خدمات تخصصی را بی واسطه از سنپر بخواه
به گزارش مجله سرگرمی، حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که برای انجام کاری ضروری، نیاز به کمک دریافت از فرد متخصصی داشته باشید.
به عنوان نمونه ممکن است لوله آب منزل شما ترکیده باشد و برای تعمیر آن و جلوگیری از وقوع خرابی های بیشتر، باید بتوانید هرچه سریع تر به خدمات لوله کشی ساختمان دسترسی داشته باشید یا مثلا ممکن است برای تعطیلات آخر هفته به سفر بروید و در شهری غریب، نیمه شب به دلیل دندان درد نیاز به پیداکردن نشانی یک کلینیک شبانه روزی دندانپزشکی داشته باشید.
در این مواقع وجود یک راهنما برای دستیابی به گروه بزرگی از متخصصان مختلف می تواند بسیار کارآمد باشد.
سَنپِر نام پلتفرمی است که به شما این امکان را می دهد که به راحتی و با سرعت بالا، خدمات مورد نظرتان را پیدا کرده و مستقیما با متخصصان آن حوزه ارتباط برقرار کنید.
شرکت حامی برند سنپر توسعه دهنده پلتفرم سنپر در قالب مجموعه وبگاه و نرم افزار همراه است.
حدیث طالبی زاده، هم بنیانگذار و رئیس هیأت مدیره این شرکت، در خصوص تأسیس شرکت و راه اندازی پلتفرم سنپر، به جام جم می گوید: ما شرکت حامی برند سنپر را در سال 92 به طور رسمی ثبت کردیم. در ابتدای فعالیت مان، در حوزه تأمین نیروی کار برای نظافت منازل خدماتی را ارائه می دادیم؛ اما راه اندازی پلتفرم سنپر با رویکرد جدیدی که برای آن در نظر گرفته ایم، تا سال 97 انجام نشده بود. در این سال بود که ما با هدف ایجاد بستری برای برقراری ارتباط مستقیم میان خدمات دهنده و خدمات گیرنده، پلتفرم سنپر را که نام آن برگرفته شده از سرواژه های عبارت سامانه نیروی پاکار است، راه اندازی کردیم. در سال 99 هم پیروز شدیم سایت سنپر را براساس موازین و استانداردهایی که پارک علم وفناوری استان کرمان برای شرکت های خلاق و فناور در نظر گرفته است، در دسترس عموم قرار دهیم.
این کارآفرین در ادامه می گوید: در کشورمان می شود گفت که تمام خدمات و امکانات در پایتخت متمرکز شده اند و شهرستان ها به ویژه شهرهای جنوبی کشور سهم نامناسبی از فناوری های جدید را دریافت می کنند. ما در مجموعه حامی برند سنپر امیدواریم بتوانیم مناطق جنوب کشور را با کسب وکارهای آنلاین و استارت آپ ها آشنا کنیم تا کم کم از شرایط کاملا سنتی خارج شوند و به این ترتیب سطح رفاه آنها افزایش یابد.
سامانه تأمین نیروی متخصص
رئیس هیأت مدیره شرکت حامی برند سنپر درباره نحوه عملکرد و ویژگی های پلتفرم سنپر می گوید: به صورت کلی بنیان کسب وکار ما به تاکسی های اینترنتی شباهت دارد و تفاوت آنها در این است که در این نوع تاکسی ها فقط یک گروه از متخصصان وجود دارند و آن رانندگان این تاکسی ها هستند، اما در سنپر ما گستره بزرگی از متخصصان را در قالب دسته بندی های مختلف به کاربران معرفی می کنیم. درواقع صاحبان مشاغل تخصصی و ارائه دهندگان خدمات می توانند از طریق بخش مربوط به متخصصان در پلتفرم سنپر ثبت نام کنند و وقتی مشتریان و دریافت کنندگان خدمات اقدام به ثبت درخواست می کنند، قسمتی از متخصصان عضو سنپر که هدف آن درخواست باشند، می توانند درخواست کاربر را ببینند و در صورت تمایل به آن پاسخ مثبت بدهند. در انتهای فرآیند، این مشتری است که اطلاعات مجموعه ای از خدمات دهندگانی که برای رسیدگی به درخواست او اعلام آمادگی کرده اند را در اختیار دارد و می تواند با مقایسه شرایط آنها، هرکدام را که به نظرش مناسب تر است انتخاب کند.
ویژگی های منحصربه فرد سنپر
ایده پرداز استارت آپ سنپر در خصوص امکاناتی که مخصوص این پلتفرم طراحی شده است می گوید: یکی از این ویژگی ها، آدرس یاب نام دارد. این قابلیت به شکل یک بانک اطلاعاتی در نظر گرفته شده که هر صاحب کسب وکاری می تواند نشانی خود را در آن وارد کند. همچنین آدرس مراکز عمومی مهم مانند بیمارستان ها، درمانگاه ها، آتش نشانی ها، کلانتری ها، دانشگاه ها، هتل ها و ... نیز در این سامانه ثبت شده است. به این ترتیب کاربران سنپر می توانند در مواقع لزوم به این بانک آدرس ها مراجعه کنند و در کوتاه ترین زمان ممکن نشانی مرکز خدماتی مورد نظرشان را بیابند.
طالبی زاده در ادامه می گوید: بخش منحصربه فرد دیگری که در پلتفرم ما وجود دارد، بخش خدمت ویژه است. درواقع هر شخصی که بخواهد در یک بازه زمانی معین، تخفیفی را برای کسب وکار یا خدماتش درنظر بگیرد، می تواند این کار را در قالب خدمت ویژه انجام دهد. مزیت این روش در این است که بخش خدمت ویژه در اختیار عموم کاربران قرار می گیرد و تخفیفی که یک نفر برای کارش درنظر گرفته را بخش وسیعی از مخاطبان مشاهده می کنند. به عبارت دیگر، خدمت ویژه نوعی از تبلیغات است که به بهانه ارائه تخفیف، جامعه گسترده ای از کاربران سنپر را هدف قرار می دهد.
مزایای رقابتی سنپر
هم بنیانگذار سنپر، تفاوت هایی که کسب وکارش نسبت به اپلیکیشن ها و سایت های مشابه دارد را این گونه توضیح می دهد: بیشتر استارت آپ هایی که قدیمی تر هستند و پیش از ما وارد این عرصه شده اند، یک تفاوت عمده با ما دارند؛ این کسب وکارها معمولا نوعی شرکت خدماتی مجازی هستند و نیروهای خودشان را دارند. در این حالت اگر مسئله ای به وجود بیاید و مشتری از خدماتی که دریافت کرده است ناراضی باشد، به فرد یا افرادی که به او خدمات داده اند دسترسی مستقیم نخواهد داشت و درواقع نیروی خدمت دهنده پاسخگو نیست. این در حالی است که اساسا فلسفه سنپر ایجاد ارتباط مستقیم میان درخواست کننده خدمات و ارائه دهنده آن است.
طالبی زاده در ادامه می گوید: یکی دیگر از برتری های ما نسبت به رقبایمان، سیستم امتیازبندی خاصی است که برای کسب وکارمان تعریف کرده ایم. در این سیستم علاوه بر این که خدمت گیرنده می تواند نظرش را درباره خدمت دهنده ثبت کند و به او امتیاز بدهد، خود ما هم در مجموعه حامی برند سنپر یک سازوکار امتیازدهی داریم که برمبنای عوامل مختلفی مانند سوابق کاری، مدارک تحصیلی، گواهی نامه ها، مجوزها و سایر اطلاعات مربوط به ارائه دهنده خدمات، به او امتیاز می دهیم. در انتها این فرآیندهای امتیازبندی منجر به این می شود که کاربران بتوانند برای انتخاب متخصصی که قرار است از او خدمات دریافت کنند، امتیازات او را مدنظر قرار دهند و از نظرات افرادی که قبلا از خدمات آن شخص استفاده کرده اند مطلع شوند.
وی می افزاید: ایراد عمده ای که در برخی از استارت آپ های مشابه ما وجود دارد، این است که جوینده یک خدمت خاص و ارائه دهنده آن نمی توانند یکدیگر را پیدا کنند یا این امر به سختی اتفاق می افتد؛ اما در پلتفرم سنپر پیروز شده ایم این مشکل را برطرف کنیم و با دسته بندی کاربردی مشاغل و خدمات، درخواست هر مشتری را تنها برای دسته ای از خدمات دهندگان که جامعه هدف آن هستند ارسال می کنیم و به این ترتیب فاصله میان ارائه دهنده و گیرنده یک خدمت را پُر کنیم.
فراز سهیلی آزاد - نشان ایرانی 2 / روزنامه خبرنگاران
منبع: جام جم آنلاینعینک گوچی: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان