خبرنگاران یک قلاده خرس قهوه ای بر اثر برخورد با کامیون در پارک ملی گلستان تلف شد

به گزارش مجله سرگرمی، گنبدکاووس - خبرنگاران - یک قلاده خرس قهوه ای شامگاه امشب (پنجشنبه) هنگام عبور از جاده گذری در وسط پارک ملی گلستان محدوده دیوارسنگی بر اثر برخورد با یک دستگاه کامیون تلف شد.

خبرنگاران یک قلاده خرس قهوه ای بر اثر برخورد با کامیون در پارک ملی گلستان تلف شد

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از بومیان منطقه و محیط بانان حدود ساعت 20 و 30 دقیقه امشب یک دستگاه کامیون هنگام عبور از جاده پارک ملی گلستان با این قلاده خرس قهوه ای نر بزرگسال، برخورد کرد و حیوان بر اثر شدت ضربه وارد به سر تلف شد.

رییس پارک ملی گلستان با تایید این خبر به خبرنگاران گفت: ضربه وارده به سر در این تصادف، باعث مرگ این حیوان شد و فردا صبح معاینات لازم بر روی لاشه این حیوان انجام و احتمالا بعد از تاکسیدرمی شدن در موزه این پارک به نمایش گذاشته می شود.

مهدی تیموری اضافه نمود: جمعیت خوبی از خرس قهوه ای به دلیل شرایط زیستی مناسب در پارک ملی گلستان زندگی می کنند که با پایان فصل زمستان و فرایند افزایشی دما تردد آنها در منطقه بیشتر می شود.

وی، وجود جاده میان گذر در پارک ملی گلستان را همواره باعث تلفات گونه های مختلف حیوانات حیات وحش در سوانح رانندگی در این پارک دانست و گفت: استفاده از جاده جایگزین، ایجاد روگذر برای تردد حیوانات و نصب دوربین سرعت گیر می تواند به کاهش تلفات حیات وحش کمک کند.

پارک ملی گلستان به عنوان یکی از ذخیره گاه های زیست کره ثبت شده در میراث جهانی 1350 گونه گیاهی و 302 گونه جانوری از جمله نیمی از گونه های پستانداران ایران را در حدود 900 کیلومتر مربع گستره جای داده است.

این پارک از بهترین زیستگاه های پستانداران بزرگی چون پلنگ، خرس قهوه ای، گرگ، وشق، مرال، شوکا، گوسفند وحشی و بز وحشی، آهوی ایرانی و گراز بوده و بویژه بخاطر جمعیت فراوان قوچ و میش اوریال معروف است.

گلستان در سال 1354 نخستین پارک ملی ایران شد که در فهرست میراث جهانی یونسکو به عنوان یکی از 50 ذخیره گاه زیست محیطی کره زمین به ثبت رسید.

بیشتر گستره پارک در استان گلستان، حدود 34 درصد آن در خراسان شمالی و بخش ناچیزی نیز در سرزمین استان سمنان واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 24 فروردین 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 136942

به "خبرنگاران یک قلاده خرس قهوه ای بر اثر برخورد با کامیون در پارک ملی گلستان تلف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران یک قلاده خرس قهوه ای بر اثر برخورد با کامیون در پارک ملی گلستان تلف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید