رضایی: ذوب آهن در نقل وانتقالات ضعیف بوده؛ ادعای کسب سهمیه باید منطق داشته باشد، اطلاعی از استراماچونی ندارم

به گزارش مجله سرگرمی، سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن با حضور در خبرنگاران گفت که از باشگاه بیشتر انتظار داشته و آنها در فصل نقل وانتقالات ضعیف کار نموده اند.

رضایی: ذوب آهن در نقل وانتقالات ضعیف بوده؛ ادعای کسب سهمیه باید منطق داشته باشد، اطلاعی از استراماچونی ندارم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران, تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان فصل گذشته, روز های خوبی را سپری نکرد و لیگ را با انواع و اقسام چالش ها و حاشیه ها به خاتمه رساند. سال جاری مدیران این باشگاه به سراغ رحمان رضایی رفتند و امیدوارند با راهنمایی این مربی جوان فصل متفاوتی را تجربه نمایند.

رحمان رضایی با حضور در خبرنگاران, در مورد انتخابش به عنوان سرمربی ذوب آهن و مسائل پیرامون این باشگاه صحبت کرد.

امیدوارم اتفاقات فصل گذشته را به باد فراموشی بسپاریم

رضایی در ابتدای گفت وگو با خبرنگاران عنوان نمود: باید از مدیریت و اعضای هیئت مدیره کارخانه تشکر کنم که این اعتماد را به من داشتند تا بتوانم به ذوب آهن برگردم. ان شاءالله بتوانم با نتایج خوب جواب اعتماد مدیران کارخانه را بدهم. چند روز از انتخاب من به عنوان سرمربی می گذرد و باید در بحث یارگیری و تیم بستن باهوش باشیم. در این کار باید افراد متخصص مامور این کار باشند تا به بهترین نحو مذاکره کنیم و بازیکنان مد نظر ما طبق لیست جذب شوند.

وی ادامه داد: امیدوارم با جذب نفرات لیست مدنظرم، تیم خوبی را روانه مسابقات کنیم و با نتایج خوبی که گرفته می گردد، طرفداران را راضی و راضی کنیم. عوامل کارخانه از مدیریت گرفته تا کارمندان و کارگران و اعضای باشگاه و مردم اصفهان باید از شرایط ذوب آهن راضی باشند. امیدوارم با نتایج خوبی که گرفته می گردد خستگی را از تن کارگران کارخانه که سال قبل رنجیده خاطر شدند در بیاوریم و این مسائل را به باد فراموشی بسپاریم.

بودجه بعضی باشگاه ها 3 برابر ماست

سرمربی ذوب آهن درباره اینکه آیا تا به امروز باشگاه در برآورده کردن انتظاراتش پیروز عمل نموده است, گفت: بلافاصله بعد از اینکه به عنوان سرمربی انتخاب شدم لیست بازیکنان را دادم ولی تا به امروز که 5-4 روز گذشته است، فقط دو بازیکن جذب نموده ایم. سال جاری شرایط برای جذب بازیکن خیلی سخت است و ما محدودیت های زیادی داریم. چون شرایط نابرابر اقتصادی در باشگاه ها باعث شده شرایط انتقال بازیکنان تغییر پیدا کند. ذوب آهن بودجه ای در حد متعارف دارد اما بودجه بعضی باشگاه ها 3-2 برابر ماست و با اعداد و ارقامی اقدام به امضای قرارداد می نمایند که بازیکنان با این اعداد خیلی بیگانه هستند اما به راحتی با این اعداد قرارداد بسته می گردد. این فرایند باعث می گردد بعضی تیم ها با مشکل در جذب نفرات مدنظرشان روبه رو شوند و نتوانند بازیکنان مد نظر شان را جذب نمایند.

انتظار داشتم در جابجایی قوی تر ظاهر شویم

رضایی یادآور شد: در این شرایط باشگاه باید سرعت بدهد و با ظرافت خاصی بازیکن جذب کند. انتظار داشتم در این چند روز قوی تر ظاهر شویم و حضور پررنگ تری داشته باشیم اما این اتفاق رخ نداده است. یکسری تیم ها در چند هتل مستقر شدند ولی ذوب آهن دفتر کارخانه دارد که متعلق به مجموعه است و می توانیم از سر و صدا و هیاهو هتل ها به دور باشیم و با آرامش بازیکن جذب کنیم.

شاید نتوانیم جایگزین خوبی برای بازیکنان جدا شده پیدا کنیم

وی درباره افزایش قابل توجه قیمت بازیکنان در فصل نقل و انتقلات, توضیح داد: برای جذب چند بازیکن با رقم های 6-5 میلیارد تومانی روبه رو شدیم که از جذب آنها صرف نظر کردیم, چون شرایط بودجه ما اجازه ثبت این قرارداد ها را نمی دهد. هرچند هر تیم باید چند مهره وزنی داشته باشد که در بازی معین نماینده باشند اما باید طبق بودجه چند بازیکن خوب جذب کنیم تا شاکله تیم بعد از حدایی بازیکنان اصلی حفظ گردد. 4 بازیکن از تیم جدا شده اند که ستون و وزنه اصلی تیم بودند و شاید دیگر نتوانیم در حد آنها بازیکن جذب کنیم. این بازیکنان 7-6 میلیارد تومان قیمت دارند ولی ما الان باید به دنبال بازیکنانی باشیم که با قیمت کمتر بازدهی بیشتری داشته باشند.

عرضه و تقاضا در بازار جابجایی باهم نمی خواند

وی با اشاره به قانون عدم جذب بازیکن و مربی خارجی از سوی فدراسیون فوتبال توضیح داد: مطمئناً حضور مربی خارجی معادلات را بهم می زند ولی این قانون وجود دارد. این باعث شده بازیکن داخلی که یک میلیارد ارزش داشته قیمتش به 3 و نیم میلیارد و حتی بعضی ها به 15-10 میلیارد برسد. در این شرایط اگر بازیکن خارجی با 200 هزار دلار جذب گردد خیلی بهتر است. الان بازیکن خوب وجود ندارد و عرضه و تقاضا در بازار جابجایی با هم نمی خواند. بازیکنان خوب به نسبت تعداد باشگاه ها خیلی کم هستند و این باعث می گردد چند باشگاه روی یک بازیکن زوم شوند و در نهایت قیمت او بالا برود. حالا باشگاهی که در این شرایط بودجه بهتری دارد می تواند این بازیکن را جذب کند و در این رقابت برنده گردد.

اگر یارگیری خوب نباشد، اجازه دنبال کردن اهداف را نخواهیم داشت

رضایی راجع به اینکه هدف گذاری اش برای فصل پیش رو چیست، گفت: اگر خواسته های ما برآورده شوند می توانم نوید روز های خوبی را بدهم ولی همه اینها منوط به این است که بازیکنان مد نظر ما جذب شوند. در غیر این صورت باید با اهدافی که داریم فاصله بگیریم. می توانیم در صورت مساعد بودن شرایط در نیم فصل اول در نیمه بالای جدول قرار بگیریم و در نیم فصل دوم با جذب بازیکن جدید و رفع کردن نقاط ضعف بتوانیم خودمان را به اهدافی که برای کسب سهمیه داریم، برسانیم. اگر بازیکنان مورد نیاز جذب نگردد، با احترامی که به همه بازیکنان قائلم این فرایند در خروجی تیم تاثیرگذار خواهد بود. اگر یارگیری خوبی صورت نگیرد دیگر اجازه دنبال کردن اهداف را نخواهیم داشت.

ادعای کسب سهمیه باید پایه و منطق داشته باشد

سرمربی ذوب آهن درباره اینکه احمد جمشیدی سرپرست باشگاه اعلام نموده حداقل انتظار از این تیم در فصل بعد کسب سهمیه است، به خبرنگاران گفت: نظر ایشان قابل احترام است ولی باید حساب و کتاب کنیم که با کدام ابزار این عنوان را می خواهیم؟ اگر ابزار های لازم تامین گردد می توانیم این حرف را بزنیم ولی هنوز باشگاه هیچ ابزاری در اختیار تیم نگذاشته است. این حرف باید پایه و منطقی داشته باشد. اگر حتی شرایط به منطق لازم نزدیک هم باشد من قبول می کنم ولی در غیر این صورت این ادعا و توقع بی اساس و به دور از واقعیت است.

باشگاه در جابجایی ضعیف بوده است

وی اضافه نمود: دو بازیکن در لیست ما بوده ولی به تیم دیگری رفته اند و متاسفانه مذاکرات مان در حد محدود با آنها اجرا شده است. آن طور که باید و شاید کار انجام نشده است. نوع فعالیت در این شرایط خیلی مهم است ما باید مثل همه تیم ها با آپشن های مختلف بازیکنان مدنظر را جذب باشگاه کنیم. تا الان حضور باشگاه در جابجایی ضعیف بوده است. این درحالی است که می دانیم سایر باشگاه ها خوب کار می نمایند.

بازیکنان به حرف بوناچیچ گوش نمی دادند

رحمان رضایی درباره هفته های آخر لیگ گذشته که به عنوان مدیر فنی به تیم اضافه شده است، گفت: در این دوران شناختی خوبی نسبت به نفرات تیم پیدا کردم ولی از روزی که وارد تیم شدم، دیدم تیم بیمار و آسیب دیده است. تیم از 27 بازی 26 امتیاز گرفته بود و بعد از حضور من در دو بازی اول میانگین 2 امتیاز در هر بازی را نساجی و پرسپولیس گرفتیم. تیم مریض و دچار مشکلاتی مثل عدم ارتباط کادر فنی و بازیکنان بود. روز اولی که به تیم آمدم بوناچیچ بعد از خوش آمد گویی به من گفت بازیکنان به حرفش گوش نمی دهند. این باعث شده بود تیم آسیب ببیند و هرکسی برای خودش بازی کند. سعی کردیم هماهنگی بین کادر و بازیکنان و البته شادابی در تیم به وجود بیاید و دیدید که در عین ناباوری نتیجه خوبی مقابل پرسپولیس گرفتیم.

باشگاه برای نگه داشتن بازیکنان جدا شده مقاومت نکرد

وی درباره جدایی چند بازیکن تاثیرگذار از ذوب آهن گفت: وقتی این بازیکنان رفتند من هنوز با باشگاه قرارداد نداشتم و این بازیکنان به اختیار باشگاه جدا شدند. اگر من بودم آنها را نگه می داشتیم، چون برای فصل خیلی موثر بودند ولی باشگاه شرایط ماندن آنها را فراهم نکرد و برای نگه داشتن آنها مقاومت نکرد.

اطلاعی از استراماچونی ندارم

سرمربی ذوب آهن با توجه به ارتباطش در گذشته با آندره آ استراماچونی راجع به حواشی بازگشت این مربی به استقلال گفت: هیچ اطلاعی از شرایط ایشان ندارم و نمی خواهم درباره استراماچونی اظهارنظر کنم. مدت هاست از او اطلاعی ندارم و 2 ماه بعد از اینکه به استقلال آمد ارتباط مان قطع شد.

فوتبال نیاز به افکار جدید دارد

رضایی که سابقه بازی در سری آ ایتالیا را دارد، درباره ورود نسل جدید مربیگری در فوتبال ایران گفت: نسل جدید با فوتبال مدرن خیلی آشناست. فینال لیگ قهرمانان اروپا را ببینید، دو مربی جوان و کاربلد روی نیمکت بودند. دیگر از نسل کاپلو، ونگر و لیپی خبری نیست. ممکن است آنها هم هنوز به روز باشند ولی فوتبال نیاز به انرژی و هیجان دارد. فردی که به 70 سال رسیده دیگر توان انرژی دادن به جوان ها را ندارد تا با فکر نوین و انگیز بالایی به میدان بفرایند. الان افراد پیروزی مثل لمپارد، کلوپ، زیدان و گواردیولا زیر 50 سال سن دارند و می بینیم که افکار نوین به فوتبال آورده اند. این اتفاق در رده ملی هم اتفاق افتاده است. فوتبال نیاز به افکار جدید دارد.

باید به اسکوچیچ یاری کنیم

مدافع پیشین تیم ملی ایران در ارتباط با حضور دراگان اسکوچیچ در تیم ملی ایران، عنوان نمود: این اتفاق درست یا نادرست اتفاق افتاده و اسکوچیچ رسماً سرمربی تیم ملی ایران است. هرطور حساب کنیم این مسئله رسمیت پیدا نموده و الان که سرمربی است باید بتوانیم به او یاری کنیم تا بتواند در تیم ملی بهترین عملکرد را داشته باشد. فاصله خوبی بین بازی های ملی ایجاد شده و او می تواند به خوبی و در آرامش بازیکنانش را انتخاب کند. باید چند اردوی خوب داشته باشیم تا تیم به خوبی هماهنگ گردد. بازیکنان لیگ باید شناسایی شوند و خیلی کنار هم بازی نمایند. تیم ملی به بازی های محبت آمیز زیادی نیاز دارد تا یک تیم قوی تشکیل گردد.

ویلموتس خواب قرارداد یک میلیون دلاری را هم نمی دید

رضایی در خاتمه گفت وگو با خبرنگاران درباره قرارداد ویلموتس یادآور شد: متاسفانه قرارداد عجیبی امضا شده و بخش زیادی از تصویب قانون عدم جذب بازیکن و مربی خارجی از قرارداد ویلموتس نشات می گیرد. قیمت این مربی در نهایت باید یک میلیون و دویست هزار یورو بود. او یک مربی بین سطح متوسط و خوب در بلژیک بود و به هیچ وجه نمی توان گفت او یک مربی تاپ است. او حتی خواب قرارداد یک میلیون دلاری را هم نمی دید، چه برسد به قرارداد بالای دو میلیون یورو!

0nlysms.ir: تنها پیامک | مجله موفقیت، پزشکی، خانواده، تکنولوژی، گردشگری، استارتاپ

banoirane.ir: بانوی ایران | مجله خبری و ورزشی بانوان، مجله خانواده

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 109334

به "رضایی: ذوب آهن در نقل وانتقالات ضعیف بوده؛ ادعای کسب سهمیه باید منطق داشته باشد، اطلاعی از استراماچونی ندارم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رضایی: ذوب آهن در نقل وانتقالات ضعیف بوده؛ ادعای کسب سهمیه باید منطق داشته باشد، اطلاعی از استراماچونی ندارم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید