خبرنگاران دبیر: برگزار نشدن لیگ به ضرر کشتی بود

به گزارش مجله سرگرمی، تهران - خبرنگاران - رییس فدراسیون کشتی گفت: همه کشورها برنامه های خود را در رشته کشتی شروع نموده اند و اگر ما لیگ را برگزار نمی کردیم خیلی عقب می افتادیم و کشتی بیش از حد ضرر می کرد.

خبرنگاران دبیر: برگزار نشدن لیگ به ضرر کشتی بود

علیرضا دبیر روز آدینه با قدردانی از همه کسانی که در برگزاری لیگ کشتی همکاری نموده اند، اضافه نمود: در جلسات کارشناسی برای نوشتن پروتکل های بهداشتی به طور شخصی داشتم و از اینکه برای برگزاری لیگ به ما اعتماد کردند، متشکرم.

رییس فدارسیون کشتی در خصوص برگزاری رقابت های لیگ توضیح داد: در دور رفت و برگشت لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی جام یادگار امام (ره) حدود 500 مربی، کشتی گیر، داور و برگزار نماینده حضور داشتند و این رقابت ها به میزبانی استادیوم دوازده هزار نفری و خانه کشتی شهید ابراهیم هادی برگزار گردید.

وی اضافه نمود: البته خانه کشتی ابراهیم هادی قبل از بازسازی 60 تخت داشت و پس از بازسازی کامل به 100 تخت ارتقا یافت و این مساله موجب شد تا همه تیم ها را اسکان دهیم.

دبیر ادامه داد: کاری که در لیگ انجام شد کار عظیمی بود، بسیاری در تماس با من گفتند که برگزاری لیگ خطر زیادی دارد و باید از آن صرف نظر کنید، اما نمی توانستیم کشتی را تعطیل کنیم زیرا به طور قطع المپیک برگزار می گردد و اگر قرار بود المپیک برگزار نگردد به طور قطع رقابت های جام دنیای کشتی برگزار نمی شد و همگی دیدند که کشتی گیران روس، اوکراین و بلاروس و بسیاری دیگر با آمادگی کامل آمده بودند و اگر بازیکنان ما بدون حضور در رقابت های لیگ به جام دنیای می رفتند به طور قطع ضرر می کردیم.

این ملی پوش اسبق تیم ملی کشتی کشور، در خصوص هدف اصلی فدراسیون از برگزاری لیگ گفت: سه هدف را دنبال می کردیم اول کشتی به جریان درآید زیرا المپیک را پیش روی داریم و باید کشتی گیران ما آمادگی نسبی داشته باشند، دوم درآمد کشتی گیران تأمین گردد و سوم اینکه کشتی بار دیگر به خانه ها برود و با علاقه مند کردن نوجوانان پشتوانه سازی کنیم.

وی همچنین از کسانی که برای پخش مستقیم رقابت های لیگ از شبکه های مختلف صدا و سیما همکاری نموده اند، قدردانی کرد و گفت: برخی می گویند کرونا به تیم ملی راه یافته، باید ببینیم چند نفر از کشتی گیران و مربیان ما خارج از لیگ کرونا گرفتند، اما برخی آن را به لیگ ارتباط می دادند.

دبیر ادامه داد: علیرضا نجاتی در انتخابی تیم ملی مشکوک به کرونا بود ولی دو بار تست او منفی بود و بعد در اردو معین شد که کرونا دارد و همزمان ماساژور تیم هم از او کرونا گرفت و بلافاصله مربیان تیم های ملی هم پشت سر هم به این ویروس مبتلا شدند.

رییس فدراسیون کشتی درخصوص اعزام کشتی گیران به جام دنیای انفرادی صربستان گفت: برای این مسابقات ابتدا دو نفر انتخاب شدند اما آنالیز کردیم و دیدیم اگر قرار باشد حسن یزدانی در رقابتی باشد باید به مسابقه ای اعزام گردد که با حریف آمریکاییش کشتی بگیرد زیرا باید قبل از المپیک یکبار با او رودرو گردد تا نقاط ضعف و قوت حریف خود را بشناسد.

به گفته دبیر، اعزام کامران قاسم پور در 92 کیلوگرم هیچ آورده ای نداشت زیرا او کشتی گیر 86 کیلوگرم است. حالا حسن یزدانی قرار بود آن جا کشتی بگیرد و همه را ببرد که این کشتی ها را در لیگ گرفت.

وی ادامه داد: با نظر کادر فنی قرار شد دو نفر از نفرات جوان که شانس حضور در المپیک را دارند اعزام شوند که رحمان عموزاد و امیرمحمد یزدانی در اوزان 57 و 65 کیلوگرم انتخاب شدند، عموزاد در این مسابقات خیلی خوب کشتی گرفت. امیرمحمد یزدانی نیز تست اولش مثبت شد و بلافاصله با آزمایشگاه هماهنگ کردیم و تست دومش نیز مثبت بود. همانطور که می دانید این آزمایشگاه ها منتخب ایرلاین ها بوده و با آن ها در ارتباط هستند و اصلا نمی گذارند کسی که کرونا دارد سوار هواپیما گردد.

رییس فدارسیون کشتی در خصوص مسائل پیش آمده از طرف باشگاه استقلال در فینال رقابت های لیگ کشتی آزاد، با قدردانی از احمدی مددی مدیرعامل باشگاه استقلال، گفت: وی فردی اخلاق مدار است و ما چند بار از باشگاه استقلال حمایت کردیم و سالن دنیا بخت توفیق را به طور کامل بازسازی شده و مدرن است را برای انجام تمرینات در اختیار تیم استقلال گذاشتیم.

دبیر توضیح داد: در مساله درگیری با باشگاه هیأت کشتی قائمشهر نیز کشتی گیران به استقلال داده شدند و با هیأت کشتی مازندران نیز رایزنی کردیم که رضایت نامه دو نفر از کشتی گیرانشان را بدهند.

وی ادامه داد:متاسفانه شاهد رفتار بدی از سوی برخی مربیان باشگاه استقلال بودیم و به همین دلیل هم کشتی گیر و هم مربی را به کمیته انضباطی دعوت کردیم.

این مدیر ورزشی گفت: عبدالمهدی نصیرزاده رییس سازمان لیگ به من خبر داد که باشگاه استقلال اعلام نموده که پنج نفر از کشتی گیران ما کرونا دارند. در دو حالت فریب نمی خورم یکی موضوع بودجه است و دیگری کشتی؛ تیمی داریم که با آزمایشگاه در ارتباط هستند و همه تست ها را مطابقت می دهند و حتی یکی از تیم ها که برای خود تست سازی نموده بود را مجوز حضور در رقابت ها را ندادیم و به آن ها فرصت دادیم تا پاسخ واقعی تست ها را بیاورند.

دبیر گفت: جان مردم برای ما اهمیت دارد و روی آن خطر نمی کنیم.

رییس فدراسیون کشتی اضافه نمود: باشگاه استقلال گفته که طبق قانون باید مسابقه عقب بیافتد، ما به آنان اظهار داشتیم که تست دو کشتی گیر و یک مربی شما مثبت است و پنجنفر حضور ندارند و آنان خواستند یکی از دو نفر از که تستشان مثبت بود (کشتی گیر 97 کیلوگرم) با تست منفی وارد نمایند که در هماهنگی با آزمایشگاه متوجه شدیم که مربی تیم فشار آورده که تست منفی گردد و من هم دستور دادم مراقب کشتی گیر باشید که در شرایط قرنطینه وزن کشی گردد و کشتی گیر وقتی متوجه شد سعی کرد با هیاهو از محل وزن کشی بیرون برود.

وی توضیح داد: البته متوجه شدیم کدام مربی این کار را دنبال می نموده و حتما به کمیته انضباطی فراخونده می گردد.

رییس فدارسیون کشتی اضافه نمود: این کار چه به لحاظ قانونی و چه از نظر شرعی و انسانی درست نیست زیرا پای جان مردم در میان است و ما به وزارت ورزش و جوانان تعهد داده ایم تا مسابقات را به نحو احسن و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار کنیم.

وی ادامه داد: مردم باید در جریان همه اتفاقات قرار گیرند و در صورت نیازی در مراجع قضایی شکایت می کنیم و نباید در کشتی که ادعای اخلاق و جوانمردی دارد چنین مسایلی وجود داشته باشد.

دبیر گفت: یونس امامی در 74 کیلوگرم باید در تمرینات حضور نداشته و امیرمحمد یزدانی نیز که کرونا داشته و نتوانست حتی به رقابت های دنیای برود اما قدردان مسئولان باشگاه دانشگاه آزاد هستیم که با حضور رحمان عموزاد موافقت کردند زیرا شانس حضور در المپیک را دارد.

رئیس فدراسیون در خصوص مسائل ملاقات فینال لیگ آزاد نیز گفت: در روز فینال تیم استقلال خواست با توجه به اینکه چند نفر از کشتی گیرانشان آسیب دیده هستند به طور کامل برگزار نگردد، اما به عنوان کسی که مسئولیت کشتی را به عهده دارم این اجازه را به هیچکس نمی دهم و ما درجریان این بودیم که کشتی گیران استقلال آسیب دیده نیستند و به همین دلیل به آنان اظهار داشتیم کشتی گیر یا مربی که حاضر نگردد دو سال محروم خواهند شد و در این خصوص با کسی تعارف نداریم.

وی ادامه داد: مدیرعامل باشگاه استقلال اعلام نموده همه کشتی گیران باید حضور یابند اما مسئولان تیم و مربیان آن جواب تلفن مددی را ندادند و من مجبور شدم خودم وارد عمل شوم و به کشتی گیران این اطمینان را دادم که باشگاه حتماپول آنان را پرداخت می نماید.

دبیر گفت: استقلال و پرسپولیس باشگاه های عظیم و هویت ورزش کشور هستند و نام عظیمی دارند اما برخی اوقات تصمیم برخی آدم ها باعث می گردد که نام این باشگاه ها خراب گردد.

این ملی پوش اسبق تیم ملی کشتی گفت: به عنوان مسئول فدراسیون کشتی اجازه نمی دهم زیرا کشتی در آستانه بازی های المپیک است.

دبیر در خصوص شرایط کشتی کشور گفت: در جام دنیای شدیم روس ها با برنامه بودند و با آمادگی شرکت کردند و البته تعداد دیگری از تیم ها نیز به همین صورت کاملا آماده بودند .البته کشتی گیران ما نیز خوب کار کردند و همانطور محمد بنا هم اظهار داشت داوری ها مشکل داشت.

وی در خصوص محمد بنا نیز گفت: بنا در مربیگری تاریخ ایران جزء بی نظیرها است و در این 17 ماهی که با ایشان کار می کنم متوجه شدم در مسائل فنی اصلا اشتباه نمی نماید و باید اخطار در کشتی حسین نوری به حریف روس داده می شد، اما با تمام این موارد در این زنگ خطری برای ما به صدا درآمد زیرا ما به لحاظ بدنی از روس ها عقب هستیم.

دبیر ادامه داد: همین لیگی که بسیار مخالف برگزاری آن بودند یاری زیادی به آمادگی کشتی گیران کردو برگزاری مسابقات جام دنیای نشان داد که مسابقات انتخابی المپیک و المپیک برگزار می گردد و اگر ما لیگ را برگزار نمی کردیم خیلی بیشتر عقب می افتادیم.

وی گفت: المپیک بدون روس، آمریکا و چین واقعا رنگ قشنگی ندارد و ما دوست داریم که تمام حریفان باشند، شاید اگر این تیم ها شرکت ننمایند به نفع ما باشد اما بدون آنان رقابت ها معنا وزیبایی خود را از دست می دهد .

رییس فدراسیون کشتی در خصوص بدهی های فدراسیون به اتحادیه دنیای کشتی گفت: حدود 258 هزار فرانک سوئیس از موقعی که فدراسیون را تحویل گرفتم به اتحادیه دنیای بدهکار بودیم و با توجه به 100 هزار یورو که طی چند روز گذشته به اتحادیه دادیم مبلغ بدهی به حدود 17 هزار و پانصد فرانک کاهش یافت.

به گفته دبیر، در 17 ماه گذشته فدراسیون هیچ بدهی جدیدی به اتحادیه دنیای کشتی ایجاد ننموده و این مساله حتما در اتحادیه دنیای و به تبع آن در المپیک اثرگذار است.

این مدیر ورزشی گفت: هفته اینده ساختمان جدید فدراسیون کشتی افتتاح می گردد و اعلام می کنم که حدود 2 پنجم خانه کشتی شهید صدرزاده به ساختمان اداری فدراسیون اختصاص داده شده و این درحالی است که تا پیش از این اتاق های فدراسیون همان اتاق های اسکان کشتی گیران بود.

وی ادامه داد|: فدراسیون کشتی باید در ساختمانی آبرومند مستقر گردد زیرا کشتی رشته ای مطرح در دنیا است و مهمانان داخلی و خارجی زیادی دارد و فدراسیون باید به گونه ای باشد که آبروی کشور حفظ گردد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 126139

به "خبرنگاران دبیر: برگزار نشدن لیگ به ضرر کشتی بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دبیر: برگزار نشدن لیگ به ضرر کشتی بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید