خبرنگاران مرز اتریش و سوئیس خردادماه بازگشایی می شود

به گزارش مجله سرگرمی، تهران - خبرنگاران - سباستین کورتس صدراعظم اتریش روز چهارشنبه گفت که مرزهای کشورش با سوئیس و لیختن اشتاین به طور کامل بازگشایی می شود.

خبرنگاران مرز اتریش و سوئیس خردادماه بازگشایی می شود

به گزارش خبرگزاری رویترز از وین، کورتس در یک کنفرانس خبری گفت: همان روش درنظر گرفته شده درمورد آلمان را در ارتباط با سوئیس و لیختن اشتاین به کار می گیریم، به این معنا که این اقدام در دو مرحله انجام می شود.

وی اضافه کرد: نه تنها بازگشایی تمام مرزها در تاریخ 15 ژوئن (26 خرداد) روی می دهد، بلکه در روز 15 ماه می (26 اردیبهشت ماه) نیز محدودیت ها در این زمینه کاهش می یابد.

دولت اتریش همچنین ساعاتی پیش گفت که این کشور و آلمان قصد دارند از روز 15 ماه ژوئن مرز مشترک خود را که از اواسط ماه مارس گذشته (25 اسفند 98) بسته شده بود، بازگشایی کنند.

این در حالی است که کمیسیون اروپا در توصیه نامه جدید خود، از اعضای اتحادیه اروپا خواسته است به دلیل بحران کرونا، محدودیت های سفر را تا یک ماه دیگر تمدید کنند.

طبق پیشنهاد مقام های اتحادیه اروپا، محدودیت های کنونی سفر در کشورهای عضو این اتحادیه باید تا 15 ژوئن (26 خرداد) تمدید شود.

این کمیسیون با اعلام اینکه باید پس از این مهلت، بازدید اقوام و خویشاوندان نزدیک ساکن کشورهای دیگر اتحادیه دوباره امکان پذیر شود، توصیه کرد که زدن ماسک باید در هواپیما و فرودگاه ادامه یابد و شرکت های هواپیمایی نباید ملزم به خالی نگه داشتن صندلی های وسط در داخل هواپیماها شوند.

در ماه مارس (فروردین-اردیبهشت) کشورهای عضو اتحادیه اروپا در تلاش برای جلوگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا موافقت کردند که مرزهای خود را به روی بازدیدکنندگان غیر اروپایی ببندند. کمیته اروپا بازوی اجرایی اتحادیه با این تصمیم تلاش کرد تا کنترل در امتداد مرزهای داخلی را به حداقل برساند.

شیوع ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر 2019 (24 آذر 98) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین گفت.

تدروس آدهانوم مدیر کل سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه 21 اسفندماه 98 در کنفرانسی خبری تاکید کرد که اگرچه واژه همه گیر (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد، نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی های این سازمان ویروس کرونا را همه گیر جهانی شناسایی و اعلام می کند.

تازه ترین اخبار از مبتلا شدن 4 میلیون و 369 هزار و 868 نفر در سراسر جهان به کووید - 19 حکایت دارد. از این تعداد 293 هزار و 825 نفر فوت شده و یک میلیون و 619 هزار و 544 نفر بهبود یافته اند.

italyro.ir: ایتالیا: سفر به سرزمین لئوناردو داوینچی، سفر به رم، ونیز، فلورانس و میلان

sabzevartoday.ir: سبزوار امروز: مجله خبری و تکنولوژی

منبع: ایرنا
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 90625

به "خبرنگاران مرز اتریش و سوئیس خردادماه بازگشایی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مرز اتریش و سوئیس خردادماه بازگشایی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید