به ارمغان بیاوریم و امروز در بازی های آسیایی 2018 کشور میزبان با رشته پنچاک سیلات که یک رشته بومی محلی است توانست این بلا را بر سر ما بیاورد. این امتیاز داده گردیده به حدی وسیع بود که کشور اندونزی هم در بخش زنان و هم در بخش مردان حضور کاملی داشت و توانست در 16 رشته 16 مدال طلا کسب کند. ما کماکان در 9 روز اول بازی های آسیایی در رتبه بندی در صندلی چهارم قرار داشتیم اما متاسفانه پنچاک سیلات سبب شد که ما صندلی خود را از دست بدهیم. البته چین و ژاپن و کره با تعداد ورزشکاران زیادی که در بازی های آسیایی شرکت می نمایند همواره صندلی اول تا سوم را همیشه به خود اختصاص می دهند. کوشش ما بر این بود تا در این دوره از بازی ها به رتبه ای بالاتر از چهارمی نیز دست پیدا کنیم و تا به امروز نیز ورزشکاران ما عملکرد موفقی در کسب مدال طلا داشتند. در هر صورت ما تاکنون موفق به کسب 18 طلا شدیم که با مدال طلایی که احسان حدادی کسب کرد تعداد مدال های طلای ایران به عدد 19 رسید و این افتخار بزرگی برای کاروان ایران است.

وزیر ورزش اظهار کرد: ما همیشه فکر می کردیم از طرف قزاقستان از نظر مدال آوری مورد تهدید قرار بگیریم اما قزاقستان مدال های طلای کمتری نسبت به کشور ما کسب کرد و مدال نقره و برنز آن ها بیشتر از ما بود و امروز ما در جدول رتبه بندی به کشور چین تایپه و کره شمالی نزدیک تر هستیم. من امیدوارم با چند رشته ای که باقی مانده است از جمله والیبال، جودو و بسکتبال بتوانیم به تعداد مدال های خود بیفزاییم. ما در بسکتبال و والیبال شانس مدال طلا داریم.

وزیر ورزش در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه با وجود اینکه شما می دانستید کشور میزبان در این رشته حضور خواهد داشت چرا به شورای المپیک آسیا زودتر اعتراض نکردید گفت: به هر شکل رشته پنچاک سیلات رشته ای بود که در این شورا تصویب گردیده و طی چند سال گذشته تصمیم گیری گردیده بود و قابل اعتراض نبود. کشور میزبان از چند سال قبل روی این رشته سرمایه گذاری نموده بود و ما حق اعتراض نداشتیم. زمانی که رشته ای توسط شورای المپیک آسیا مورد تصویب قرار می گیرد دیگر سایر کشورها حق اعتراض ندارند.

وی درباره عملکرد بانوان در این دوره از بازی های آسیایی اضافه کرد: من در رشته کاراته انتظار بیشتری از بانوان داشتم و ما حق کسب دو مدال طلا توسط بانوان کاراته کا خود داشتیم که متاسفانه یکی از بانوان کاراته کا در فینال باخت ناباورانه داشت و با یک خطا طلا را از دست داد. به اعتقاد من در این دوره از بازی ها عملکرد خانم ها راضی نماینده بود و ما با سرمایه گذاری که در این دوره از بازی ها روی بانوان نسبت به دوره قبل داشتیم بسیار خشنودیم و پشیمان نیستم. بدون شک با ارزیابی که کمیته ملی المپیک درخصوص حضور زنان در المپیک آینده خواهد داشت کوشش خواهیم کرد زمینه حضور بانوان بیشتری را در المپیک فراهم کنیم. ما استعدادهای خوبی داریم که باید بتوانیم از این استعدادها به خوبی استفاده کنیم.

سلطانی فر درباره عملکرد ضعیف برخی رشته ها از جمله تیراندازی، تیروکمان و قایقرانی در این دوره از بازی ها گفت: من قبول دارم که عملکرد خوبی نداشته اند اما قایقرانی ما هنوز در 9 رشته نماینده دارد و ما می توانیم در مرحله فینال قرار بگیریم. ما بعد از چند روز آینده که بازی های آسیایی به انتها برسد عملکرد تک تک رشته ها را در کمیته ملی المپیک مورد آنالیز قرار خواهیم داد و سپس گزارش نهایی را اعلام خواهیم کرد اما من معتقدم کاروان ایران در این دوره از بازی ها به 90 درصد اهداف پیش بینی گردیده دست پیدا نموده و اگر پنچاک سیلات نبود مطمئنا ما می توانستیم صندلی بهتری را در جدول رده بندی بازی های آسیایی داشته باشیم.

ضمن اینکه باید به این مساله اعتراف کنم که هر کشوری صددرصد به اهداف پیش بینی گردیده خود دست پیدا نمی کند. ما در کاراته 8 نماینده داشتیم که توانستیم عملکرد خوبی را در این رشته به جا بگذاریم. در دوی 3 هزار متر رییس فدراسیون نیز باور نمی کرد که ورزشکارش به مدال طلا دست پیدا کند. من فکر می کنم ما تا 90درصد به اهداف پیش بینی گردیده خود دست پیدا کردیم و عملکرد راضی نماینده ای در این دوره از بازی های آسیایی داشتیم.

وزیر ورزش در انتها اظهار کرد: هدف گذاری ما المپیک 2020 توکیو است و با همکاری صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک و فدراسیون ها سعی خواهیم کرد برنامه ریزی موفقی را برای المپیک 2020 توکیو داشته باشیم تا در المپیک علاوه بر کسب مدال رشته هایی نظیر کشتی، تکواندو و وزنه برداریکه همیشه در المپیک بر سکو قرار دارند در سنگنوردی، به رضا علیپور امید زیادی برای کسب مدال در المپیک خواهیم داشت. در کاراته نیز من مطمئنم دو تا سه سکو متعلق به ایران خواهد بود. همچنین در شمشیربازی سعی داریم عابدینی را دوباره به رشته شمشیربازی برگردانیم تا در المپیک از وجود وی استفاده کنیم و همچنین پاکدامن نیز قول داده طلای المپیک 2020 را کسب کند. ضمن اینکه در تیراندازی ما ظرفیت های خوبی داریم و می توانیم صندلی بهتری را در المپیک کسب کنیم. همچنین اگر وضعیت زانوی بهداد بهتر گردد و مشکلاتی را برای او ایجاد نکند، قطعا سعی خواهیم کرد مشکلات وی را حل کنیم زیرا وی امید اول طلای ما در المپیک 2020 توکیو است و ما به راحتی در المپیک 2020 او را از دست نخواهیم داد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

namasho.ir: نماشو: طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 آذر 1400 بروزرسانی: 3 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 1824

به "سلطانی فر: کوشش ما برای رتبه ای بهتر از چهارمی بود، برای المپیک بهداد را براحتی از دست نمی دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلطانی فر: کوشش ما برای رتبه ای بهتر از چهارمی بود، برای المپیک بهداد را براحتی از دست نمی دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید