رانندگی با این سدان اسپرت و کوچک
به گزارش مجله سرگرمی، نسل جدید لکسوس IS250 از زبان طراحی جدید لکسوس بهره برده و چهره ای خشن و هجومی به خود گرفته است و با توجه به این که یک سدان اسپرت کوچک محسوب می گردد داشتن توقع یک سواری تند و تیز از آن اصلاً چیز دور از انتظاری نیست. لکسوس IS250 در کنار ظاهر شیک و اسپرت خود شاید قدرتی را که از آن انتظار می رود نداشته باشد. پیشرانه این خود یک موتور 6 سیلندر 2.5 لیتری تنفس طبیعی است که توان فراوری 204 اسب بخار قدرت را دارد و صفر تا 100 کیلومتر آن 8 ثانیه است. با این حال بدون شک نقطه قوت لکسوس IS250 طراحی زیبای آن است چیزی که لکسوس در آن تخصص دارد و به محض ورود به کابین خودرو کاملاً متوجه آن خواهید شد.

نکات مثبت:
- لکسوس IS250 به لطف عایق بندی خوب کابین و فاصله محورهای زیاد، در بزرگ راه ها سواری آرام و بی صدایی دارد.
- عملکرد سیستم فرمان لکسوس با بهره گیری از سیستم فرمان الکترونیکی بسیار دقیق و خوب است و این مورد در پیچ وخم های جاده به وضوح معین است.
- در نسل سوم IS250، 6 سانتی متر به طول خودرو و 7 سانتی متر به فاصله بین دو محور اضافه شده است که موجب افزایش فضای پای بیش تری برای سرنشینان عقب و همچنین فضای صندوق بزرگ تر نسبت به نسل های گذشته شده است.
- در لکسوس IS250 امکان انتخاب حالت رانندگی در وضعیت های Normal, Eco, Sport وجود دارد و برای نسخه کیت F Sport وضعیت دیگری نیز به نام Sport+ در نظر گرفته شده است که با انتخاب آن سیستم تعلیق خودرو کمی خشک تر و اسپرت تر می گردد و فرمان پذیری آن تا حدودی بهبود می یابد.
- چسبندگی این خودرو به حدی خوب است که به راحتی می توان هر حرکتی را حتی در سرعت های بالا انجام داد و از چسبندگی خودرو به جاده مطمئن بود.
- سیستم ترمز IS 250 عملکرد بسیار خوبی دارد و حس اطمینان را منتقل می نماید.
- لکسوس IS250 به 10 کیسه هوا مجهز است (سفارشی) که در کنار سیستم های ترمز و پایداری و سیستم Lexus Enform Safety که در این خودرو به صورت استاندارد ارائه می گردد و شامل مواردی از قبیل سیستم هشدار برخورد، دکمه درخواست امداد جاده ای و مکان یاب خودروی مسروقه است، موجب شده که این خودرو از امنیت مطلوبی برخوردار باشد.
- یکی از امکانات قابل توجه این خودرو که اتفاقاً بسیار هم کاربردی است سیستم HAC یا همان Hill Start Assist Control است که هنگام آغاز حرکت در سربالایی ها از حرکت خودرو به سمت عقب جلوگیری می نماید.
- کابین این خودرو همان طور که از آن انتظار می رود بسیار لوکس است و هر چیزی در جای خودش قرار گرفته است. جانمایی کنترلرها بسیار عالی است و این مسئله کار کردن با آن ها را بسیار راحت می نماید.
- جایگاه های جلو بسیار راحت و دربرگیرنده هستند و جایگاه های ردیف عقب نیز از نظر فضای سر و زانو مناسب اند و به جرئت می توان گفت روی جایگاه های لکسوس به هیچ وجه احساس خستگی نخواهید کرد.
- یکی از آپشن های بسیار جالب این خودرو این است که فرمان بعد از خاموش شدن خودرو به عقب می رود تا راننده با سهولت بیش تری بتواند پیاده یا سوار گردد.
نکات منفی:
- عملکرد و بازدهی کیت F Sport به اندازه ای که از آن انتظار می رود نیست و بیش تر چهره ای خشن و اسپرت به خودرو می دهد.
- کار کردن با کنترلر یا همان موس صفحه نمایش تا حدودی سخت است و احتیاج به تمرین و تمرکز بالا دارد. همچنین آیکون های صفحه نمایش تک رنگ است و راننده برای تشخیص دادن آن ها احتیاج دارد که نگاهش را از جاده بردارد.
- کیفیت کنسول میانی و به طور دقیق از قسمت دریچه های تهویه به پایین خیلی مناسب نیست و از خودرویی در این سطح و برند لکسوس انتظار می رفت که از متریال باکیفیت تری در این قسمت استفاده کند.
- به نظر می رسد که اندکی محدودیت دید به اطراف و یک سری نقاطی کور به خصوص در قسمت ستون ها وجود دارد که البته به لطف دوربین دید عقب و سنسورهای موجود در خودرو این مشکل تا حدود زیادی رفع شده است.
منبع: دیوارpariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری
ariyablog.ir: آریا بلاگ: آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان
hadiee.ir: مجله هدیه: از مسافرت تا ورزش از همه چیز و همه جا