سامانه نوآفرین برای حمایت از استارتاپ ها

به گزارش مجله سرگرمی، طرح نوآفرین با تأکید بر شعار ایران هوشمند؛ آینده روشن عصر چهارشنبه 19 تیر با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری و محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونان وی در سالن همایش های کتابخانه ملی افتتاح شد.

سامانه نوآفرین برای حمایت از استارتاپ ها

در این مراسم اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری گفت: امریکایی ها ممکن است بتوانند همه منابع طبیعی ما را تحریم نمایند، کما اینکه نفت ما را تحریم نموده اند اما آنان نمی توانند فکر و اندیشه جوانان ما را تحریم نمایند و استفاده از سرمایه انسانی راه پیشرفت و توسعه کشور ماست.

جهانگیری با بیان اینکه باید زمینه بروز و ظهور استعدادهای جوانان خود را فراهم آوریم، اضافه کرد: پیامی که از جمع کارآفرینان به جامعه باید اعلام گردد، این است که زمینه جدیدی از کسب و کار در جهان به وجود آمده که نباید از آن غافل شویم. امروز در دوران انقلاب ارتباطی قرار گرفته ایم و باید به دولتمردان گوشزد کنیم که فرصت ها در این زمینه به سرعت می گذرد و باید کوشش کنیم که سهم خود را از این فضا به دست آوریم.

وی با اشاره به اینکه کشور ما شاهد تحرکات خوبی در کسب و کار است اما فضای این مراسم با سایر جلسات گذشته کاملاً متفاوت بود، گفت: کشور ما منابع زیادی دارد و یکی از آنها مردم دانا، جوانان خلاق و سرمایه انسانی است که در اختیار ما واقع شده است.

جهانگیری گفت: مهم ترین کاری که باید در دولت و وزارت ارتباطات انجام گردد این است که نقشه راه مطمئنی برای ایران دیجیتال و هوشمند فراهم و زیرساخت مورد احتیاج از جمله پهنای باند برای آن پیش بینی گردد که البته دولت در این زمینه کوشش های فراوانی کرد و مدیرانی که به دنبال آن بودند فشارهای زیادی تحمل کردند.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به اینکه نباید اجازه دهیم فرار مغزها رخ دهد، اضافه کرد: در این مدت کوشش کردیم شرایطی فراهم کنیم که مغزها در ایران بمانند و حتی کسانی که از ایران مهاجرت نموده اند شرایط بازگشت آنها به کشور نیز فراهم گردد.

جهانگیری توضیح داد: کارآفرینی، کار مهمی است و کوشش مستمر و بینش قوی می طلبد و من به عنوان معاون اول رئیس جمهوری می گویم باید مدیران تحول پذیر و ریسک پذیری را برای تغییر مقررات داشته باشیم تا با استفاده از آنان شرایط انعطاف پذیری را در اقتصاد کشور فراهم کنیم و با چنین مدیرانی ارتباط بگیریم.

وی اضافه کرد: باید با یاری هم مقاومت در برابر تغییرات را از میان ببریم. آینده اقتصاد کشور و مردم در همین جا شکل می گیرد و مردم باید از آن حمایت نمایند. وقتی سیستم کسب و کارهای جدید در کشور ایجاد شده و افزایش یابد مردم نیز احساس رضایت بیشتری خواهند داشت.

معاون اول رئیس جمهوری گفت: حتماً دولت تمام قد از این گونه کسب و کارها و گسترش آن حمایت می نماید و امیدوارم با همکاری وزارت ارتباطات شاهد افزایش پیروزیت ها در این بخش باشیم.

جهانگیری اضافه کرد: وزیر ارتباطات نیز از جوانان خوش فکر و خوش ذوق کشور است و بسیار خوب درخشیده است ما از اینکه مسئولیت این وزارتخانه را به این جوان سپرده ایم احساس رضایت می کنیم.

استارتاپ ها؛ فوتون های روشن نماینده اقتصاد دیجیتال

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز هدف از این طرح را ایجاد ثروت به وسیله اقتصاد دیجیتال دانست و گفت: استارتاپ ها به عنوان فوتون های روشن نماینده اقتصاد دیجیتال نقشی مهم در این زمینه خواهند داشت.

آذری جهرمی اضافه کرد: برنامه ایران هوشمند با رویکرد ارتقای صندلی اقتصاد دیجیتال موجب تسهیل اتصال بخش خصوصی کشور به اقتصاد جهانی و رونق همکاری های منطقه ای شده و می تواند باطل السحر تحریم های یک جانبه و پروژه منزوی سازی ایران باشد.

وزیر ارتباطات گفت: اکوسیستم استارتاپی سختی های فراوانی داشته است ولی به دنبال شکل دادن به یک ایران هوشمند هستیم که آینده ای روشن داشته باشد.

وی با تعریف خاطره ای از دوره دبیرستان و پیروز شدنش در کنکور با رتبه 32، گفت: شما کارآفرینان نیز مانند من اهل کل کل کردن هستید و این خصوصیتی است که من هم در دوران جوانی ام برای پیروز شدن داشته ام و از این جهت میان خود و کارآفرینان شباهت هایی می بینم.

جهرمی با بیان اینکه ما به عنوان دولت باید شرایط را برای کار شما کارآفرینان قابل پیش بینی کنیم، اضافه کرد: قابل پیش بینی بودن به ما یاری می نماید که آینده را بهتر ببینیم و دیدن آینده نیز خود امنیت بیشتری را در کار فراهم می نماید. به عبارتی فراهم کردن زیست بوم مناسب از سوی دولت موجب می گردد که اگر کسب و کاری راه اندازی شد، کمتر کسی به دنبال شکایت از کارآفرینان باشد، چرا که هنوز راستا پردردسر است.

وی بابیان اینکه استارتاپ ها نموداری برای رشد خود دارند، اضافه کرد: نوآفرین برای مراحل اول است و برای مراحل بعدی رشد پارک های اقتصاد دیجیتال را راه اندازی کردیم که پایلوت آن در مشهد ایجاد شده است.

جهرمی با اشاره به اینکه در حال کوشش هستیم تا جاده ای را بسازیم ابراز امیدواری کرد که همه دست در دست هم دهیم و با یاری کارآفرینان و همکاری آنان و حمایت های دولتی نه تنها فضا را برای رسیدن به یک ایران هوشمند، بلکه آینده بهتری را برای خود و فرزندانمان ایجاد کنیم.

لازم به ذکر است، در طرح نوآفرین تسهیلاتی چون معافیت مالیات و بیمه ای برای استارتاپ ها وجود دارد و با احداث پارک اقتصاد دیجیتال، استارتاپ هایی که درآمد سالانه آنها به 500 میلیون تومان برسد می توانند با استفاده از امکانات این پارک ها درآمد خود را به پنج میلیارد تومان برسانند و به مرحله بلوغ رسیده و روی پای خود بایستند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 31778

به "سامانه نوآفرین برای حمایت از استارتاپ ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه نوآفرین برای حمایت از استارتاپ ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید