خبرنگاران دانشگاه کردستان در جمع برترین های آسیا نهاده شد

به گزارش مجله سرگرمی، سنندج - خبرنگاران - رییس دانشگاه کردستان گفت: در جدیدترین رتبه بندی دانشگاه های آسیایی تایمز برای نخستین بار دانشگاه کردستان پیروز به کسب رتبه 250-201 و حضور در جمع برترین ها شد.

خبرنگاران دانشگاه کردستان در جمع برترین های آسیا نهاده شد

رحمت صادقی شامگاه چهارشنبه در گفت و گوی خبری گفت: پایگاه رتبه بندی تایمز یکی از معتبرترین نظام های بین المللی در ارزیابی عملکرد علمی و اجتماعی دانشگاه هاست که هر ساله نتایج رتبه بندی دنیای، منطقه ای، موضوعی و میزان تاثیرگذاری دانشگاه ها را منتشر می نماید.

وی اضافه کرد: رتبه بندی دانشگاه های آسیایی تایمز از سال 2013 شروع شده و دانشگاه کردستان برای اولین بار در رتبه بندی اخیر آن پیروز به حضور در لیست دانشگاه های برتر آسیایی و کسب صندلی 250-201 شد.

صادقی تاکید نمود: در این رتبه بندی، اطلاعات 489 دانشگاه از 30 کشور آسیایی بر اساس 13 شاخص در قالب پنج معیار آموزش، پژوهش، استنادات، درآمدهای صنعتی و وجهه بین المللی مورد ارزیابی قرار گرفته است.

رییس دانشگاه کردستان یادآور شد: در لیست دانشگاه های برتر آسیایی 2020 تایمز، دانشگاه تسینگهوا و دانشگاه پکن از کشور چین و دانشگاه ملی سنگاپور به ترتیب صندلی اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

وی گفت: ایران با 40 دانشگاه پس از کشورهای ژاپن، چین و هند بیشترین تعداد دانشگاه ها را در این سیستم رتبه بندی به خود اختصاص داد و دانشگاه کردستان رتبه 20 را در بین دانشگاه های ایرانی (جامع، صنعتی و علوم پزشکی) و رتبه هفت را در بین دانشگاه های جامع کشور کسب کرد.

دانشگاه کردستان پیش از این هم در آخرین ارزیابی های پایگاه رتبه بندی تایمز، پیروز به کسب 1000-801 در رتبه بندی دنیای تایمز، رتبه 800-601 در رتبه بندی موضوعی (مهندسی و فناوری و علوم فیزیکی) و رتبه 600 در رتبه بندی تاثیرگذاری دانشگاه های دنیا شده بود.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 93560

به "خبرنگاران دانشگاه کردستان در جمع برترین های آسیا نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دانشگاه کردستان در جمع برترین های آسیا نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید