رونق مالی یونان شکننده و بی ثبات است

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران: صندوق بین المللی پول در تازه ترین گزارش خود هشدار داد رونق و رشد مالی یونان بحران زده همچنان بی ثبات و شکننده است و این کشور باید تا دو سال آینده هم اجرای سیاست های ریاضتی را در اولویت قرار دهد.

رونق مالی یونان شکننده و بی ثبات است

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ پل تامسون نماینده صندوق بین المللی پول در یونان تاکید نمود، رونق اقتصادی در یونان هنوز بی ثبات و به شدت شکننده است و اگر دولت آتن به تعهدات خود برای اجرای اصلاحات ساختاری و کاهش کسری بودجه و بدهی عمل نکند رشد و رونق اقتصادی به شدت آسیب خواهد دید.

وی توضیح داد، یونان باید برای دستیابی به رشد و رونق اقتصادی باثبات و پایدار اقدامات و تدابیر بیشتری را طی سال های 2014 تا 2016 میلادی انجام دهد.یونان در شش سال اخیر با رکود اقتصادی شدیدی روبرو بوده و ارزش تولیدات اقتصادی این کشور بیش از 20 درصد کاهش یافته است. یونان بالاترین نرخ بیکاری منطقه یورو را در اختیار دارد و بدهکارترین کشور عضو یورو نیز به شمار می رود.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی اجرای سیاست های ریاضتی در یونان موجب تشدید مسائل و بحران های اقتصادی این کشور شده است.این مقام صندوق بین المللی پول اضافه نمود، یونان باید میزان هزینه های بخش هایی را که با مازاد هزینه روبرو هستندف کاهش دهد. نرخ بیکاری در بین جوانان یونانی به بیش از 60 درصد رسیده است و اجرای سیاست های ریاضتی موجب افزایش نارضایتی افکار عمومی شده است.

پیش بینی می گردد رشد اقتصادی یونان سال جاری بیش از 4 درصد کاهش یابد و این کشور خاتمه سال آینده خواهد توانست به رشد اقتصادی مثبت 0، 6 درصدی دست یابد.یونان از سال 2010 میلادی تاکنون مجبور به دریافت یاری های اقتصادی بین المللی بوده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 26 شهریور 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 39334

به "رونق مالی یونان شکننده و بی ثبات است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونق مالی یونان شکننده و بی ثبات است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید