دستگیری شهروند آمریکایی به جرم انتقال اطلاعات محرمانه به چین

به گزارش مجله سرگرمی، آمریکا یک شهروند این کشور را به جرم انتقال اطلاعات مرتبط با امنیت ملی ایالات متحده به مقامات چینی دستگیر کرد.

دستگیری شهروند آمریکایی به جرم انتقال اطلاعات محرمانه به چین

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مقامات دولت آمریکا دوشنبه از دستگیری یک شهروند این کشور که برای چین جاسوسی می کرد، خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس دیوید ال آندرسون دادستان آمریکا در این زمینه گفت ژووا پنگ شهروند 56 ساله آمریکایی ساکن در کالیفرنیا به جرم جاسوسی برای چین دستگیر شده است.

مقام های اطلاعاتی آمریکا مدعی نفوذ دانشجویان چینی در دانشگاه های این کشور و انجام عملیات جاسوسی از سوی آن ها هستند. در بخشی از ارزیابی جامعه اطلاعاتی آمریکا تحت عنوان تهدید های شبکه گستره جهانی آمده است، سرویس های اطلاعاتی چین از باز بودن جامعه آمریکا، به ویژه دانشگاه ها و جامعه علمی، با ابزارهای مختلف بهره برداری می نمایند.

چندین مقام سابق آمریکا نیز به شبکه خبری سی.ان.ان گفتند که دستگاه های اطلاعاتی بیش از یک دهه است که هشدار می دهند دانشگاه های کشور می توانند به اهداف نرم سرویس های اطلاعاتی خارجی برای سرقت فنآوری مبدل شوند. (جزئیات بیشتر)

به نوشته آسوشیتدپرس، مقام های آمریکا این شهروند ساکن کالیفرنیا را به جاسوسی برای یک کشور خارجی (چین) و ارائه اطلاعات طبقه بندی شده مرتبط با امنیت ملی آمریکا به مقامات چینی متهم کردند.

دادستان آمریکا در این زمینه شرح داد که این شهروند آمریکایی متهم به استفاده از مکان های مخفی برای ارسال اطلاعات و همچنین انتقال اطلاعات طبقه بندی شده مربوط به امنیت ملی ایالات متحده به وسیله کارت های دیجیتال امن به پکن است.

آمریکا بارها افراد و شرکت های چینی فعال در عرصه دیجیتال از جمله شرکت هواوی را متهم به جاسوسی سایبری نموده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 42979

به "دستگیری شهروند آمریکایی به جرم انتقال اطلاعات محرمانه به چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگیری شهروند آمریکایی به جرم انتقال اطلاعات محرمانه به چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید