ذخیره گذرواژه استارتاپ ها به مدت 14 سال در گوگل

به گزارش مجله سرگرمی، کارشناسان فناوری بتازگی دریافته و اعلام کرده اند که شرکت گوگل به مدت 14 سال گذرواژه و رمز عبور بسیاری از شرکت های کارآفرینی، تکنولوژی و استارتاپی را در سرورهای خود ذخیره سازی کرده است و در طول تمامی این سال ها امکان دسترسی به اطلاعات خصوصی حساب کاربری کاربران و شرکت های مختلف را به کارمندانش داده است.

ذخیره گذرواژه استارتاپ ها به مدت 14 سال در گوگل

یکی از بخش های بزرگ و پرطرفدار گوگل که مورد استفاده شرکت های مختلف و استارتاپ ها قرار می گیرد، سرویس جی سوئیت (G Suite) گوگل است که اخیراً این غول تکنولوژی امریکایی خود اعتراف کرده است که در ساختار این سرویس آسیب پذیری های جدیدی کشف کرده که موجب شده است رمز عبور حساب کاربری کاربران در این سرویس در فایل متن ساده (plain text) ذخیره و نگهداری شود.

در حقیقت، سرویس جی سوئیت یک نسخه متفاوتی از سرویس پست الکترونیک گوگل یا جیمیل است که به منظور استفاده شرکت ها طراحی و توسعه داده شده است که به مسئولان و مدیران شرکت ها در این اپلیکیشن اجازه داده می شد برای کاربران و کارمندان خود رمز عبورهای از پیش مشخص شده انتخاب کنند که حالا گفته می شود تمامی این گذرواژه ها در قالب فایل های متن ساده توسط گوگل ذخیره و نگهداری می شده است.

گفته می شود این مشکل از سال 2005 تاکنون وجود داشته اما متخصصان امنیتی گوگل بر این باورند که در طول تمامی این مدت از رمز عبور کاربران و شرکت های مذکور هیچ سوءاستفاده ای صورت نگرفته است. همین مسأله موجب شد توئیت های جنجالی متعددی را در شبکه های اجتماعی علیه گوگل منتشر کنند.

،ایسنا

مجله دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مهسان بلاگ: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 25048

به "ذخیره گذرواژه استارتاپ ها به مدت 14 سال در گوگل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ذخیره گذرواژه استارتاپ ها به مدت 14 سال در گوگل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید