سعادتمند: امیدوارم روزی مثل والیبال قدرت های تنیس روی میز دنیا را شکست دهیم

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران: سرپرست فدراسیون تنیس روی میز گفت: امیدوارم ما که در حسرت دریافت یک ست از تیم قدرتمند چین هستیم، روزی مثل والیبال بتوانیم قدرت های دنیا را شکست دهیم.

سعادتمند: امیدوارم روزی مثل والیبال قدرت های تنیس روی میز دنیا را شکست دهیم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، نشست خبری احمد سعادتمند سرپرست فدراسیون تنیس روی میز با موضوع ارائه گزارش عملکرد و آنالیز حضور ملی پوشان تنیس روی میز در مسابقات دنیای چین صبح امروز (سه شنبه) در آموزشگاه ملی تنیس روی میز برگزار گشت.

سعادتمند در ابتدا گفت: من کارم را در فدراسیون تنیس روی میز از روز ششم اسفندماه 1393 آغاز کردم. در ابتدا همه کسانی را که زمانی برای تنیس زحمت کشیده بودند، دعوت کردیم تا نقطه نظرات آنها را در خصوص مسائل روز بشنویم. متاسفانه پیش از این همدلی و همزبانی در تنیس روی میز مغفول مانده بود که خوشبختانه پس از این نشست به وفاق قابل قبولی رسیدیم.

وی در خصوص حضور ملی پوشان ایران در کاپ آسیا گفت: اعتقاد دارم که یک ایرانی باید به بهترین شکل به دنیا شناسانده گردد. به همین دلیل پاداش مسابقات لوکزامبورگ را به آنها پرداخت کردیم و برای مسافرت ملی پوشان بهترین پرواز و بهترین هتل را در نظر گرفتیم. متاسفانه فرصت زیادی برای آماده سازی تیم جهت شرکت در مسابقات دنیای چین در اختیار نداشتیم و تنها به دو تورنمنت مجارستان و لوکزامبورگ اکتفا کردیم اما پیش از آن پیشکسوتان تنیس روی میز را به همراه مدیران ارشد وزارت ورزش و جوانان برای برگزاری مراسم بدرقه ملی پوشان دعوت کردیم.

سرپرست فدراسیون تنیس روی میز ادامه داد: متاسفانه قرعه نامناسبی نصیب نوشاد عالمیان در مسابقات دنیای چین شد. او در همان ابتدا به ورزشکار شماره یک دنیا خورد که همین ورزشکار به مقام قهرمانی رسید. ما برای نخستین بار در جدول اصلی مسابقات 3 شرکت نماینده داشتیم. باید قبول کرد که سطح تنیس روی میز ایران با دنیا فاصله دارد، ولی معتقدم با برنامه ای 4 ساله می توانیم روی سکوهای آسیا برویم.

سعادتمند توضیح داد: مکاتباتی با کشورهای چین، روسیه و کره برای استخدام چند مربی - بازیکن داشته ایم. حضور چنین اشخاص شناخته شده ای در ایران هم به لحاظ فنی و هم به لحاظ اقتصادی به سود ما است. علاوه بر این به دنبال اسپانسر قابل قبولی هم هستیم تا تدارکات کاملی برای مسابقات دنیای و انتخابی المپیک ریو داشته باشیم.

وی ضمن اشاره به برگزاری مراسم روز دنیای تنیس روی میز گفت: در روزهای پایانی سال نامه ای از طرف فدارسیون دنیای مبنی بر برگزاری مراسم روز دنیای تنیس روی میز برای ما ارسال شد. ما نیز روز 13 فروردین را برای انجام چنین مراسمی مناسب دیدیم و تعداد زیادی میز و راکت را به اماکن عمومی شهر بردیم. برگزاری این مراسم باعث تقدیر فدراسیون دنیای و کنفدراسیون تنیس روی میز آسیا از فدراسیون ایران شد و در نهایت ایران را به عنوان پایتخت تنیس روی میز دنیا اسلام معرفی کردند.

سرپرست فدراسیون تنیس روی میز در خصوص برگزاری مجمع دنیای این فدراسیون گفت: ما توانستیم در مجمع دنیای فدراسیون تنیس روی میز 3 کرسی با ارزش به دست بیاوریم. سیمین رضایی به عضویت کمیته مسابقات درآمد، افشین بدیعی در کمیته جوانان و استعدادیابی مشغول به فعالیت شد و جمیل لطف الله نسبی نیز به عضویت کمیته پیشکسوتان درآمد. داشتن این 3 کرسی دنیای برای ما بسیار ارزشمند بود.

سعادتمند گفت: ما در دو ماه ابتدای سال 94 پیروز به جذب 500 میلیون تومان اعتبار از محل اسپانسرها شدیم و همچنین برای اولین بار قصد داریم کلاس بین المللی تربیت مدرس را در خرداد ماه با حضور یک مربی سوئیسی برگزار کنیم.

وی در ادامه به مسابقات انتخابی المپیک نیز اشاره نمود: 64 بازیکن در مسابقات تنیس روی میز المپیک حاضر خواهند بود که قاره آسیا در این بین 11 سهمیه دارد. این 11 سهمیه در مناطق مختلف قاره آسیا پخش شده است که ما قطعاً از منطقه آسیای میانه سهمیه مورد نظرمان را کسب می کنیم. ما با بهره گیری از کمپ اشلاگر اتریش و همچنین استفاده از مربی - بازیکنان کره ای یا روسی به دنبال کسب دو سهمیه المپیک هستیم که امیدواریم به آن برسیم.

سرپرست فدراسیون تنیس روی میز در خصوص برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون تنیس روی میز گفت: تا به امروز 18 نفر برای شرکت در انتخابات ثبت نام نموده اند که صلاحیت 5 نفر آنها هنوز واصل نشده است. ما منتظر اعلام وزارت ورزش و برگزاری مجمع انتخاباتی همانند دیگر فدراسیون هایی هستیم که همچنان در نوبت هستند.

سعادتمند در پاسخ به این سوال که چرا از یک دبیر غیر تخصصی در فدراسیونش استفاده می نماید، گفت: با ابلاغ وزارت ورزش، دبیر فدراسیون، دبیر برگزاری مجمع انتخاباتی نیز هست. من برای اینکه دبیر را برکنار کنم، باید از ایشان اعلام نارضایتی کنم که این قضیه زمان می برد. علاوه بر این من سرپرست هستم و درست نیست در ارکان فدراسیون تغییر ایجاد کنم.

وی با اشاره به طرح های استعدادیابی فدراسیون تنیس روی میز گفت: ما طرحی را به صورت پایلوت در منطقه 19 تهران که 54 هزار دانش آموز دارد، قصد داریم به اجرا در بیاوریم. به این ترتیب که 110 مربی ورزش این منطقه در کلاس های استعدادیابی ما شرکت می نمایند. سپس ما با یاری فرمانداری تهران و سایر ارگان های مربوطه از میان این 54 هزار دانش آموز 10 هزار نفر را درگیر مسابقات می کنیم. 990 نفر از آنها به عنوان دانش آموزان برتر انتخاب می شوند و ما در نهایت آنها را زیر پوشش خود در می آوریم تا 20 نفر عضو تیم های ملی ما شوند. این فقط یک طرح آزمایشی است که در نهایت 220 هزار نفر در تهران درگیر آن خواهند شد. با عملیاتی شدن این طرح نهضتی در تنیس روی میز به پا خواهد شد. این درست همان کاری است که ایوان بوگاینکوف چندین سال پیش در والیبال انجام داد. امیدوارم ما نیز که در حسرت دریافت یک ست از چین هستیم، روزی مثل والیبال بتوانیم این ابرقدرت را شکست دهیم.

andishemag.ir: مجله اندیشه | مجله خبری و تحلیل اندیشه، گردشگری، ورزشی و فناوری

bizbing.ir: مجله بیزبینگ: مجله موفقیت در کارآفرینی و کسب و کار

منبع: تسنیم
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 65426

به "سعادتمند: امیدوارم روزی مثل والیبال قدرت های تنیس روی میز دنیا را شکست دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سعادتمند: امیدوارم روزی مثل والیبال قدرت های تنیس روی میز دنیا را شکست دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید