راهنمای سفر به جزیره گوسفندها!

به گزارش مجله سرگرمی، جزایر فارو یا جزایر فاروئه ، شامل 18 جزیره بسیار زیبا است که بین دریای نروژ و شمال اقیانوس اطلس قرار گرفته است. این جزایر در حدود 1400 کیلومتر مربع مساحت دارند و به عنوان یکی از زیبا ترین مقاصد گردشگری در سراسر جهان شناخته می گردد.

راهنمای سفر به جزیره گوسفندها!

جزایر فارو بهترین انتخاب برای علاقمندان به طبیعت گردی و افرادی است که استراحت در یک مکان آرام و زیبا را دوست دارند.

در این مطلب خبرنگاران میخواهد به معرفی جزایر شگفت انگیز فارو بپردازد و اطلاعات مهمی راجب این جزایر؛ جاذبه های گردشگری ، راهنمای سفر به آن در اختیارتان قرار دهیم.

اگر قصد سفر به دانمارک را دارید، مطالعه این مطلب را نیز به شما پیشنهاد می کنیم: راهنمای سفر به دانمارک

تا آخر این مطلب با خبرنگاران همراه باشید.

تاریخچه جزایر فارو

این جزایر در سال 1814 با دخالت سیاست مداران و سپس از نظر سیاسی از کشور نروژ جدا و از سال 1984 به صورت استان (ایالت) خود مختار از پادشاهی کشور دانمارک جدا شد.

ساکنین جزایر فارو در طی این چند سال مسئولیت های مسائل های خود را به عهده دریافتد.

برای دفاع از خود نگهبانی ساحلی محلی برای خود تشکیل دادند؛ امور خارجی و دستگاه قضائی آن ها بر عهدهٔ کشور دانمارک می باشد.

جزایر فارو روابط نزدیک و صمیمانه ای با ایسلندی ها ، اورکنی، جزایر هبرید بیرونی و گرینلند دارد. این مجمع الجزایر در انجمن اروپای شمالی به عنوان بخشی از نمایندگان کشور دانمارک حضور پیدا می نمایند؛ جزایر فارو عضو اتحادیه اروپا نیستند.

فارو در زبان دانمارکی به معنی گوسفند است، در واقع میتوان به جای اینکه پرسید جزایر فارو کجاست، بپرسید جزایر گوسفند کجاست!!!

حالا چرا گوسفند؟ دلیل قابل حدسی دارد؛ زیرا این جزایر پر از گوسفند هستند و گوسفند هایی با نژاد دانمارکی!!!

تعداد گوسفندان به قدری در این مجمع الجزایر زیاد است که امکان دارد در یک سفر جاده ای با ماشین بارها در ترافیک گیر کنید؛ ترافیکی که علت به وجود آمدن آن رد شدن گله گوسفند ها باشد!!!

احتمال ایجاد ترافیک ماشینی در فارو بسیار کم است، زیرا کلا تعداد ماشین در این جزایر کم است، در این جزیره به جای ترافیک ماشین ترافیک گوسفند به وجود می آید.

باز هم می پرسید جزایر فارو کجاست؟ جزایر فارو جایی است که حتی ترافیک هم در آنجا جز جاذبه های گردشگری محسوب میگردد.

گوسفندان اینقدر در این جزایر زیاد هستند که حتی نشان ملی جزایر فارو هم یک قوچ است.

جزایر فارو کجاست ؟

جمعیت مجمع الجزایر فارو حدود 48000 نفر هستند. استریموی (Streymoy)، با 385 کیلومتر مربع عظیم ترین جزیره فارو است و جزیره تورشهان (Torshavn) نیز پایتخت مجمع الجزایر فارو می باشد. فارو بین دریای نروژ و اقیانوس اطلس شمالی و در فاصله ای برابر کشور ایسلند، نروژ و انگلیس واقع شده است.

از 18 جزیره ای که جزایر فارو را تشکیل داده اند 17 جزیره آن مسکونی هستند.

عظیم ترین جزیره مجمع الجزایر؛ جزیره استریموی 385 کیلومتر مربع است. اقلیم آب و هوای آن معتدل، بارانی و اغلب ابری است.

ساکنین فارو از تمام ویژگی های مثبت محل سکونتشان بهترین و بیشترین بهره برداری را می نمایند برای مثال:

  • ماهیگیری
  • صادرات ماهی
  • دام پروری
  • صنایع دستی

صنایع دستی و صادرات ماهی مهم ترین منبع درآمد این جزایر است و دلیل وجود آن همه گوسفند در جزایر فارو جزایر گوسفند منطقی به نظر می رسد. سفر به جزایر فارو گران است و علاوه بر گران بودن محصولات و خدمات در جزیره ها علاوه بر آن 25 درصد مالیات روی تمام خرید های شما لحاظ می گردد.

گفتنی است که 25 درصد مالیاتی که اضافه تر پرداخت نموده اید در هنگام خروج از مجمع الجزایر به شما برگردانده خواهد شد.

چطور به جزایر فارو سفر کنیم ؟

شما با ویزای شینگن نمی توانید به این جزایر سفر کنید.

جزایر فارو در قاره اروپا واقع شده اما جز اتحادیه اروپا نیست و برای سفر به این جزایر:

می توانید تور گردشگری 90 روزه تهیه کنید یا حتما هنگام دریافت ویزای دانمارک در سفارت خانه ذکر کنید که قصد سفر به این جزایر را دارید.

(با ویزای دانمارک به تنهایی نمی توانید وارد جزایر فارو شوید.)

دور بودن جهت و هزینه های بالای سفر، مسافرت به جزایر فارو را کمی مشکل نموده است و تنها برای تعداد محدودی از هم وطن هایمان این امکان را فراهم می سازد که به فارو سفر نمایند. به همین دلیل کمتر پیش می آید که نام این جزایر را شنیده باشید یا با جزایر فارو در آژانس های گردشگری برخورد نموده باشید.

خبرنگاران به عنوان راهنمای سفر شما به فارو، توصیه می نماید توره 90 روزه را انتخاب کنید و تا با چشمان خود جزایر فارو را ببینید.

جذابیت های غیرانسانی فارو

با توجه به اینکه 79 هزار راس گوسفند که ساکن مجمع جزایر فارو هستند، 2 میلیون جفت مرغ دریایی هم آنجا سکونت دارند.

تپه ها ، دشت های سرسبز و دره های منتهی به اقیانوس پر از گوسفندان پنبه ای سفید با صدای مرغان دریایی است.

عظیمترین دسته پرندگان مرغ طوفان (گونه ای از پرندگان دریایی) در این جزایر سکونت دارند و در کنار گوسفند ها و مرغ های دریایی یک حیوان شاخص دیگر هم در جزایر گوسفند زندگی می نماید.

پنگوئن فارویی؛ شاید برایتان عجیب باشد چرا پنگوئن!!! اما این مجمع الجزایر بین ایسلند و نروژ (بین اقیانوس اطلس شمالی و دریای نروژ) واقع شده است.

به دلیل آب و هوای مناسب این مجمع الجزایر ،پنگوئن های فارویی در این جزایر زندگی می نمایند؛ پنگوئن های فارویی با پنگوئن های قطبی فرق دارند.

احتمالا دوست ندارید راجب این موضوع گفته گردد اما ساکنین فارو این پنگوئن ها را می خورند!!!

جذابیت های انسانی فارو

طبیعت لذت بخش فارو را که کنار بگذاریم، سازه های انسانی فارو هم زیبا هستند.

در مجمع الجزایر فارو برخلاف دیگر مناطقی که شاهد رد پای انسان ها هستیم؛ خانه های رنگارنگ ساکنان جزایر و راه های ارتباطی لذت بخش بین جزیره ها، هر کدام برای خودش میتواند مقصد گردشگری و دلیلی برای دریافت ویزای دانمارک و یا تور گردشگری جزایر فارو باشد.

به جز خانه های رنگارنگ دیگر جاذبه های انسانی جزایر فارو کجاست ؟

راه های ارتباطی که جزیره ها را به یکدیگر متصل می نماید خودش جذابیت هایی به همراه دارد، بیشتر جزایر فارو از طریق پل با هم مرتبط می شوند.

تعدادی هم از طریق تونل های زیر آب؛ این ها خودش به تنهایی جالب نیست؟

(شاید شما هم وسوسه سفر به فارو در دلتان جوانه زده باشد؛ با خبرنگاران همراه باشید.)

اگر به شیوه های سنتی علاقه دارید نگران نباشید، برای سفر به بعضی از جزیره ها با قایق های کوچک و به روش سنتی می توانید به آنجا سفر کنید.

جاذبه های پرطرفدار جزایر فارو

تمام طول مدت سفر به فارو چه با تور و چه به تنهایی و به صورت شخصی، سراسر شگفتی و لذت خواهد بود. چیزهای جذاب زیادی خواهید دید و حس های زیبایی تجربه خواهید کرد که هیچوقت نمی توانید فراموششان کنید.

اما باید دقت کنید که چه مکان هایی را حتما باید ببینید و حواستان باشد آن ها را از قلم نیاندازید.

اگر با تور تفریحی به جزایر فارو بروید قطعا همه جاذبه ها را به شما نشان خواهند داد، مجموعه خبرنگاران لیستی را آماده نموده که عبارتند از :

جزیره هستور :

جزیره هستور یک جزیره مسکونی در غرب جزیره استریموی که تنها 20 نفر جمعیت و 6 کیلومتر مربع مساحت دارد؛.

می توان گفت جزیره هستور یکی از زیباترین جزایر فارو است، سفر به این جزیره را از قلم نیاندازید.

دریاچه لیتیسواتن:

این دریاچه جز مهم ترین جاذبه های گردشگری و توریستی جزایر فارو است. شاید به همین دلیل هم محلی ها سر اسم این دریاچه با هم بحث می نمایند. لیتیسواتن عظیمترین دریاچه فارو است و با 3.4 کیلومتر مربع مساحت، نزدیک اقیانوس واقع شده؛ اما آب آن در درون اقیانوس نمی ریزید.

نکته جالب اینجاست که دیواره صخره ای دریاچه اجازه نمیدهد آب آن به درون اقیانوس بریزد؛ شاید اگر با تور به سفر بروید اولین جایی که ببینید همین دریاچه باشد.

آبشار گاسادالور:

برای دیدن این جاذبه باید ابتدا باید به جزیره وگار بروید. جزیره وگار یکی از 17 جزیره مسکونی فارو می باشد و سپس بعد از اسکان در وگار به قسمت غربی جزیره و روستای گاسادالور بروید.

این آبشار باشکوه را با همین نام می توانید در این روستا پیدا کنید و از منظره و هوای دل نشین آن لذت کافی را ببرید.

آبشار مولافاسور:

برای دیدن این آبشار لازم نیست مسافت طولانی طی کنید. اگر با تور به سفر رفته اید احتمالا این آبشار را در یک روز خواهید دید.

آبشار مولافاسور جزایر فارو کجاست؟ مانند مورد قبل در بخش جنوب غربی جزایر فارو و در همان گاسادالور واقع شده است و به اقیانوس اطلس می ریزد.

در تمام فصول این آبشار زیبایی خیره نماینده ای دارد، چه در رنگ سبز بهار و تابستان که رنگ زرد و رنگ نارنجی در پاییز زیبا است.

کلیسای جامع تورشاون:

اگر تا الان سوال برایتان پیش آمده بود که عظیمترین شهر فارو کدام است؛ تورشاون عظیمترین شهر جزایر فارو و پایتخت مجمع الجزایر است.

کلیسای جامع تورشاون در قسمت جنوبی ساحل استریموی واقع شده است، خود استریموی عظیمترین جزیره در بین 18 جزیره است.

کلیسای جامع این شهر هم قدمت خیلی زیادی دارد و در سال 1788 ساخته شده، اما دومین کلیسای فارو از نظر قدمت شناخته می گردد، قطعا در سفرتان به تورشاون به آن سر خواهید زد. شاید آنجا اقامت کنید، بازدید از این کلیسا از قلم نیاندازید.

آب و هوا در جزایر فارو چطور است ؟

تا این بخش توضیحاتی راجب جاذبه های گردشگری خدمت شما ارائه شد، ضروری است راجب شرایط آب و هوای جزایر فارو اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

در مجمع جزایر فارو باد شدیدی در فصول مختلف سال می وزد و با توجه به موقعیت قرارگیری جزایر فارو که در میان اقیانوس اطلس واقع شده است؛ می توان پیش بینی کرد که آب و هوای اقیانوسی دارد.

آب و هوای جزایر در زمستان ها معتدل و سرمای غیرقابل تحمل ندارد، تابستان ها هوای جزایر فارو خنک است و نباید انتظار گرمای طاقت فرسا را داشته باشید.

اما اغلب روز های سال جزایر آب و هوای بارانی دارند، به عنوان مثال شهر تورشاون که پایتخت و عظیمترین شهر فارو است، آب هوای بارانی دارد. فارو 195 روز در سال بارانی است و بیش ترین باران هم در ماه ژوئیه یعنی اوایل دی تا اوایل بهمن است.

بهترین زمان برای سفر

با توجه به آب و هوای فارو و شرایطی که مجمع الجزایر دارد 4 ماه در سال به عنوان تایم طلایی سفر به این جزایر شناخته می گردد، حالا که می دانید جزایر فارو کجاست بهتر است بدانید بهترین زمان سفر به آنجا چه ماه هایی در سال است. بهترین وقتی که شما می توانید به جزایر سفر کنید و از بادهای شدید و باران های زیاد در امان باشید؛ بین ماه های می تا سپتامبر یعنی اواسط اردیبهشت تا اواسط شهریور است.

قطعا تورهای گردشگری فارو در همین 4 یا 5 ماه برقرار هستند اما اگر به تنهایی و به صورت شخصی می خواهید سفر کنید حتما برای این بازه زمانی برنامه ریزی کنید تا تجربه ای فوق العاده داشته باشید.

8sharj.ir: تور رم: گردش در اروپای باستانی

parisro.ir: تور پاریس: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

منبع: الی گشت
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 144467

به "راهنمای سفر به جزیره گوسفندها!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به جزیره گوسفندها!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید