خبرنگاران پاداش انتها خدمت 684 شهید استان مرکزی پرداخت شد

به گزارش مجله سرگرمی، اراک - خبرنگاران - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی گفت: پاداش انتها خدمت و ذخیره مرخصی 684 شهید این استان به حساب خانواده های آنان واریز شد.

خبرنگاران پاداش انتها خدمت 684 شهید استان مرکزی پرداخت شد

مرتضی انصاری فر روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، اضافه نمود: مجموع اعتبار پاداش سرانجام خدمت و ذخیره مرخصی شهدای استان مرکزی 530 میلیارد ریال بود که به حساب خانواده های این عزیزان واریز شد.

وی ادامه داد: یک هزار و 51 جانباز استان مرکزی نیز مشمول ماده 38 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران هستند که یک سوم از مجموع مطالبات این افراد پرداخت شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی گفت: مجموع مطالبات دانشگاه های استان از این نهاد انقلابی 670 میلیارد ریال است که مقدمات پرداخت این مهم فراهم شده است.

انصاری فر بیان نمود: تفاهم نامه ای بین سازمان بنیاد شهید و امور ایثار گران با وزارت راه و شهرسازی منعقد شده که بر اساس آن 20 هزار قطعه زمین یا مسکن ارزان قیمت به جامعه ایثارگری کشور که تا کنون از امتیاز مسکن استفاده ننموده اند، واگذار می گردد.

وی افزود: 2 هزار و 400 جانباز و خانواده شاهد استان مرکزی تا کنون از خدمات مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران بهره مند نشده اند شناسایی شدند که واگذاری زمین یا مسکن ارزان قیمت به این قشر در دستور کار واقع شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی افزود: مجتمع مسکونی 264 واحدی ایثارگران این استان در اراک بیش از 85 درصدی پیشرفت فیزیکی دارد که با بهره برداری از آن، بخش قابل توجهی از ایثارگران این استان صاحب مسکن می شوند.

انصاری فر گفت: با مصوبه هیات دولت تسهیلات مسکن ایثارگران افزایش چشمگیری داشته به طوری که در شهرهای بیش از یک میلیون نفر یک میلیارد و 600 میلیون ریال، شهرهای کمتر از یک میلیون نفر یک میلیارد و 200 میلیون ریال، برای سایر شهرها یک میلیارد ریال و برای نقاط روستایی 800 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

وی در مورد چالش های موجود در حوزه بیمه تکمیلی خانواده شهدا و ایثارگران استان مرکزی بیان نمود: سال گذشته در این حوزه چالش های بسیاری وجود داشت، مقرر بود که سه هزار میلیارد تومان اعتبار ویژه این حوزه فراهم گردد و ماهانه 250 میلیارد تومان نیز پرداخت گردد، اما تنها سه ماه پرداخت شد و همین امر باعث شد که بسیاری از مراکز درمانی اقدام به لغو قرارداد نمایند، اما اواخر سال گذشته با کوشش فراوان مشکل حل شد و با پرداخت تمامی فاکتور بیمه خانواده های شهدا اکنون صورت شرایط روز دارد و سال جاری نیز مقرر است که اعتبارات حوزه بیمه به وسیله منابع حاصل از هدفمندی یارانه ها تامین گردد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی با اشاره به کوشش ها برای اجرایی شدن پرداخت حقوق جانبازان بیکار نیز گفت: حقوق 191 جانباز سال گذشته و در سه ماهه نخست سال جاری نیز حقوق 93 جانباز برقرار و 200 جانباز دیگر نیز مشمول این طرح هستند که بعد از آنالیز های کارشناسی حقوق این افراد نیز برقرار می گردد.

انصاری فر در مورد عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی در رزمایش یاری مومنانه نیز گفت: 380 بسته حمایتی بین جانبازان زیر 25 درصد و کارت بن خرید پنج میلیون ریالی هزار تومان توزیع شد.

استان مرکزی 6 هزار و 300 شهید و بیش از 14 هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی نموده است.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 102898

به "خبرنگاران پاداش انتها خدمت 684 شهید استان مرکزی پرداخت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پاداش انتها خدمت 684 شهید استان مرکزی پرداخت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید