داربی 89 با طعم قهرمانی؛ حالا وقت برنده شدن است

به گزارش مجله سرگرمی، داربی شماره 89 در حالی امروز برگزار می گردد که پیروزی در این بازی، راه قهرمانی را برای آبی یا سرخ های پایتخت هموار می نماید و نتیجه نگرفتن دو تیم در آسیا را به دست فراموشی می سپارد.

داربی 89 با طعم قهرمانی؛ حالا وقت برنده شدن است

به گزارش خبرنگاران هفته بیست و سوم فوتبال ایران در حالی امروز (شنبه) با دو دیدار پیگیری می گردد که شاید مهم ترین دیدار هفته و شاید مهم ترین دیدار فصل را دو تیم پرسپولیس و استقلال در قالب داربی هشتاد و نهم پایتخت برگزار می نمایند.

پرسپولیس - استقلال، ساعت 16، استادیوم آزادی

دو تیم اول و دوم جدول رده بندی لیگ برتر در حالی به مصاف هم می روند که پیروزی در این دیدار می تواند علاوه بر لبخند رضایت طرفدار، نزدیک شدن به قهرمانی هجدهمین دوره لیگ برتر را هم برای تیم برنده به ارمغان بیاورد.

این هفتمین تقابل دو تیم در تاریخ در تعطیلات نوروزی است. پیش از این یک بار استقلال و یک بار پرسپولیس توانسته اند برد را به طرفداران شان عیدی دهند و فاتح حساس ترین داربی خاورمیانه باشند. دو تیم تا به حال 88 بار به مصاف هم رفته اند که حاصل آن 26 پیروزی برای استقلال و 22 برد برای پرسپولیس بوده است. اشکان خورشیدی برای نخستین بار این دیدار را سوت خواهد زد و علیرضا فغانی نیز داور ویدئویی این دیدار خواهد بود.

دو تیم شرایط مشابهی را چه در لیگ برتر و چه در لیگ قهرمانان آسیا دارند و تنها مزیت سرخ ها به شاگردان شفر، حذف نشدن از جام حذفی است. پرسپولیس با 45 امتیاز در رده نخست جدول قرار گرفته است و در 5 دیدار اخیر خود در لیگ برتر شکستی نداشته است. البته این نخستین بازی شاگردان برانکو در سال 98 است و کسب 3 امتیاز می تواند انتقام برانکو از سرمربی آلمانی استقلال به دلیل شکست بازی برگشت فصل گذشته باشد.

در سوی دیگر، اوج گیری استقلال در نیم فصل دوم با درخشش 3 ستاره خارجی و جدید خود و همچنین امتیاز از دست دادن سایر مدعیان از جمله پرسپولیس سبب شد تا استقلال ضمن صعود به رده دوم، در صورت شکست پرسپولیس بتواند پس از 3 سال صدرنشینی را تجربه کند. آبی ها هر 4 دیدار قبلی خود در لیگ برتر را پیروز شده اند و تنها در لیگ قهرمانان آسیا امتیاز از دست داده اند. فاصله 2 امتیاز پسران شفر با برانکو، در صورت کسب دومین پیروزی مربی آلمانی در داربی پایتخت می تواند به هفته ها انتظارات استقلالی ها انتها دهد و آبی ها پس از سه فصل بتوانند از رقیب دیرینه خود جلو بزنند.

با احتساب سه بر صفر اعلام شدن سوپرکاپ فصل 97/96 به نفع پرسپولیس، سهم دو تیم در 5 تقابل اخیرشان دو پیروزی بوده است و یک بار هم این دو رقیب دیرینه به تساوی رضایت داده اند. استقلال دو بازیکن تأثیرگذار خود یعنی الله یار صیادمنش و وریا غفوری را به دلیل مصدومیت به همراه ندارد و شایان مصلح تنها غایب سرشناس پرسپولیس است. البته نکته جذاب این دیدار حضور بازیکنی است که در بازی رفت پیراهن تیم رقیب را بر تن داشت. گادوین منشأ که در نیم فصل اول با لباس قرمز در داربی به میدان رفت، پس از حرف و حدیث های بسیار از جمع شاگردان برانکو جدا شد و راهی استقلال شد. او به تازگی مصاحبه ای را هم علیه سرمربی و تیم سابق خود انجام داد که باعث شد تا حضور و عملکرد او در این دیدار بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

استقلال خوزستان - تراکتورسازی، ساعت 19، استادیوم تختی اهواز

توجه ها به داربی پایتخت باعث شده تا تراکتورسازی مدعی در سایه به مصاف حریف پایین جدولی خود برود و همانند بازی رفت پیروزی پرگلی را مقابل تیم نعمتی نزاد به دست بیاورد. تساوی در داربی 89 و پیروزی شاگردان لیکنز می تواند تراکتورسازی را صدرنشین لیک هجدهم کند و و استقلال خوزستان را به لیگ آزادگان نزدیک تر کند.

جنوبی ها در 5 دیدار اخیر خود تنها 4 امتیاز به دست آورده اند و کار مسئله ای برابر تیمی دارند که تنها 2 امتیاز از 15 امتیاز ممکن در 5 دیدار آخرش را از دست داده، دارند. تراکتورسازی با 43 امتیاز و تفاضل کمتر نسبت به استقلال و سپاهان در صندلی چهارم قرار گرفته است و آبی های خوزستان نیز با 10 امتیاز در رده آخر جدول شانزده تیمی لیگ برتر جای گرفته اند.

پرنده پارسی: پرنده پارسی: آخرین اخبار و مقالات خبری و تحلیلی

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 17713

به "داربی 89 با طعم قهرمانی؛ حالا وقت برنده شدن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داربی 89 با طعم قهرمانی؛ حالا وقت برنده شدن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید