راه رفتن روی ذغال داغ، مراسم دینی در ژاپن

به گزارش مجله سرگرمی، برخی از راهبان در حالیکه دود سیاه در فضای محیط پخش شده بود، بچه ها را بغل کرده و از میان آتش عبور دادند.

راه رفتن روی ذغال داغ، مراسم دینی در ژاپن

راه رفتن بر روی ذغال داغ، یکی از مراسم های دینی در ژاپن است.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، مراسم راه رفتن روی آتش بودائیان در ژاپن در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا از حساسیت های بیشتری برخوردار بود.

شرکت کنندگان در این مراسم مجبور به استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی بودند. تعداد شرکت کنندگان در این مراسم نیز به 1000 نفر محدود شد. در سال گذشته شرکت عموم در این مراسم به دلیل شیوع اولیه ویروس کرونا ممنوع اعلام شد.

گروهی از عبادت کنندگان ژاپنی با شرکت در مراسم مذهبی سالانه بودائیان برای خود، خانواده و عزیزانشان دعا کردند. در این مراسم که در نزدیکی کوه تاکائوسان برگزار می شود، عبادت کنندگان در کنار راهبان بودایی با پای برهنه از روی ذغال گداخته و بدون شعله راه می فرایند و دعا می خوانند.

کوشو کامیمورا راهب بودایی از معبد تاکائوسان یاکوئوئین در این باره گفت: عبور جسم از میان آتش روح را پاک می کند و باعث اجابت دعا می شود.

یک راهب بودایی ژاپنی در حال حمل یک کودک از روی ذغال های گداخته با پای برهنه در یک مراسم مذهبی / عکس: رویترز

این راهب اضافه نمود: کوه تاکائوسان از نظر تاریخی یکی از مراکز مهم دعا برای رهایی از آسیب و امراض محسوب می شود و به همین دلیل احساس کردم مراسم مذهبی سال جاری باید با احتیاط و ملاحظات ویژه صورت بگیرد.

فستیوال راه رفتن روی آتش که در ژاپنی هیواتاری ماتسوری (hiwatari matsuri) نامیده می شود در 50 سال گذشته در کوه تاکائوسان برگزار شده است.

راهب ژاپنی در حال ایجاد آتش با چوب و برگ های سرو برای فستیوال سالانه هیواتاری ماتسوری در حومه توکیو. طی این مراسم بسیاری با پای برهنه از روی گدازه های ذغال سوزان و آتشین می گذرند/ عکس: رویترز

راهبان ژاپنی با چوب و برگ درختان سرو آتش بزرگ و شدیدی درست می کنند و با آب شعله های آتش فرو می خوابانند. آنها خاکستر داغ و ذغال های نیم سوز را جمع و آنها را به صورت دو خط پهن موازی کنار هم می ریزند و کمی بعد با پای برهنه و دعاخوان از روی این ذغال های داغ ونیم سوز می گذرند.

شرکت کنندگان در این مراسم دعا نیز به دنبال راهبان حرکت می کنند. آنها در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا با ماسک این مراسم را انجام دادند.

بسیاری از شرکت کنندکان برای تماشای این مراسم مذهبی راه رفتن روی آتش در کوه تاکائو در نزدیکی توکیو در ژاپن جمع شدند. اغلب شرکت کنندگان به دلیل شیوع ویروس کرونا ماسک زدند/ عکس: رویترز

برخی از راهبان در حالیکه دود سیاه در فضای محیط پخش شده بود، بچه ها را بغل کرده و از میان آتش عبور دادند.

توکیو خود را برای میزبانی بازی های المپیک تابستانی آماده می کند که به دلیل شیوع ویروس کرونا در سال 2020 متوقف شد و به تعویق افتاد. نظرسنجی های داخلی نیز نشان می دهد که مردم ژاپن تمایل به محدود شدن شمار تماشاگران بازی های المپیک در ورزشگاه ها دارند.

اریکو ناکامارا راهب بودایی 46 ساله در این باره گفت: مراسم راه رفتن روی آتش در فضای بیرون و با محدودیت هایی در شمار شرکت کنندگان برگزار شد. اما برخی از بازی های المپیک در فضاهای سربسته برگزار می شود و امیدوارم آنها بتوانند تعداد تماشاگران را به نصف کاهش دهند.

وی اضافه نمود: ویروس کرونا در سطح جهانی گسترش می یابد و من برای پایان این بیماری دعا کردم.

زنی با پای برهنه در حال عبور از گدازه های سوزان و آتشین در مراسم سالانه راه رفتن روی آتش/ عکس: رویترز

تعداد مبتلایان کرونا در ژاپن در مقایسه با برخی از کشورها مانند ایالات متحده کمتر است. با این وجود برخی از مناطق مانند توکیو همچنان در شرایط بحرانی قرار دارند و شیوع موج سوم همه گیری را تجربه می کنند.

یک راهب بودایی در حال عبور از روی گدازه های سوزان آتش در مراسم مذهبی در اطراف توکیو/ عکس: رویترز

منبع: عصر ایران
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 136034

به "راه رفتن روی ذغال داغ، مراسم دینی در ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه رفتن روی ذغال داغ، مراسم دینی در ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید