روس ها از فدراسیون فوتبال 2،5 میلیون دلار می خواهند

به گزارش مجله سرگرمی، برگزاری هر نشست مطبوعاتی برای مربی و کاپیتان ایران 100 هزار دلار، حضور در شش رستوران معرفی شده برای صرف غذا برای هر وعده بیش از 150 هزار دلار، تجهیز سالن های کناری کمپ برای امور رسانه ای و ...

روس ها از فدراسیون فوتبال 2،5 میلیون دلار می خواهند

تیم ملی در بین پرهزینه ترین تیم های جام دنیای

تیم حاضر در جام دنیای 2018 از سوی فدراسیون دنیا فوتبال همین طور کمیته برگزار نماینده این تورنمنت بزرگ در روسیه با کمپ های درجه یک، دو و سه برای اسکان 21 روزه در حاشیه جام دنیای و حضور در مرحله گروهی روبرو بودند تا محل اسکان خود را براساس شرایط موجود انتخاب نمایند.

در ابتدا گفته شد کمپ مد نظر فدراسیون فوتبال و کارلوس کی روش در حومه دهکده ای در فاصله 70 کیلومتری شهر مسکو قرار گرفته است که هزینه اجاره آن رقمی در حدود 500 تا 700 هزار دلار برای 21 روز است اما وقتی تیم ملی ایتالیا در پلی آف اروپا از رسیدن به بلیت حضور در جام دنیای بازماند روال انتخاب کمپ اختصاصی ایران هم تغییر کرد.

کارلوس کی روش که دوست داشت بهترین امکانات را برای شاگردانش در روسیه فراهم کند از غیبت آتزوری در جام دنیای نهایت بهره را برد و بلافاصله برای اجاره کمپ باشگاه لوکوموتیو که از سوی ایتالیایی ها به امید حضور در جام دنیای رزرو شده بود، اقدام کرد. در جام دنیای 10 تیم نخست رنکینگ فیفا براساس توان اقتصادی 10 کمپ بزرگ و گرانقیمت را اجاره نموده بودند که یکی از این کمپ ها به باشگاه لوکوموتیو اختصاص داشت که در همان برهه قیمت اعلام شده برای رزرو آن 2 میلیون دلار بود.

تیم ملی به هر شکلی بود این کمپ را از دست سایر مشتریان در آورد تا کی روش و شاگردانش نزدیک به سه هفته مشتری آن باشند. کمپی مدرن با تمامی امکانات روز و استاندارد که خیال مربی پرتغالی را برای مصاف با رقبای سرسخت و سخت در گروه B اسوده می کرد. این کمپ در قسمت شمال غربی مسکو در جوار ورزشگاه اختصاصی لوکوموتیو قرار داشت که در آن یک مینی ورزشگاه با چمن فوق العاده، زمین چمن مصنوعی، سالن سرپوشیده با بهره بردن از بهترین دستگاه های GYM ، استخر و سونا همین طور سالن های کنفرانس و بررسی با بهترین تکنولوژی های ویدئویی قیمت آن را سرسام آور نموده بود.

در شرایطی که از ابتدا اعلام شده بود هزینه های اجاره این کمپ از سوی درآمدهای تیم ملی در فیفا پرداخت می گردد سران فدراسیون اصلا تصور نمی کردند فاکتور صادر شده برای هزینه های اجاره کمپ به رقمی در حدود 2.5 میلیون دلار برسد اما فاکتور ارسالی باشگاه لوکوموتیو برای فدراسیون فوتبال همین طور فیفا نشان از این رقم دارد که باید از منابع اقتصادی ایران در فدراسیون دنیای کسر و به حساب باشگاه روسی به عنوان مالک کمپ واریز گردد.

اما فاکتوری که به دست فدراسیون رسیده با نکات جالبی همراه است از جمله هزینه های که طرف روسی برای آن ارقام عجیبی در نظر گرفته است. برگزاری هر نشست مطبوعاتی برای مربی و کاپیتان ایران 100 هزار دلار، حضور در شش رستوران معرفی شده برای صرف غذا برای هر وعده بیش از 150 هزار دلار، تجهیز سالن های کناری کمپ برای امور رسانه ای و ... با همین مبالغ و بعضی نکات دیگر که در این فاکتور هزینه های مجزا داشته حسابی فدراسیون فوتبال ایران را متعجب نموده است چون باید برای کمپی که تصور می کرد نهایتا یک میلیون دلار هزینه داشته باشد حالا باید 2.5 میلیون دلاربپردازد. شنیده می گردد وقتی این فاکتور به دست فدراسیون رسید و موضوع با کارلوس کی روش در میان گذاشته شد مربی پرتغالی هم با تعجب از ارقام درج شده در این فاکتور مدعی شد که تصور او نیز رقمی بسیار پایین تر از درخواست طرف روسی بوده است. از همین رو کمیته حقوقی فدراسیون در مکاتبات با فیفا همین طور باشگاه لوکوموتیو مسکو در کوشش برای تعدیل این مبلغ است تا در این روزهای بحرانی از نظر اقتصادی این پرونده سنگین را با رقمی معقولانه تر بایگانی کند.

در جام دنیای 2018 روسیه چند کشور گران ترین کمپ های روسیه را به خود اختصاص دادند که از جمله آنها می توان به تیم ملی برزیل در حاشیه سوچی به ارزش 3.5 میلیون دلار، اسپانیا در کراسنودار با هزینه 3 میلیون دلاری، آلمان در حومه مسکو با هزینه 2.8 میلیون دلاری و ... اشاره نمود که حالا با این فاکتور ایران هم در جمع تیم های بالانشین این کمپ های گران قیمت قرار خواهد گرفت.

3-670

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 12024

به "روس ها از فدراسیون فوتبال 2،5 میلیون دلار می خواهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روس ها از فدراسیون فوتبال 2،5 میلیون دلار می خواهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید