خبرنگاران فعالیتهای پژوهشگران در راستا توسعه استان خراسان رضوی اثرگذار است

به گزارش مجله سرگرمی، مشهد-خبرنگاران- معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی گفت: فعالیتهای پژوهشگران استان خراسان رضوی در جهت توسعه و ارتقای رشد اقتصادی استان اثر گذار است.

خبرنگاران فعالیتهای پژوهشگران در راستا توسعه استان خراسان رضوی اثرگذار است

بی بی کوکب موسوی روز سه شنبه در مراسم افتتاح و رونمایی از نمایشگاه مجازی دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان خراسان رضوی که به صورت حضوری و مجازی برگزار شد افزود: پژوهشگران دانایی خود را به توانایی و سپس به ثروت تبدیل می کنند تا در اقتصاد استان و کشور سهیم باشند.

وی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب در دستیابی به دانش ادامه داد: سایر کشورهای جهان نیز با تبدیل دانش خود به ثروت توانستند به قدرت دست پیدا کنند و بر همین اساس و برای کسب عزت و اقتدار کشور در میان سایر کشورها ما نیز باید در این راستا گام برداریم.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: اکنون در میان بیش از 200 کشور جهان در جایگاه علمی شانزدهم هستیم و باید با سعی و تلاش بتوانیم در راستا اعتلای کشور اسلامی خود گام برداریم.

موسوی افزود: امروز از فعالیت های پژوهشی تجلیل می شود که در حوزه های مقابله با تحریم ظالمانه و همچنین کرونا نقش اثرگذاری داشته اند زیرا سیاست اصلی هفته پژوهش و فناوری این است که در خدمت جهش تولید باشد.

او ادامه داد: پژوهش، یک کالای لوکس نیست بلکه یک ضرورت است که با دستیابی به نتایج آن می توانیم قدرت اول منطقه باشیم.

وی افزود: بر همین اساس لازم است تا همه سیاست گذاران در امر تولید و صنعت در کنار دانشگاهیان و دانشجویان در خلق علمی یاری رسان باشند و بر همین اساس نیاز است تا پژوهش در اولویت قرار گیرد.

معاون استاندار خراسان رضوی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب که به اجرای نظام نامه آموزشی و پژوهشی و همچنین تشکیل هسته جهاد علمی و ماموریت گرا تاکید دارد گفت: یکی از موارد قابل اعتنا در ماموریت گرا بودن دستاوردهای خوبی است که در استان برای مبارزه با کرونا به آن دست پیدا کردیم.

موسوی با اشاره به رونمایی از 22 دستاوردی که در هفته پژوهش به صورت مجازی به اطلاع شهروندان می رسد ادامه داد: هم اکنون فرصت خوبی ایجاد شده است تا به واسطه هفته پژوهش بتوانیم این دستاوردها را به داخل منازل شهروندان منتقل کنیم، همچنین با هماهنگی های صورت گرفته این دستاوردها نیز در تلویزیون های شهری، سطح شهر نیز قابل نمایش است .

با توجه به شرایط کرونایی، نمایشگاه هفته پژوهش استان خراسان رضوی در سال جاری به صورت مجازی و تلویزیون های شهری به نشانی سایت fanbazar.ir در روزهای 25 تا 29 آذر ماه برگزار می شود.

طرح هایی در نمایشگاه مجازی سال جاری حضور دارند که طرح نو و کاربردی و به نتیجه رسیده داشته باشند همچنین موضوع طرح در مقابله با تحریم و بیماری کرونا باشد و در ضمنً تاییدیه مراجع ذیصلاح را نیز کسب کرده باشند.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 125331

به "خبرنگاران فعالیتهای پژوهشگران در راستا توسعه استان خراسان رضوی اثرگذار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فعالیتهای پژوهشگران در راستا توسعه استان خراسان رضوی اثرگذار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید