رویداد دانش آموزی تبدیل ایده به محصول نوآورانه کمان برگزار گردید

به گزارش مجله سرگرمی، رویداد آموزشی و پژوهشی کمان با حضور بیش از 100 دانش آموز از مدارس مختلف کشور برگزار گردید تا دانش آموزان خلاق بتوانند ایده های نوآورانه خود را به به پروژه های درآمدزا تبدیل نمایند.

رویداد دانش آموزی تبدیل ایده به محصول نوآورانه کمان برگزار گردید

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نشست های تخصصی رویداد ایده محور کمان با حضور متخصصان حوزه یادگیری، شناخت و حوزه فناوری برگزار گردید تا دانش آموزان خلاق بتوانند ایده های نوآورانه خود را به به پروژه های درآمدزا تبدیل نمایند.

با برگزاری این رویداد آموزشی و پژوهشی که از نخستین روز های اردیبهشت ماه با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید، بیش از 100 دانش آموز از مدارس مختلف کشور، با یاری متخصصان و مربیان حوزه ایده، فناوری و کسب وکار، ضمن ارائه طرح های پژوهشی و فناورانه خود به پرورش و تبدیل آن به پروژه های قابل ارائه پرداختند.

شرکت در نشست های آموزشی با هدف تحلیل دستاورد های پژوهشی صورت گرفته در طول سال تحصیلی گذشته، بخشی از رویداد ایده آزاد کمان بود که دانش آموزان ایده پرداز را با نقاط ضعف و قوت طرح ها، راهبرد های رسیدن ایده به مرحله پروژه و رقابت در بازار تجاری آشنا کرد.

حوزه های رقابتی در این رویداد شامل علوم پایه و فناوری های زیستی، انرژی های نو، صنایع خلاق، اسباب بازی و فناوری های دیجیتال بود.

شروع فرآیند یادگیری پروژه محور

در نشست های تخصصی یادگیری پروژه محور در صندوق نوآوری و شکوفایی به دو شکل حضوری و مجازی میزبان دانش آموزان، فعالان اکوسیستم نوآوری و کسب و کار های دانش بنیان بود، موضوعات راهبردی در حوزه دانش و فناوری سطح دانش آموزی از جمله آموزش خانواده، فناوری های مطرح جهانی در آموزش دانش آموزی و چگونگی ورود دانش آموزان به راستا نوآوری با موضوع آموزش ایده تا محصول، طرح و آنالیز شد.

از مهم ترین محور های مطرح شده در این نشست ها که با حضور کارشناسان ستاد های توسعه فناوری و مشاوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اعضای هیات مدیره انجمن مدیریت نوآوری و فناوری ایران، سازمان فناوری اطلاعات، قطب فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفت دانش آموزی کشور برگزار گردید می توان به تاثیر یادگیری فناورانه در طراحی پروژه های محصول محور، فناوری و یادگیری، راه کار های تبدیل ایده به محصول و خلق پژوهش نوآورانه اشاره نمود.

این سلسله نشست ها پس از برگزاری رویداد آموزشی و فناورانه کمان و شناخت برگزیدگان شروع شد و گروه های آموزشی شرکت نماینده، بعد از معرفی طرح های پژوهشی و فناورانه در سطح دانش آموزی با فرایند تبدیل ایده به محصول یا خدمات نوآورانه آشنا شدند.

رساندن ایده به محصول

در قالب این نشست های تخصصی، زمینه برای تعامل و تبادل دیدگاه میان فعالان حوزه فناوری و نوآوری، شناخت استعداد های دانش آموزی، اصلاح و ارتقای طرح های پژوهشی شرکت نمایندگان و ارتباط با خانواده ها برای پرورش خلاقیت برای فراوری محصول یا خدمت نوآورانه فراهم شد.

بعلاوه مقدمات شرکت دانش آموزان صاحب پژوهش ها و طرح های ایده محور برتر در دوره های آموزشی و کارگاه های تخصصی مدرسه خلاقیت و نوآوری، پیوند ایده ها با سرمایه گذاران خطرپذیر گروه های برگزیده و تیم سازی برای حضور در بازار کسب و کار ایجاد شد.

رویداد ایده محور کمان با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و به وسیله مجتمع آموزشی و پژوهشی نوآور برگزار گردید، در حالی که هفته گذشته با مشارکت طرح های پژوهش محور دانش آموزان مدارس تهران به کار خود سرانجام داد در ادامه با برگزاری دوره های تخصصی یک روزه برای شرکت نمایندگان برتر زمینه را برای راهنمایی دانش آموزان دوره یکم دبیرستان به بازار کسب و کار ایجاد نموده است.

هدا بلاگ: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

گیگابلاگ: گیگابلاگ | با سیستم مدیریت محتوای گیگابلاگ همه وبسایت دارن

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 152063

به "رویداد دانش آموزی تبدیل ایده به محصول نوآورانه کمان برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویداد دانش آموزی تبدیل ایده به محصول نوآورانه کمان برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید