دریاچه چیتگر، محلی برای تفریح و آرامش در پایتخت

به گزارش مجله سرگرمی، دریاچه چیتگر ساحلی آرام برای پایتخت نشینان! تهران کلان شهر پرهیاهوی ایران مکان های تفریحی بسیاری برای گردشگری دارا می باشد. دریاچه چیتگر یکی از جدیدترین و متفاوت ترین جاذبه هایی است که برای گذراندن اوقات فراغت یا تفریح در کنار دوستان می توان انتخاب کرد.

دریاچه چیتگر، محلی برای تفریح و آرامش در پایتخت

دریاچه خلیج فارس یا همان دریاچه چیتگر در غرب تهران واقع شده است و محدوده بسیار وسیعی را به خود اختصاص داده است. تفریجات هیجان انگیز، رستوران های متنوع و لوکس ترین مرکز خرید پایتخت به بام لند از جمله دلایلی است که سبب شده اند دریاچه چیتگر به عنوان محبوب ترین جاذبه شهر تهران به شمار بیاید.

خبرنگاران در این مطلب به بررسی تفریحات، رستوران ها، مراکز خرید و ساعات کاری که در دریاچه چیتگر تهران وجود دارد پرداخته و این اطمینان را به شما می دهد که یک روز سرشار از هیچان را در این محدوده جذاب تهران خواهید داشت. با ما همراه باشید.

دریاچه چیتگر تهران به عنوان بزرگترین دریاچه مصنوعی ایران یاد می شود و یکی از بهترین گزینه های برای تفریح در چهار فصل سال است.

در محوطه دریاچه چیتگر تهران تفریحات هیجان انگیزی نظیر راید اسکیت هوایی، پرش آزاد، سرسره سقوط آزاد، چرخ و فلک، سینمای چند بعدی و … وجود دارد که برای جوانان گزینه تفریحی بسیار جذابی به شمار می رود.

به غیر از تفریحات هیجان انگیزی که در اطراف این دریاچه وجود دارد، رستوران های متنوع و جذابی وجود دارد که امکان ندارد به سمت این دریاچه بروید و یکی از آن ها را برای سرو غذا انتخاب نکنید.

و اما یکی از منحصر به فردترین مراکز خرید تهران هم در محوطه دریاچه چیتگر به نام بام لند قرار گرفته است.

همانطور که مشاهده می کنید این دریاچه و جاذبه هایی که در محوطه آن قرار دارند به اندازه کافی می توانند برای ساختن یک روز پر هیجان کافی باشند. اگر شما هم چنین فکر می کنید با ما در ادامه معرفی کامل این جاذبه جذابی گردشگری تهران همراه باشید.

دریاچه چیتگر یا دریاچه شهدای خلیج فارس یکی از جاذبه های تفریحی و تجاری شهر تهران به شمار می رود و عنوان بزرگترین دریاچه مصنوعی کشور را هم توانسته از آن خود بنماید. این مجموعه تفریحی مساحتی برابر با 250 هکتار دارا می باشد و در غرب تهران یعنی منطقه 22 واقع شده است. برای کسانی که می خواهند یک روز پر هیجان را تجربه کنند دریاچه چیتگر تهران می تواند گزینه بسیار خوب و مناسبی باشد. لازم به ذکر است که این محوطه تنهای برای تفریحات هیجان انگیز نیست بلکه برای کسانی که دنبال جایی دنج و خلوت هم می گردند انتخاب عالی به شمار می رود.

نکته حائز اهمیتی که در خصوص که دریاچه چیتگر تهران وجود دارد این است که در تابستان 1394 کارشناسان انجمن بین المللی مدیریت پروژه به شهر تهران آمدند و از دریاچه چیتگر بازدید کردند، با ارزیابی که این افراد انجام دادند، دریاچه چیتگر را یکی از 10 پروژه برتر در سال 2015 معرفی کردند.

آشنایی با بخش های مختلف دریاچه چیتگر

اگر بخواهیم بخش های مختلف دریاچه جیتگر را معرفی کنیم، این طور بیان می شود که این محوطه به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می شود. در بخش شرقی که مجموعه ای از رستوران ها و کافه های لوکس به همراه مرکز خرید بام لند قرار گرفته است و در سمت غربی هم دریاچه و رستوران های اقتصادی و جاذبه های مهیجی نیز قرار گرفته است.

توجه داشته باشید که بلیط بیشتر بازی های هیجانی دریاچه چیتگر در گیشه ای واقع در قسمت ورودی غربی دریاچه چیتگر به فروش می رسند. ساعت کاری این بازی ها عبارت اند از:

شنبه تا چهارشنبه: 14:00 الی 22:00

پنجشنبه، جمعه و تعطیلات: 13:00 الی 24:00

  • قایق سواری در چیتگر

در دریاچه چیتگر دو اسکله و چند نوع قایق به چشم می خورد که قایق های پدالی، شارژی، قایق های اتوبوسی یا کاتامارا و قایق های موتوری از آن جمله هستند.

1- اسکله غربی: اگر از سمت بلوار میلاد خودتان را به دریاچه رسانده باشید، این اسکله به شما نزدیک تر است. قدری ضلع غربی دریاچه را پایین بروید تا اسکله و قایق های بزرگ و کوچک را ببینید.

نکات مهم: قایق سواری برای خانم های باردار، افراد زیر 14 سال تنها و افراد بالای 90 کیلوگرم ممنوع است و نباید در حین قایق سواری، خوراکی و نوشیدنی میل کنید.

  • راید اسکیت هوایی

محل بازی: غرب دریاچه چیتگر

محدودیت سن: افراد بالای 7 سال - محدودیت قد: حداقل 120 سانتی متر، حدبیشتر 200 سانتی متر - محدودیت وزن: حدبیشتر وزن 90 کیلوگرم

  • سرسره های سقوط آزاد

محل بازی: شمال دریاچه چیتگر

محدودیت سن: افراد بالای 8 سال - محدودیت قد: حداقل 120 سانتی متر، حدبیشتر 200 سانتی متر - محدودیت وزن: حدبیشتر وزن 120 کیلوگرم

  • پیست پرش در آسمان

محل بازی: شمال دریاچه چیتگر

محدودیت سن: افراد بالای 5 سال - محدودیت قد: حداقل 130 سانتی متر، حدبیشتر 200 سانتی متر - محدودیت وزن: حدبیشتر وزن 130 کیلوگرم

  • سینمای شش بعدی چیتگر

محل بازی: غرب دریاچه چیتگر

محدودیت سن: افراد بالای 12 سال، مناسب برای بالای 16 سال

  • بخش تفریحی وی آر لند | VR Land

محدودیت ها: محدودیت سن ماژول میز: 10 سال به بالا - محدودیت سن وی آر لند: 7 سال به بالا - محدودیت وزن وی آر لند: حدبیشتر 100 کیلوگرم

توجه داشته باشید! برای استفاده از این بخش ممنوعیت هایی وجود دارد، زنان باردار، افرادی که مسائل دسک و ستون فقرات دارند، کسانی که داروهای خواب آور و از این قبیل استفاده می کنند اجازه ورود به بخش وی آر لند را ندارند.

  • رول گلایدر

محل قرارگیری: شمال دریاچه چیتگر

محدودیت سن: افراد بالای 8 سال - محدودیت قد: حداقل 120 سانتی متر، حدبیشتر 195 سانتی متر - محدودیت وزن: حداقل وزن 30 کیلوگرم، حدبیشتر وزن 140 کیلوگرم

  • تشک پرش آزاد

محل بازی: شرق دریاچه چیتگر، بام لند

  • فوتبال دستی انسانی بام لند

محل بازی: شرق دریاچه چیتگر، بام لند

ساعت کار: 11:30 تا 22:00

توجه داشته باشید: این بازی برای بچه ها هشت سال به بالا مناسب است.

  • اسکای فلایر بام لند

محل بازی: شرق دریاچه چیتگر، بام لند

  • سافاری پارک وحشت

محل بازی: غرب دریاچه چیتگر

  • چرخ و فلک

محل بازی: شرق دریاچه چیتگر، کمی بالاتر از مرکز خرید بام لند

  • ماشین برقی یا کوبنده

محل بازی: غرب دریاچه چیتگر، کنار گیشه بلیت

  • پیست کارتینگ

محل بازی: غرب دریاچه چیتگر، کنار باجه فروش بلیت

  • بازی های مخصوص بچه ها

در سمت غرب دریاچه چیتگر تهران مجموعه ای از بازی های مخصوص بچه ها نیز قرار گرفته است که با نام زمین بازی و جایزه نیز خودنمایی می کند. تقریبا 10 بازی متنوع در این مجموعه وجود دارد که می تواند برای بچه هاتان بسیار هیجان انگیز باشد.

فعالیت های تفریحی دریاچه چیتگر

در کنار بازی ها و فعالیت های هیجان انگیزی که در بالا به آن ها اشاره کردیم، اگر اهل هیچ کدام از آن ها نبودید می توانید به سمت فعالیت هایی تفریحی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم بروید و آرامش مورد نیازتان را بدست بیاورید. برخی از این فعالیت ها رایگان بوده و برای برخی باید هزینه های مربوطه به آن را بپردازید.

  • دوچرخه سواری در چیتگر
  • پیاده روی در بخش گذر موج
  • تفریح در ساحل سنگی دریاچه چیتگر
  • عکاسی در دریاچه چیتگر
  • پیک نیک در کنار دریاچه چیتگر
  • ماهیگیری در چیتگر

لوکس ترین مرکز خرید تهران بام لند در محوطه چیتگر

خوب رسیدیم به جذاب ترین دلیل رفتن به سمت دریاچه چیتگر یعنی مرکز خرید بام لند! این مرکز خرید یکی از لوکس ترین و جدیدترین مراکز خرید شهر تهران است که در کنار دریاچه چیتگر واقع شده است. امکانات بام لند باعث شده تا همه روزهزاران نفر از این مکان بازدید کنند. از جمله مواردی که باعث شده است تا بام لند محبوب شود، وجود کافه و رستوران های با کیفیت و متنوع در این مجموعه که به خاطر آب و هوای فوق العاده ای که دریاچه به آن می دهد باعث خاص تر شدن رستوران های آن نیز شده است. وجود برندهای برتر دنیا و مراکز تفریحی جذابی مانند سالن های سینما، مجموعه تفریحی مخصوص بچه ها، جهت مخصوص پیاده روی، کلوپ ماهی گیری، وی آر لند، پاتیناژ، آمفی تئاتر روباز و بسته و کلی مجموعه جذاب و جالب دیگر، بام لند را از سایر مراکز تفریحی تهران متمایز کرده است.

از جمله برندهای معروفی که می توانید در مرکز خرید بام لند پیدا کنید عبارت از آدیداس، آلدو، سواروفسکی، کالینز، ویمنز سیکرت، منگو و … اشاره کرد.

ساعت کار فروشگاه های بام لند:

روزهای شنبه تا چهارشنبه: 10:00 - 23:00 | روزهای 5 شنبه، جمعه و روزهای تعطیل: 10:00 - 24:00

آدرس: ﺗﻬﺮان، ﺑﺰرﮔﺮاه ﺷﻬﯿﺪ ﻫﻤﺖ، ﺧﺮوﺟﯽ ﺑﻠﻮار ﮐﺎﺷﺎن، میدان موج، خیابان موج بلوار صدف، مرکز تجاری تفریحی بام لند

رستوران ها و کافه های دریاچه چیتگر

دورتادور محوطه دریاچه چیتگر رستوران و کافه های جذاب بسیاری از لوکس ترین ها یا اقتصادی ترین وجود دارد! اگر اهل رستوران ها و کافه های لوکس هستید پیشنهاد می کنیم که به سمت مرکز خرید بام لند بروید، اما در صورتی که نمی خواهید هزینه زیادی بابت سرو غذا صرف کنید، پیشنهاد به سمت رستوران هایی که در ورودی غرب محوطه و نزدیک به دریاچه هستند را انتخاب کنید.

از جمله معروف ترین رستوران هایی که در محوطه دریاچه چیتگر تهران می توانید پیدا کنید عبارت از کافه رستا، مَم مَد استیک، کافه illy، کافه رستوران آنتیکا، رستوران باروژ، رستوران دروازه طهرون، کافه دوکاتی، کافه شمرون، رستوران نایابارا و رستوران آنتیکا هستند.

بهترین زمان رفتن به دریاچه چیتگر

با توجه به این که دریاچه چیتگر جز جاذبه هایی است که در فضای سرپوشیده قرار ندارد، لازم است تا زمان مناسبی را برای سفرتان به سمت این جاذبه انتخاب کنید. به طور مثال در شش ماه اول سال شرایط جوی برای رفتن به سمت دریاچه چیتگر تهران به منظور پیک نیک، پیاده روی و تفریج گزینه بسیار خوبی به شمار می رود.

اما در شش ماه دوم سال که هوا سرد می شود شرایط آنچنان مانند شش ماه گذشته نیست و ممکن است برای کسانی که آنچنان با سرما میانه خوشی ندارند گزینه خوبی محسوب نشود. این در حالی است که برخی با یک لیوان چای یا قهوه در کنار دریاچه و تماشای مرغ های دریایی می توانند لذتی چندین برابر فصل گرم سال را تجربه کنند.

با تمام توضیحات بالا می توان نتیجه گرفت که هر 4 فصل سال برای رفتن و بازدید از دریاچه چیتگر می تواند گزینه جذاب به شمار بیاید و تنها بستگی به اولویت های شما دارد.

راه های دسترسی به دریاچه چیتگر

به منظور دسترسی به دریاچه چیتگر تهران راه های بسیاری وجود دارد که بتوانید با استفاده از آن ها خودتان را به سمت این جاذبه جذاب پایتخت برسانید. برای رسیدن به دریاچه چیتگر می توانید با خودروی شخصی، اتوبوس و مترو استفاده کنید.

با خودروی شخصی می بایست یکی از دو بزرگراه همت غرب یا بزرگراه آزادگان شمال را انتخاب کنید و خودتان را به این دریاچه برسانید.

در صورتی که خواستید با مترو به سمت دریاچه چیتگر تهران بروید می بایست در ایستگاه ایران خودرو پیاده شوید و به ایستگاه اتوبوس که در همانجا قرار گرفته است بروید و از آن ها خودتان را به شهرک شهید باقری که دریاچه چیتگر در آن واقع است، برسانید.

اگر هم برای رفتن به دریاچه چیتگر تهران اتوبوس را انتخاب کردید، می بایست به پایانه اتوبوس های صادقیه بروید و بعد از آن با استفاده از اتوبوس های خطر 322 به سمت دریاچه شهدای خلیج فارس یا دریاچه چیتگر بروید.

آدرس دریاچه چیتگر تهران 1: ﺗﻬﺮان، ﺑﺰرﮔﺮاه ﺷﻬﯿﺪ ﻫﻤﺖ، ﺧﺮوﺟﯽ ﺑﻠﻮار ﮐﺎﺷﺎن، میدان موج، خیابان موج بلوار صدف، مرکز تجاری تفریحی بام لند

آدرس دریاچه چیتگر تهران 2: تهران، منطقه 22، اتوبان همت غرب، خروجی دریاچه چیتگر، دریاچه چیتگر

hmvd.ir: مجله همراهان | مجله خبری و ورزشی همراهان

nicepatogh.ir: مجله نایس پاتوق | مجله دورهمی گردشگری و مسافرتی، خبری و ورزشی

منبع: الی گشت
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 85264

به "دریاچه چیتگر، محلی برای تفریح و آرامش در پایتخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریاچه چیتگر، محلی برای تفریح و آرامش در پایتخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید