حفظ 100 هزار فرصت شغلی در سه ماهه امسال

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل دفتر بیمه بیکاری و حمایت از مشاغل وزارت کار از کاهش آمار بنگاه های اقتصادی مشکل دار خبر داد و گفت: با حمایت موثر از 470 بنگاه اقتصادی در سه ماهه نخست امسال 100 هزار فرصت شغلی در کشور تثبیت شد.

حفظ 100 هزار فرصت شغلی در سه ماهه امسال

کریم یاوری در گفت وگو با خبرنگاران،اظهار کرد: در حال حاضر تعداد کارگران بنگاه های مشکل دار 140 هزار نفر است و وزارتخانه های صادرکننده مجوز برای بنگاه ها باید در جهت رفع مسائل بنگاه ها با جدیت بکوشند و تمام کارفرمایان، سهام داران و مدیران بنگاه ها نیز به حل و رفع مسائل بنگاه های تحت مسئولیت خود کمک کنند.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید در استان ها اظهار داشت: این کارگروه ها لازم است در شرایط اقتصادی حاضر بیش از گذشته در خدمت رفع مسائل بنگاه ها باشند و جلسات خود را با حضور ذینفعان در محل بنگاه های مشکل دار برگزار کنند تا به شکل عملیاتی و میدانی این مسائل بررسی، بازبینی و حل و فصل شود.

به گفته مدیرکل بیمه بیکاری و حمایت از پایداری مشاغل وزارت کار در سه ماهه نخست امسال آمار بنگاه های مشکل دار نسبت به اسفند سال گذشته با کاهش روبه رو بوده به نحوی که از 1351 بنگاه در اسفند 97 به بیش از 1260 بنگاه رسیده است.

یاوری اضافه کرد: وزارت کار در راستای حفظ امنیت شغلی و صیانت از نیروی کار، حفظ حیات اقتصادی بنگاه ها، تثبیت اشتغال و پایداری تولید بر پیگیری و رفع هرچه سریع تر مشکل بنگاه ها تاکید دارد، گفت: در سه ماهه نخست امسال با اقدام به موقع و حمایت از 470 بنگاه اقتصادی، موجبات تثبیت و حفظ 100 هزار شغل در کشور فراهم شد.

وی همچنین از برگزاری بیش از 2000 جلسه توسط کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید در سال گذشته به منظور رسیدگی به آخرین وضعیت بنگاه های مشکل دار خبر داد.

به گزارش خبرنگاران، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای شناسایی و حل و فصل مسائل بنگاه های تولیدی،کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید را در استان ها راه اندازی کرده که این کارگروه ها ضمن رصد و شناسایی بنگاه های اقتصادی مشکل دار، وظیفه پیگیری و بررسی وضعیت بنگاه ها و حل و فصل مسائل آن ها را در دستور کار دارند.پیش از این با حمایت موثر از 1840 بنگاه اقتصادی زمینه حفظ و تثبیت 350 هزار شغل در سال گذشته فراهم شده بود.

0nlysms.ir: تنها پیامک | مجله موفقیت، پزشکی، خانواده، تکنولوژی، گردشگری، استارتاپ

banoirane.ir: بانوی ایران | مجله خبری و ورزشی بانوان، مجله خانواده

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 43834

به "حفظ 100 هزار فرصت شغلی در سه ماهه امسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حفظ 100 هزار فرصت شغلی در سه ماهه امسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید