رونمایی از نسل جدید فرآورده های پروبیوتیک های دارویی در پارک فناوری پردیس

به گزارش مجله سرگرمی، محققان یکی از شرکت های دانش بنیان پیروز به بومی سازی نسل جدید فرآورده های پروبیوتیک دارویی شدند که طی برگزاری مراسمی از این فرآورده ها رونمایی شد.

رونمایی از نسل جدید فرآورده های پروبیوتیک های دارویی در پارک فناوری پردیس

به گزارش خبرنگاران، فومن لاکت تو پلاس، پایلوشات، لاکتوگام و رژی لاکت تو پلاس؛ چهار فرآورده پروبیوتیک نسل جدید دارویی هستند که امروز رونمایی شدند.

پروبیوتیک ها نسل جدید سلول هایی هستند که قابلیت اتصال به سلول های خاصی از بدن را دارند. پایلوشات از داروهای ردیف پایلوپس برای کاهش جمعیت هلیکوباکتریپلوری در جوامع با شیوع بالا مورد استفاده قرار می گیرد. ژری لاکت تو پلاس نیز ویژه سالمندان فراوری شده است.

سحر بهمنی، مدیر عامل یکی از شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس در مراسم رونمایی از محصولات پروبیوتیک، فراوری محصولات دارویی پروبیوتیک را از زمینه های تحقیقاتی این شرکت نام برد و یادآور شد: این محصولات جزو فرآورده های دارویی به شمار می روند.

وی فرآورده های پروبیوتیک را فرآورده هایی دانست که بیش از 10 سال به بازار و سیستم سلامت کشور وارد شده اند و اظهار کرد: پروبیوتیک ها سلامت بخش بدن انسان است؛ از این رو این فرآورده ها می توانند برای بیماری های مربوط به دستگاه گوارش، مخاط دهان، دستگاه تنفس فوقانی، زخم معده در بزرگسالان و بچه ها و غیره مورد استفاده قرار گیرند.

بهمنی از بومی سازی فرآورده های پروبیوتیک در این شرکت اطلاع داد و یادآور شد: در حال حاضر نمونه های موجود در کشور از قیمت بالایی برخوردار هستند؛ اما ما توانستیم آنها را در این شرکت به فراوری برسانیم.

وی با تاکید بر اینکه پروبیوتیک ها علاوه بر سیستم گوارشی در درمان بیماری های نقص ایمنی و آلرژیک موثر هستند، اضافه نمود: از این فرآورده ها در پیشگیری از بسیاری از بیماری ها استفاده می گردد؛ بر این اساس بومی سازی فرآورده های پروبیوتیک می تواند صرفه جویی زیادی در حوزه سلامت به همراه داشته باشد.

به گزارش خبرنگاران، این شرکت دانش بنیان پس از موفقیت در فراوری محصولات پروبیوتیک و گسترش تنوع این محصولات، میخواهد برای کاهش وابستگی و یاری به افزایش خودکفایی وارد عرصه فراوری ترکیبات دارویی جدید برای بیماری های خاص، مزمن و صعب العلاج گردد.

ماده مؤثره آهن ایپوزمال، داروی ضد قارچ سیستمیک آمفوتریسین لیپوزومال، استارترهای لبنی و سنتز و فراوری فرمولاسیون بعضی از فرآورده های دارویی ضد سرطان و فرآورده های نقص ایمنی از جمله محصولات دانش بنیان این شرکت به شمار می رود.

یکی دیگر از بخش های این شرکت با بهره گیری از راهکارهای واحد تحقیق و توسعه و استفاده از تجهیزات به روز آزمایشگاهی بیش از 20 نوع محصول را مطابق استانداردهای ملی و بین المللی فراوری می نماید. فراوری مواد اولیه دارویی، بومی سازی سویه های مورد استفاده از محصولات متعدد پروبیوتیک مناسب برای تمام سنین نوزادی تا سالمندی، فراوری داروهای خاص و مکمل های غیر پروبیوتیک و همچنین داروی زخم پای دیابتی از جمله این محصولات است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 دی 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 57047

به "رونمایی از نسل جدید فرآورده های پروبیوتیک های دارویی در پارک فناوری پردیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از نسل جدید فرآورده های پروبیوتیک های دارویی در پارک فناوری پردیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید