خطیر: امیدوارم سازمان لیگ درباره سوپرجام اشتباه دوم را مرتکب نشود، با قدرت در دادگاه CAS موضوع را پیگیری می کنیم

به گزارش مجله سرگرمی، معاون ورزشی باشگاه استقلال با اعلام اینکه این باشگاه به رای کمیته استیناف برای دیدار سوپرجام شکایت خواهد نمود گفت: امیدوارم سازمان لیگ با اهدای جام به پرسپولیس اشتباه دوم را انجام ندهد.

خطیر: امیدوارم سازمان لیگ درباره سوپرجام اشتباه دوم را مرتکب نشود، با قدرت در دادگاه CAS موضوع را پیگیری می کنیم

علی خطیر در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران, درباره صدور رای کمیته استیناف که در نهایت استقلال را بازنده دیدار سوپر جام فوتبال ایران بیان کرد گفت: استدلال دوستان عزیز در فدراسیون فوتبال برای استنکاف و خودداری استقلال از انجام مسابقه اصلاً درست نیست. کجای جهان سراغ دارید که یک سازمان برگزار نماینده مسابقه (سازمان لیگ) خودش سه روز قبل از یک مسابقه، این بازی را لغو و بلافاصله نتیجه را سه بر صفر به نفع یک تیم اعلام کند. مگر می گردد مسابقه ای که توسط سازمان لیگ لغو گردیده برنده داشته باشد؟

وی با بیان اینکه ضمانت اجرای یک بازی لغو گردیده برگزاری مجدد آن بازی است نه اعلام نتیجه سه بر صفر به نفع یکی از تیم ها گفت: دلیل نیامدن استقلال در سه روز منتهی به بازی از ترکیه به ایران این بود که سازمان لیگ خودش مسابقه 29 تیر را سه روز قبل از بازی لغو نموده بود. کسی نمی تواند بگوید اگر سازمان لیگ مسابقه را از سه روز پیش لغو نمی کرد، باز هم استقلال از ترکیه به ایران برنمی گشت. اتفاقاً چون سازمان لیگ مسابقه را لغو نموده، استقلال به تهران بازنگشته است. روزانه 20 پرواز از ترکیه به تهران وجود دارد و تیم می توانست در صورت لغو نشدن بازی به راحتی به تهران بیاید.

معاون ورزشی باشگاه استقلال توضیح داد: هیچ صورت جلسه امضا گردیده ای در شورای تأمین امضا از سمت باشگاه استقلال وجود ندارد که حتی اگر هم وجود داشت دلیل لغو بازی و اعلام نتیجه 0-3 از سمت سازمان لیگ نخواهد بود. جلسات شورای تأمین برای بحث مسائل امنیتی بازی, مسائل تماشاگران و بلیت فروشی و موارد دیگر است نه برای برگزاری یا عدم برگزاری بازی. وقتی استقلال به شورای تأمین نماینده می فرستد یعنی می خواهیم در بازی شرکت کنیم. حیطه اختیارات نماینده هم در حد نظرات مسائل امنیتی پیرامون برگزاری بازی است و نه بیشتر.

خطیر مطرح کرد: وقتی یک بازی رسمی از سمت سازمان لیگ به عنوان مسئول برگزاری بازی لغو (کان لم یکن) می گردد, ضمانت اجرای بازی لغو گردیده, برگزاری مجدد بازی است و نه نتیجه سه بر صفر.همانطور که گفتم جلسه شورای تأمین با فرض برگزاری بازی به منظور تصمیم در جهت تأمین امنیت بازی تشکیل می گردد. تصمیم درباره برگزاری و یا عدم برگزاری بازی در حیطه اختیارات شورای تأمین نیست. شورای تأمین می تواند به خاطر مسائل امنیتی پیشنهاد تغییر زمان بازی را دهد نه اینکه صورت جلسه لغو بازی را تنظیم نمایند.

وی راجع به پیشنهاد به تعویق افتادن بازی سوپرجام نیز گفت: اتفاقاً اصرار باشگاه استقلال بر عدم برگزاری بازی در آن روز تمام و کمال در جهت حفظ امنیت کشور و کاهش تنش های امنیتی احتمالی بوده است. تصور کنید استقلال با تیم امید در بازی دربی 4 تا گل از پرسپولیس می خورد آیا می توانستید جلوی عصبانیت و ناراحتی طرفداران استقلال را بگیرید؟ پس پیشنهاد تغییر زمان بازی در آن شرایط به نفع دو تیم و یک پیشنهاد عقلانی در جهت حفظ امنیت کشور بوده است.

معاون ورزشی باشگاه استقلال اظهار داشت: براساس ماده 111 آئین نامه جدید انضباطی که می گوید احکام قطعیت یافته رکن قضایی فدراسیون با رعایت شرایط قانونی مندرج در مرقررات شکلی و ماهوی در دادگاه داوری ورزش (CAS) قابل اعتراض در این نهاد بین المللی هستند باشگاه استقلال این حق را دارد که درباره این مسئله در CAS شکایت کند و این کار را هم خواهد نمود. ما تا آخر این ماجرا را در CAS پیگیری خواهیم کرد.

خطیر با اشاره به صحبت های مطرح گردیده برای اهدای جام به پرسپولیس به خبرنگاران گفت: امیدوارم سازمان لیگ با اهدای جام به پرسپولیس اشتباه دوم را انجام ندهد. از زمان اعلام رای کمیته استیناف 21 روز فرصت داریم که به CAS شکایت کنیم و تا صدور رای دادگاه عالی ورزش نباید جام به پرسپولیس داده گردد. همانطور که آقای فتحی, مدیرعامل باشگاه استقلال بیان کردند با قدرت موضوع را در CAS پیگیری می کنیم و سازمان لیگ هم طبق قانون نباید تا زمان اعلام رای این دادگاه جام را به پرسپولیس بدهد.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 2529

به "خطیر: امیدوارم سازمان لیگ درباره سوپرجام اشتباه دوم را مرتکب نشود، با قدرت در دادگاه CAS موضوع را پیگیری می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطیر: امیدوارم سازمان لیگ درباره سوپرجام اشتباه دوم را مرتکب نشود، با قدرت در دادگاه CAS موضوع را پیگیری می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید