دادگاه برزیل درباره کشتی های ایرانی حکم صادر کرد

به گزارش مجله سرگرمی، ایرنا نوشت: دادگاه عالی برزیل روز پنجشنبه طی حکمی خاطرنشان کرد که شرکت پتروشیمی پتروبراس هر چه زودتر سوخت در اختیار کشتی های ایرانی قرار دهد.

دادگاه برزیل درباره کشتی های ایرانی حکم صادر کرد

به گزارش رویترز، حکم سوخت رسانی به کشتی های ایرانی توسط دیاس توفولی رئیس دیوان عالی فدرال برزیل صادر شده است.

به دنبال فشارهای تحریمی آمریکا، شرکت دولتی پتروشیمی برزیل از ارائه سوخت به دو کشتی باری ایرانی خودداری نموده و هم اکنون به مدت 50 روز است که کشتی های ایرانی در بنادر برزیل در بلا تکلیفی به سر می برند.

براساس حکم دادگاه برزیل، شرکت الوا کوئیمیکا برزیل در فهرست تحریم های آمریکا نیست و پتروبراس باید به کشتی های ایرانی حمل نماینده بار این شرکت سوخت تحویل دهد.

سفارت ایران در برزیلیا روز چهارشنبه در پیامی هشدار آمیز برزیل را به قطع واردات کالا در صورت عدم سوخت رسانی به دو کشتی ایرانی که در سواحل این کشور بدون سوخت رها شده اند، تهدید کرد.

سید علی سقائیان سفیر ایران در برزیل گفت: در صورت خودداری مقامات برزیل از سوخت رسانی به کشتی های ایران، تهران نیازهای خود از جمله ذرت، سویا و گوشت را از دیگر کشورهای آمریکای لاتین تامین می نماید و کلیه وارادات خود از برزیل را قطع خواهد نمود.

صادرات برزیل به ایران سالانه حدود 2 میلیارد دلار است و تهران یک سوم از صادرات ذرت برزیل را خریداری می نماید.

سقائیان پیشتر در مصاحبه ای اظهار کرد که تهران به مقامات برزیل اطلاع داده است که آنان باید موضوع سوخت رسانی به کشتی های ایرانی را حل نمایند در غیراین صورت مقامات تهران ممکن است در خصوص روند تبادلات تجاری خود با این کشور تصمیماتی را اتخاذ می نمایند.

به دنبال سیاست های خصمانه آمریکا علیه ایران و راه اندازی تروریسم مالی به وسیله تحریم ها، شرکت پتروشیمی پترولئو برزیل از ارائه سوخت به دو کشتی ایرانی که به مدت یک ماه است در بنادر برزیل رها شده اند خودداری می نماید.

در حالی که برزیل و ایران از روابط خوبی با یکدیگر برخوردار بودند اما با به قدرت رسیدن ژائیر بولسونار رئیس جمهوری جدید برزیل روابط میان تهران و برزیلیا به ویژه در حوزه سیاست خارجه به سردی گراییده است.

310311

gardeshia.ir: گردشیا: مجله سفر و گردشگری

picoro.ir: پیکورو: وبلاگ ماشین و خودرو

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 33762

به "دادگاه برزیل درباره کشتی های ایرانی حکم صادر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دادگاه برزیل درباره کشتی های ایرانی حکم صادر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید