خبرنگاران زیرزمینی شدن فعالیت بعضی باشگاههای ورزشی همدان

به گزارش مجله سرگرمی، همدان- خبرنگاران- اعلام شرایط قرمز و اعمال محدودیت های کرونایی باعث شده تا بعضی باشگاه های ورزشی برای فرار از آسیب های مالی ناشی از تعطیلی اجباری، فعالیت خود را به صورت زیرزمینی ادامه دهند.

خبرنگاران زیرزمینی شدن فعالیت بعضی باشگاههای ورزشی همدان

به گزارش خبرنگاران دستگاه ورزش همدان هفته گذشته در راستای اعمال محدودیت های کرونایی با هدف پیشگیری و کاهش آمار مبتلایان گفت که تمام فعالیت های ورزشی در اماکن ورزشی خصوصی و دولتی تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند بود.

سخنگوی ورزش و جوانان همدان در این باره گفت: فعالیت تمامی رشته های ورزشی در سطح این استان به دنبال قرار دریافت در شرایط قرمز کرونایی تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام شد.

حمدالله چاروسایی گفت: این شرایط تا زمانی برقرار است که همدان در شرایط عادی کرونایی قرار بگیرد.

وی افزود: این تعطیلی ها شامل تمامی اماکن ورزشی دولتی، خصوصی و استخرها، سالن های سرپوشیده و روباز، باشگاه های بدن سازی و غیره در استان همدان است.

سخنگوی ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان یادآور شد: در صورت بی توجهی متولیان ورزشی به دستورالعمل ستاد ملی کرونا، با آن ها برخورد قانونی خواهد شد.

با این حال بعضی باشگاه های ورزشی که اغلب نیز استیجاری هستند، بدون توجه به دستورات اعلام شده اقدام به ترفندهایی برای فعالیت پنهانی خود و جلب مشتری می نمایند.

بعضی باشگاه های ورزشی که اغلب نیز استیجاری هستند، بدون توجه به دستورات اعلام شده اقدام به ترفندهایی برای فعالیت پنهانی خود و جلب مشتری می نمایند.

این دسته از باشگاه های ورزشی سانس های خصوصی را تبلیغ نموده و با چندبرابر کردن شهریه ها، به صورت اختصاصی و البته به صورت پنهانی فعالیت آموزشی را برای شاگردانشان انجام می دهند.

بعضی باشگاه ها با نصب آیفون تصویری، هر زمان که شاگردانشان مراجعه نمایند، مجوز ورود می دهند ضمن اینکه شماری از باشگاه ها علاوه بر درب اصلی، ورودی دیگر را نیز تعبیه نموده اند.

در این بین هستند باشگاه هایی که ساعات شبانه را برای فعالیت تمرینی شاگردان خود اختصاص می دهند و این فرضیه را دارند که بازرسان در ساعات غیر اداری کمتر مراجعه می نمایند.

آنان حتی از شاگردان خود می خواهند که با خودرو در مقابل باشگاه تردد ننمایند و سانس های آنان نیز زمانبندی شده است.

مسوولان برخورد قاطع نمایند

در این بین شماری از باشگاه های ورزشی که همیشه به قوانین پایبند هستند، خواهان برخورد قاطع با متخلفان شدند.

شماری از باشگاه داران با گلایه نسبت به فعالیت مخفیانه بعضی باشگاه ها می گویند: فعالیت این دسته از باشگاه ها معین است و انتظار داریم قانون برای همه یکسان باشد و مسوولان ورزش با آنها برخورد نمایند.

آنان گفتند: وقتی ممنوعیت هرگونه فعالیت اعلام می گردد، انتظار می رود بازرسی ها صورت بگیرد تا بعضی سواستفاده ننمایند و شاهد تمرین های زیرزمینی نباشیم.

این عده می گویند: بیشتر باشگاه های ورزشی که در دسترس هستند، بیشتر زیر ذره بین قرار دارند اما بعضی باشگاه های ورزشی حاشیه شهر به فعالیت زیرزمینی می پردازند.

در واقع آن دسته از ورزشکارانی که برنامه رژیم لاغری دارند، در دوره حجم هستند و یا می خواهند تناسب و آمادگی خود را برای دوره پساکرونا و حضور در میادین ورزشی حفظ نمایند، همچنان از حضور در باشگاه ها استقبال می نمایند.

به گفته آنان، هر چند باشگاه های ورزشی به دلیل تعطیلی ماه های اخیر متحمل خسارت های سنگین اقتصادی شده اند اما این امر دلیل بر زیر پا گذاشتن قوانین نیست.

باشگاه ها در صدر خسارت های کرونایی

با این حال باشگاه ها در صدر خسارت های ناشی از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اجباری در حوزه ورزش قرار دارند.

حالا با تعطیلی دوباره فعالیت های ورزشی، باشگاه های ورزشی به خصوص استیجاری متحمل هزینه های سنگین از جمله اجاره شده اند.

بعضی باشگاه داران در این باره می گویند: مالکان همه ساله اقدام به افزایش اجاره بها می نمایند و حالا در نخستین ماه از سال باید شاهد تعطیلی باشگاه باشیم.

به گفته آنان انتظار می رود مالکان حال ناخوش باشگاه داران را از تعطیلی و خسارت های اقتصادی درک نمایند اما غلب نه تنها اینگونه نیستند بلکه افزایش اجاره بها در امسال را هم شاهد هستیم.

شماری از باشگاه داران عنوان کردند که میزان اجاره معین شده توسط مالکان طی امسال بین 25 تا 40 درصد افزایش یافته که توان پرداخت آن با شرایط فعلی بسیار سخت بوده و مسائل عدیده را به وجود آورده است.

حالا باشگاه داران همزمان با تعطیلی فعالیت های ورزشی در شرایط سردرگمی قرار دارند به طوریکه که بعضی از آن ها به دنبال تغییر فعالیت شغلی هستند.

در این میان عده ای از باشگاه داران برای جبران خسارت و تامین منابع اقتصادی اقدام به راه اندازی سانس های خصوصی با شهریه های بالا نموده اند.

البته هر چند حضور در این سانس ها اختیاری است اما همچنان گلایه هایی بابت اخذ شهریه های بالا نیز وجود دارد.

بازدیدهای میدانی و شواهد موجود نشان می دهد که سانس های خصوصی بین 300 تا یک میلیون تومان در ماه معین شده و این نرخ ها بستگی به مربی و موقعیت باشگاه متغیر است.

از سوی دیگر محدودیت اعمال شده در حضور ورزشکاران هر سانس با توجه به پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی، بالا بردن اجاره بها توسط مالکان باشگاه ها و کاهش چشمگیر حضور ورزشکاران و نیز توقع مربیان در

افزایش دستمزدها باعث ایجاد شرایط نامطلوب در امور درآمدی باشگاه ها شده است.

باشگاه داران همچنین خواهان جبران بخشی از خسارت ها حداقل با اعطای تسهیلات بانکی شدند، موضوعی که سال قبل اعمال شد و آن ها توقع دارند امسال نیز این رویه باتوجه به تعطیلی دوباره باشگاه ها، اجرایی گردد.

foroshgahak.ir: فروشگاه کوچک | مجله آموزشی سیستم های مدیریت فروش

منبع: ایرنا
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 139459

به "خبرنگاران زیرزمینی شدن فعالیت بعضی باشگاههای ورزشی همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران زیرزمینی شدن فعالیت بعضی باشگاههای ورزشی همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید