دومین چراغ جشنواره ملی مبل منبت در ملایر روشن می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، سال گذشته حوالی مهرماه بود که نخستین جشنواره ملی مبل منبت با حضور گردشگران و مسافرانی از اقصی نقاط کشور به میزبانی ملایر برگزار گردید و شور و شعفی ماندگار را برای فعالان گمنام این هنر-صنعت به ارمغان آورد.

دومین چراغ جشنواره ملی مبل منبت در ملایر روشن می گردد

به گزارش خبرنگاران، سال جاری نیز در خاتمه شهریور ماه چراغ دومین جشنواره ملی مبل منبت ایران زمین در ملایر روشن می گردد تا در این وانفسای مشکلات اقتصادی، تحریم ها و ... نفس تازه ای به جان هنر و صنعت بدمد.

نماینده مردم ملایر در مجلس در این رابطه به خبرنگار خبرنگاران گفت: پایتخت منبت ایران در شرایطی به استقبال دومین جشنواره ملی مبل منبت می رود که به همت اهالی ملایر و کوشش صاحب نظران و مسئولان شهرستان، امروز ملایر به دو بال انگور و منبت در سراسر کشور شناخته می گردد.

محمد کاظمی اضافه نمود: پس از ثبت ملایر به عنوان پایتخت منبت ایران با کوشش های انجام گردیده در راستای برگزاری نخستین جشنواره منبت در سال گذشته، دومین دوره این جشنواره در هفته نخست شهریورماه سالجاری برگزار می گردد.

وی اظهار کرد: با توجه به پیش بینی ها و برنامه ریزی های انجام شده از مدت ها قبل، انتظار می رود دومین جشنواره منبت ملایر با شکوهی مضاعف برگزار گردد.

کاظمی ادامه داد: برپایی مراسم و آئین های مختلف در فاصله 29 مرداد تا 8 شهریور 97 در مناطق متخلف شهرستان مانند جوکار و سامن، حضور گردشگران داخلی و خارجی برای بازدید از تولیدات منبت ملایر و استفاده از بسترهای تبلیغی برای معرفی محصولات چوبی و منبت ملایر از جمله برنامه هایی است که در همین راستا تعریف گردیده و اجرا می گردد.

وی گفت: فرمانداری ویژه شهرستان، شهرداران و اعضای شوراهای شهر و روستا، اداره میراث فرهنگی، اداره صنعت، معدن و تجارت، آموزش و پرورش، اتاق اصناف و نیروی انتظامی از جمله دستگاه هایی هستند که در برگزاری این جشنواره دخیل اند.

جشنواره ملی مبل منبت باید گویای فرهنگ و تمدن غنی ملایر باشد

معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری ملایر نیز در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه در شهریورماه ملایر میزبان دومین جشنواره ملی مبل منبت است، تأکید کرد: این جشنواره باید گویای فرهنگ و تمدن غنی شهرستان باشد و در خور شأن مردم و هنرمندان این شهرستان برگزار گردد.

سعید کتابی با بیان اینکه یکی از ظرفیت های شهرستان ملایر مبل منبت است که باید با برگزاری جشنواره های متعدد این پتانسیل را به کشور و جهان بشناسانیم، اضافه نمود: به طور قطع حوزه مبل منبت در توسعه و پیشرفت ملایر بسیار موثر است و باید همه توان خود را در این زمینه به کار بندیم.

وی با تأکید بر اینکه برگزاری جشنواره مبل منبت نیازمند همکاری و تعامل همه دستگاه های اجرایی شهرستان است، ادامه داد: باید نقاط قوت جشنواره سال گذشته احصاء و نقاط ضعف نیز رفع گردد.

کتابی اعلام کرد: نمایندگان مردم ملایر در مجلس تأکید زیادی بر پُربارتر برگزار شدن این جشنواره داشته و همکاری لازم را نیز در این زمینه دارند، از سوی دیگر برای با کیفت برگزار شدن این جشنواره مجموعه فرمانداری شهرستان نیز پای کار است و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نمی کند.

متولی جشنواره مبل منبت همه ملایری ها هستند

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر نیز در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه موضوع گردشگری و صنایع دستی، فراجانبی است و همه اهالی ملایر و مسئولان این شهرستان متولی برگزاری دومین جشنواره ملی مبل منبت هستند، اظهار کرد: رخدادهای فرهنگی در حال وقوع در ملایر باید یک پیوست رسانه ای نیز داشته باشد.

ابراهیم جلیلی با تأکید بر لزوم مستندسازی در این زمینه، ادامه داد: 5 کمیته اصلی برای برگزاری این جشنواره تشکیل گردیده است که در برگزاری و اطلاع رسانی این رخداد هنری از پتانسیل اصحاب رسانه ملایر نهایت بهره را خواهیم برد.

وی با بیان اینکه طراحی و چاپ پوستر جشنوراه انجام گردیده و جدول برنامه های دومین جشنواره ملی مبل منبت ملایر به زودی با هماهنگی ادارات تدوین و ارائه می گردد، گفت: مقرر شد پوستر جشنواره در اندازه کوچک در پشت شیشه تاکسی ها و در مقابل مغازه ها نصب گردد همچنین جانمایی مراکز فروش مبل معین و مقرر شد با همکاری ادارات مرتبط تابلوهای راهنمای شهرستان در زمان برگزاری نصب گردد.

جلیلی با اشاره به اینکه جلسه هماهنگی با شهرداری ملایر و سایر شهرداری های تابعه مبنی بر فضاسازی، زیباسازی و نصب بنر اطلاع رسانی برگزار گردیده است، پیش بینی کرد: برگزاری این جشنواره سال جاری با شور و نشاط بیشتری رقم بخورد و زمینه رونق گردشگری و اقتصادی ملایر را فراهم سازد.

گزارش از: مهناز روزبهانی، خبرنگار خبرنگاران، منطقه همدان

mahsanblog.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 701

به "دومین چراغ جشنواره ملی مبل منبت در ملایر روشن می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین چراغ جشنواره ملی مبل منبت در ملایر روشن می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید