خبرنگاران سقف توزیع مرغ در خراسان شمالی به 70 تن در روز می رسد

به گزارش مجله سرگرمی، بجنورد- خبرنگاران - مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شاقتصادی گفت: براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار استانی، سقف توزیع مرغ کشتار روز در این استان برای پاسخگویی به درخواست ها به روزانه 70 تن می رسد.

خبرنگاران سقف توزیع مرغ در خراسان شمالی به 70 تن در روز می رسد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران،محمد بدری شامگاه چهارشنبه شب در نشست ستاد تنظیم بازار مرغ خراسان شاقتصادی گفت: با اجرای این طرح روزانه 57 درصد به میانگین توزیع مرغ کشتار روز در استان افزوده می شود تا التهاب ناشی از تقاضای کاذب در بازار فروکش کند.

وی افزود : حدود 30 تن از این نیاز روزانه مصرف کنندگان از استان های همجوار وارد و با قیمت مصوب در بین مردم توزیع می شود و مسئله ای از لحاظ تامین و توزیع مرغ کشتار روز در این سقف نیز وجود ندارد.

بدری اظهارداشت : هم اکنون روزانه 40 تن گوشت مرغ کشتار روز در خراسان شاقتصادی توزیع می شود و این استان نسبت به سایر استان های کشور کمترین تنش را در بازار مرغ به خصوص از لحاظ قیمتی محتمل شده است.

براساس آمار رسمی میانگین سرانه مصرف گوشت مرغ مردم استان خراسان شاقتصادی 32 کیلوگرم در سال است که سالانه 28 هزار تن گوشت مرغ در این استان مصرف می شود به گونه ای که 22 هزار تن آن در داخل تولید و مابقی از سایر استان های کانون تولید مانند خراسان رضوی، گلستان تامین می شود.

درخواست 300 تن مرغ منجمد

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شاقتصادی گفت : علاوه بر آن برای تامین تقاضاهای استانی ، از شرکت پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاورزی نیز درخواست 300 تن مرغ منجمد انجام شد.

بدری ورود این میزان مرغ منجمد را به خراسان شاقتصادی مشروط به تقاضا از سوی مصرف کنندگان بیان نمود و گفت : مسئله ای برای تامین مرغ منجمد استان وجود ندارد و هماهنگی های لازم صورت گرفت.

بدری با اشاره به تعطیلی هفته دوم نوروز 1400 گفت : با برنامه ریزی و نیاز سنجی ستاد تنظیم بازار ، گام اصلی برای تامین گوشت مرغ مورد نیاز در این تعطیلات نیز برداشته شد و مردم بابت مصرف گوشت مرغ در این روزهای تعطیل نیز نگران نباشند.

به گفته وی برای تامین نیاز رستورانداران نیز در خارج از شبکه توزیع خانوار مرغ مورد نیاز تامین می شود تا این واحدهای صنفی نیز مسئله ای برای تامین نیازشان نداشته باشند.

مدیرکل اقتصادی استاندار خراسان شاقتصادی در مورد تامین نیاز دستگاههای حمایتی همانند بهزیستی و کمیته امداد نیز اظهارداشت : برای دستگاه های حمایتی نیز با اعلام میزان نیاز، گوشت مرغ تامین و بدون هیچ محدودیتی در اختیارشان قرار می گیرد.

تشدید نظارت بر بازار مرغ

بدری تشدید نظارت بر بازار خرید و فروش مرغ را از برنامه های دیگر برای جلوگیری از توزیع خارج از شبکه این مواد پروتینی گفت و از دستگاههای نظارتی به خصوص بازرسی ؛ تعزیرات و حتی فرمانداران و بخشداران نیز خواست تا بر امر توزیع نظارت بیشتری داشته باشند و با متخلفان نیز طبق قانون برخورد کنند.

در اواسط اسفندماه سال گذشته به دلیل آنچه که از سوی مسوولان استانی احتکار خانگی، تقاضای کاذب و خروج مرغ به دلیل اختلاف قیمت این مواد پروتینی در استان های همجوار اعلام شد، میزان درخواست در استان خراسان شاقتصادی از رشد چند برابری نسبت ماههای گذشته روبرو شد به گونه ای در برخی روزهای آخر اسفند روزانه 120 تن مرغ در بازار توزیع شد که سه برابر میانگین مصرف روزانه مرغ در شرایط عادی بود .

با وجود افزایش سه برابر میزان توزیع گوشت مرغ همچنان تقاضا برای خرید مرغ در این استان وجود دارد که پیش بینی می شود با تصمیم چهارشنبه شب (امشب) ستاد تنظیم بازار و تشدید نظارت بر امر توزیع نه تنها میزان تقاضا کاهش یابد که از خروج مرغ این استان به استان های دیگر نیز جلوگیری شود.

هم اکنون قیمت مرغ در استان خراسان شاقتصادی حدود 218 هزار ریال در هر کیلوگرم به فروش می رسد که نزدیک به قیمت تنظیم بازار 204 هزار ریال در هر کیلوگرم است و این در حالیست که براساس برخی اخبار رسمی مورد تایید جهاد کشاورزی استان خراسان شاقتصادی قیمت این مواد پروتینی در برخی از استان های همجوار تا 400 هزار ریال در هر کیلوگرم نیز افزایش یافت و این اختلاف قیمت باعث برخی سود جویی از سوی دلالان برای خروج گوشت مرغ از استان شد و در این ارتباط نیز دو دلال نیز دستگیر شدند.

مجله عکس ها: مجله عکس ها | مجله عکاسی و نگاه هنری به تصاویر

عکس پارسی: عکس پارسی | گالری تصاویر تاریخی پارس

اخبار ورزشی: اخبار ورزشی، مجله خبری و تحلیلی ورزش ایران و جهان

منبع: ایرنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 137928

به "خبرنگاران سقف توزیع مرغ در خراسان شمالی به 70 تن در روز می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سقف توزیع مرغ در خراسان شمالی به 70 تن در روز می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید