رومن فروم، بازگو کننده داستان اساطیر رم

به گزارش مجله سرگرمی، رومن فروم، میدانی که شاهد شکوه باستان بود

ایتالیا بزرگترین مرکز توریست های دنیا است و رم به عنوان پایتخت این کشور تاریخی و زیبا، در مرکز توجهات این کشور قرار گرفته است. شهر رم با جمعیتی 3 میلیون نفره، بزرگترین و مشهورترین پایتخت توریستی نه تنها ایتالیا بلکه اروپا نیز محسوب می گردد. رم ممکن است آرزوی هر دنیاگرد غیر دنیاگردی برای دیدن جاذبه های تاریخی و لمش تاریخ با شکوهش باشد. غنای فرهنگی این شهر سنتی ایتالیایی، باعث شده است علاوه بر معماری قدیمی ساختمان هایش، آثار تاریخی فاخری چون رومن فروم جاذبه تاریخی شهر رم ایتالیا را در عصر حاضر برای بازدید کنندگان به جای گذاشته است. درادامه با خبرنگاران همراه باشید تا مروری بر این جاذبه تاریخی شهر رم ایتالیا داشته باشیم.

رومن فروم، بازگو کننده داستان اساطیر رم

رومن فروم به معنای میدان اصلی شهر رم است و خرابه هایی برجای مانده از عظمت دوره امپراطوری روم و محل اجرای نمایش ها و اعلانات مهم، مقبره های باشکوه و مشهور، کلیساها و مرکز ر جنب و جوش مردم و اهالی شهر رم بوده است. در بیشتر شهرهای امپراطوری روم یک فضای روباز و میدان مانند بزرگ به نام فروم، وجود داشته است. مردم در این مکان ها برای انجام معاملات تجاری، خرید و فروش اشیا و حیوانات و مسکوکات، دیدار با دوستان و افراد مهم، اطلاع از اخبار شهر، تماشای مسابقات گلادیاتورها و حیوانات وحشی، جشن دریافت پیروزی ها و جشن های ملی و مذهبی، شرکت در انتخابات و محاکمه ها و در آخر رفتن به کلاس های درسی، استفاده می نموده اند. معمولاً زمین فروم ها سنگفرش بوده و اطراف آن ساختمان های باشکوهی با معماری های سبک رومی به عنوان هایی به طور مثال مقبره ها، کلیساها و گاهی فروشگاه های زیبا وجود داشتند. یکی از رومن فروم ها ، که بزرگ ترین و مهم ترین فروم در کل شهرهای امپراطوری روم است، به اندازه 250 در 170 متر است که امروز یکی از پر بازدیدترین مناطق دنیا نیز به شمار می رود، قبلاً قبرستان مردمان قبیله اتروسکان بوده است که در قرن 7 قبل از میلاد ساخته شده بوده است و با رشد تدریجی و پیدایش نیازهای مردم، به مرور زمان به قطب اجتماعی، سیاسی و تجاری امپراطوری روم نیز تبدیل می گردد. رومن فروم، همانند بسیاری از ساختمان های شهر بزرگ روم پس از سقوط امپراطوری روم رو به مطرود شدن و متروکه شدن رفت. تا اینکه روزی رسید که از آن به عنوان چراگاه استفاده می شد. در قرون وسطی و بعد از آن تا مدتی این میدان را با نام چراگاه گاوها (Campo Vaccino) می شناختند و صدامی زدند. بسیاری از سنگ ها و مرمرهای رومن فروم در این دوران به تاراج رفت.

بسیاری از سنگ ها و مرمرهای رومن فروم در این دوران به تاراج رفت. سنگ های غارت شده برای استفاده در دیگر بخش های شهر شامل دیوارهای واتیکان و بسیاری از کلیساهای رومی مورد استفاده نهاده شد. از تاریخ رومن فروم شهر رم اطلاعاتی کامل موجود بوده است، اما تا قرن 18 که باستان شناسی به نام کارلو فیا که کار حفاری در این منطقه را آغاز کرد، کشف و پیدا نشده بود. کار حفاری رومن فروم شهر رم در حدود 100 سال طول کشید و این میدانگاه در قرن بیستم بالاخره به طور کاملی حفاری شد. در طول تاریخ سه طاق نمای ضربی به رومن فروم شهر روم اضافه شد. طاق نمای اولی در سال 29 قبل از میلاد توسط آگوستوس ساخته شد که امروزه کاملا تخریب شده است، طاق نمای دوم که تیتوس نام دارد و در سال 81 پس از میلاد ساخته شد و طاق نمای سوم سپتیمیوس سوروس است که در سال 203 پس از میلاد ساخته شده است. اگر از بخش سالارا وکیا یا پالاتینو و یا ورودی نزدیک طاق نمای تیتوس وارد رومن فروم روم شوید، مقبره آنتونینو و فائوستینا را در سمت چپ خود خواهید دید که در سال 141 میلادی ساخته شده و قرن 8 میلادی به کلیسای سن لورنزو تبدیل شده است. در سمت راست، کلیسای فولویا آمیلیا از سال 179 قبل از میلاد وجود دارد که به شکل یک سالن عمومی به طول 100 متر و در دو طبقه ساخته شده است. شما با خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل خود از خبرنگاران به شهر رم سفر کنید و از جاذبه های این شهر دیدن کنید و سفری آرام را تجربه کنید. در انتهای این مسیربه ویا ساکرا، گذرگاه اصلی رومن فروم که سربازان رومی به وسیله آن به رم باز می گشتند و امپرطورها به سمت قصر پادشاهی خود می رفتند و مقبره ژولیوس سزار معروف می رسید که این مقبره در سال 29 پس از میلاد مسیح توسط آگوستوس، معمار دوره باستان ساخته شده است و نماد صندلیی است که ژولیوس سزار در آن سوزانده شده است و خاکسترش به باد داده شده است. یکی از مهم ترین بخش های رومن فروم برای هر کسی صندلی سخنرانی بود که سخنرانان که بیشترا پادشاهان بودند، در آنجا برای مردم روم سخنرانی می کردند که به این کرسی ها، روسترا می گفتند. این صندلی و سکو آنقدر مهم و حیاتی بود که ژولیوس سزار، دستور بازسازی آن را با استفاده از مرمر اعلی داده است.

مارک آنتونی معروف هم، از همین صندلی، نطق مراسم ترحیم ژولیوس سزار را ایراد کرد و خاکسترهایش را به عنوان یادبود به باد سپرد. جالب است بدانید که بخش اعظم رومن فروم مدیون سلطنت در زمان پادشاهی ژولیوس سزار و امپراطور بعدی او یعنی آگوستوس کبیر، ساخته شده است. 2 ساختمان مهم دیگر رومن فروم شهر رم ایتالیا، شامل رجیا به معنای خانه پادشاه و مقبره وستا است که درست در دامنه تپه پالاتین نهاده شده اند. عمارت رجیا به عنوان قصر تشریفاتی پادشاه استفاده می شده است وبه این صورت طراحی شده بود که از یک سری اتاق که دورتادور یک حیاط قرار داشتند تشکیل می شده است. مقبره وستا نیز، بر طبق عناصر کهن و حفاظت از فرهنگ و فرقه وستا و آتش مقدس و به اعتقاد مردمریال ابدی مردم روم تمرکز دارد. خاندان سوران، بالاخره بازسازی های آخر معبد وستا را در 191 سال پیش از میلاد انجام دادند. با خاموش شدنقدرت و برگرداندن اقبال از امپراطوری روم، میدانگاه رومن فروم و بخش های اطراف آن رو به افول و نابودی رفتند. ساختمان های اداری اطراف رومن فروم، همگی در قرون وسطی به کلیسا تبدیل شدند.

امپراتور کنستانتین اول پایتخت رسمی خود را در سال 330 پس از میلاد به شهراستانبول، پایتخت فعلی ترکیه امروزِی، منتقل کرد و دستور بسته شدن دائمی تمام مراکز مذهبی نامعمول را در تمامی قلمرو پادشاهیش، صادر کرد. این تغییرات کنستانتین که با کاهش جمعیت و مهاجرت آنان نیز همراه بود باعث توقف فرایند ساخت سازه هایی همانند رومن فروم در اروپا شد. در حال حاضر، خرابه های میدانگاه رومن فروم نور امید هنرمندان، نقاشان، طراحان و حکاکان است. این هنرمندان، این سازه مقتدر قدیمی را به تصویر کشیده و روزگار این شهر باستانی را به نمایش می گذارند. شاید نسل آخر سازه های باستانی دنیا در نظر در این فروم نهاده شده است نیز در رومن فروم قرار دارند و اهمیت این بنا در زمان امپراطوری روم را می افزاید.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: الی گشت
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 67634

به "رومن فروم، بازگو کننده داستان اساطیر رم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رومن فروم، بازگو کننده داستان اساطیر رم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید