سفر هیات ایرانی به بنگلادش به منظور آنالیز آخرین شرایط آوارگان میانماری در آخر هفته

به گزارش مجله سرگرمی، سخنگوی وزارت امور خارجه, رایزنی های سیاسی و اقدامات عملی جمهوری اسلامی ایران برای یاری به مسلمانان میانمار را تشریح کرد .

سفر هیات ایرانی به بنگلادش به منظور آنالیز آخرین شرایط آوارگان میانماری در آخر هفته

به گزارش خبرنگاران، بهرام قاسمی در گفت وگویی اظهار کرد: سرانجام پس از پیگیری ها و هماهنگی های لازم، آخر هفته جاری هیأتی به ریاست معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه به همراه تیمی از هلال احمر با هدف آنالیز آخرین شرایط آوارگان میانماری در شهر کاکاس بازار بنگلادش و تحویل اولین محموله یاری های انسان محبت آمیز به آنها، راهی بنگلادش می گردد.

قاسمی همچنین از آمادگی ایران برای ساخت اردوگاهی برای آوارگان میانماری و برپایی بیمارستان صحرایی در بنگلادش اطلاع داد که در صورت موافقت دولت بنگلادش اجرایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: سفیر ایران در تایلند که سفیر آکردیته کشورمان در میانمار نیز است، طبق دستور العمل تهران، امروز در میانمار با معاون وزیر خارجه این کشور دیدار و پیرامون آخرین شرایط مسلمانان این کشور گفت وگو کرد. در این دیدار، مواضع و دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران در مورد مسائل، خشونت و جنگ تحمیل شده به مسلمانان این کشور با صراحت تشریح و تاکید شد که ادامه این فرایند با توجه به گزارش های نهادها و سازمانهای بین المللی به نفع این کشور نخواهد بود و آن کشور را با چالش های بزرگی در آینده روبرو خواهد ساخت. بنابراین این فاجعه انسانی و خشونت ها علیه مسلمانان هرچه سریعتر باید سرانجام یابد.

وی ادامه داد : در این دیدار از مقام میانماری خواسته شد تا شرایط لازم را برای اعزام هیاتی از دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران به آن کشور برای مذاکره و گفتگو و همچنین صدور مجوزهای مورد احتیاج برای ارسال یاری های انسان محبت آمیز به مناطق درگیری را فراهم کند. مقام میانماری نیز ضمن ارایه توضیحاتی در مورد حوادث به وجود آمده، متعهد شده است که با نگاه مثبت، در اولین فرصت ممکن آنالیز های مورد احتیاج برای صدور مجوز و تسهیلات لازم برای پذیرش یاری های انسان محبت آمیز جمهوری اسلامی ایران را فراهم نمایند.

قاسمی ضمن اشاره به سفر آینده وزیر امور خارجه ایران به نیویورک برای شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گفت: دکتر ظریف طی دیدار با همتایان و مقامات حاضر در این نشست، شرایط مسلمانان روهینجا را بطور جدی پیگیری خواهد نمود.

سخنگوی وزارت امور خارجه، در سرانجام تاکید نمود: جمهوری اسلامی ایران با تمام توان و با استفاده از همه ظرفیت ها و امکانات خود در راستای مقابله با خشونت های اعمال شده علیه مسلمانان در میانمار استفاده خواهد نمود و در تماس دائم با مقامات بنگلادش و میانمار خواهد بود تا وظیفه انسانی، اسلامی خود را برای توقف خشونت ها علیه مسلمانان و حل ریشه ای مسائل ایجاد شده ایفا نماید.

italyro.ir: ایتالیا: سفر به سرزمین لئوناردو داوینچی، سفر به رم، ونیز، فلورانس و میلان

sabzevartoday.ir: سبزوار امروز: مجله خبری و تکنولوژی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 60124

به "سفر هیات ایرانی به بنگلادش به منظور آنالیز آخرین شرایط آوارگان میانماری در آخر هفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر هیات ایرانی به بنگلادش به منظور آنالیز آخرین شرایط آوارگان میانماری در آخر هفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید