جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز سه شنبه 26 اسفندماه 99

به گزارش مجله سرگرمی، شاخص بورس صبح امروز کار خود را با جهش قابل توجهی آغاز کرد. شاخص کل بورس در ابتدای معاملات و بعد از گذشته تنها 30 دقیقه از آغاز ساعت کار بازار، حدود 15 هزار واحد جهش داشته و به رقم یک میلیون و 270 هزار واحدی رسیده است. تا اینجای کار شاخص کل 1.23 درصد و شاخص هم وزن 28 صدم درصد رشد کرده اند. موضوعی که نشان می دهد شرایط برای شرکت های بزرگ بسیار بهتر است. از جمله آن ها می توان به فارس، فملی، تاپیکو، شپنا، فخوز، شتران و ومعادن اشاره کرد که بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل گذاشته اند.

جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز سه شنبه 26 اسفندماه 99

نماد های قرمز کم آوردند

به گزارش خبرنگاران، در ساعات ابتدایی معاملات امروز از مجموع 299 نماد بورسی، 170 نماد فرایند نزولی دارند و 129 نماد با افزایش قیمت سهام روبرو شده اند. موردی که نشان می دهد هرچند همچنان اکثریت نماد ها قرمزرنگ هستند، اما سهم آن ها از بازار کاهش پیدا کرده و حالا تعداد نماد های بیشتری به رنگ سبز درآمده اند. در بازار فرابورس هم تا این لحظه از 210 نماد معامله شده 133 نماد با کاهش قیمت سهام روبرو شده اند و 77 نماد با رنگ سبز به تابلو آمده اند.

نقشه بازار در ابتدای معاملات روز سه شنبه 26 اسفندماه (برای مشاهده در ابعاد بزرگتر، روی عکس کلیک کنید)

رنگ سبز نقشه بازار را احاطه کرده؛ و چند گروه شاهد تشکیل صف های خرید سنگین هستند. از جمله آن ها می توان به گروه سراسر سبزرنگ فرآورده های نفتی اشاره کرد که در آن شپنا و شتران صف خرید دارند و شبندر و شبریز با رشد چهار درصدی روبرو شده اند. در گروه محصولات شیمیایی هم برای خیلی نماد ها صف خرید تشکیل شده که از جمله آن ها می توان به پترول، فارس، نوری، شپدیس، تاپیکو، شبصیر، شگویا، جم، شلعاب و شیراز اشاره کرد. فلزات اساسی هم امروز در غیاب فولاد گروهی یکپارچه سبزرنگ را تشکیل داده اند که در آن برای فملی، فخوزف ذوب، وتوکا، کاوه، فسازان و فاسمین صف خرید درست شده است. گروه صندوق های سرمایه گذاری ETF که بیشترین آمار معاملات را شاهد هستند، عموما در مدار صعودی حرکت می کنند. صندوق های دولتی پالایش و دارا یکم در حد یک و 2.5 درصد رشد کرده اند، اما دیگر صندوق های سهامی عموما بین سه تا پنج درصد افزایش قیمت دارند. بانکی ها امروز به آرامی حرکت می کنند. برای وبصادر صف خرید تشکیل شده، اما دیگران چندان با برای خریداران جذاب نیستند. وبملت و وپارس در حد یک درصد رشد کرده اند و دیگر نماد های بانکی نزدیک به قیمت روز قبل معامله می شوند. از جمله دیگر گروه های سبزرنگ بازار می توان به خودرویی ها، نهاد های مالی، استخراج کانه های فلزی، سرمایه گذاری ها، سیمانی ها، نیروگاه ها و حمل و نقل اشاره کرد.

عقب نشینی صف های فروش در بازار صعودی

بازار سبزرنگ امروز، کمتر از روز های گذشته اسیر صف های فروش است. طوری که در ساعات پایانی معاملات حدود 289 نماد صف فروش دارند. این تعداد معادل 45 درصد نماد های بازار سرمایه هستند. روز های گذشته بیش از 60 درصد نماد ها صف فروش داشتند. ارزش کل صف های فروش در ساعات پایانی معاملات به رقمی حدود سه هزار و 200 میلیارد تومان رسیده است. در طرف مقابل امروز 76 نماد با صف خرید سهامدارانشان را شاد کرده اند. ارزش مجموع صف های خرید به حدود هزار میلیارد تومان می رسد.

فولاد؛ سنگین ترین صف خرید بازار سرمایه

فولاد مبارکه اصفهان در روز بازگشایی نمادش در بورس شاهد تشکیل سنگین ترین صف خرید بازار است. ارزش صف خرید سنگین فولاد به رقمی حدود 200 میلیارد تومان می رسد. شتران با صف خرید 171 میلیاردی در رتبه دوم ایستاده و شپنا با صف خرید 58 میلیارد تومانی در مقام سوم واقع شده است. فارس، وبصادر، پترول، خساپا، شگویا، ذوب، فملی، وتجارت و دروز از دیگر نماد های دارای صف خرید قدرتمند در بازار امروز هستند.

سنیر؛ سنگین ترین صف فروش بازار سرمایه

سیمان سفید نی ریز در بازار سبزرنگ امروز شاهد تشکیل سنگین ترین صف فروش است. ارزش صف فروش سنیر در ساعات پایانی معاملات به رقمی حدود 56 میلیارد تومان می رسد. خزر با صف فروش 46 میلیاردی در رتبه دوم و بنو با صف فروش 45 میلیاردی در رتبه سوم واقع شده است. گدنا، کلوند، چخزر، سدور و غصینو از دیگر نماد های دارای صف فروش سنگین در بازار امروز هستند.

روز خوب بورس با جهش 36 هزار واحدی شاخص

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز سه شنبه 26 اسفندماه با جهش 36 هزار واحدی به رقم یک میلیون و 290 هزار و 522 واحد رسید و به مرز کانال 1.3 میلیونی نزدیک شد. در این روز اغلب نماد های شاخص ساز شاهد تشکیل صف خرید بودند که از جمله آن ها می توان به فارس، فولاد، فملی، وامید، تاپیکو، شپنا و پارس اشاره کرد که به ترتیب بیشترین تاثیر را روی شاخص کل گذاشتند. در پایان معاملات شاخص کل 2.9 درصد و شاخص هم وزن 71 صدم درصد رشد داشت که نشان می دهد خیلی از نماد های کوچک بازار در فرایند صعودی امروز همراهی نمی کردند.

نقشه بازار در پایان معاملات روز سه شنبه 26 اسفندماه (برای مشاهده در ابعاد بزرگتر، روی عکس کلیک کنید)

رنگ سبز نقشه بازار با جهش امروز شاخص کل کامل شد. گروه های بزرگ و کامودیتی ها بهترین عملکرد را از خود نشان دادند و شاهد تشکیل صف خرید در اغلب نمادهای محصولات شیمیایی، فلزات اساسی، فرآورده های نفتی و استخراج کانه های فلزی بودیم. سهام ریالی مثل بانک و خودرو هم شرایط خوبی را تجربه کردند. بیشترین آمار معاملات بعد از اوراق تامین مالی به صندوق های ETF اختصاص داشت. صندوق های دولتی دارا یکم و پالایش در حد دو درصد افزایش داشتند اما صندوق های سهامی با مدیریت فعال عموما بیش از پنج درصد افزایش قیمت را تجربه کردند. در گروه محصولات شیمیایی بوعلی، تاپیکو، پترول، نوری، فارس، پارس، زاگرس، شپدیس، شخارک و شپاکسا به صف خرید رسیدند و دیگران هم عموما فرایند صعودی داشتند. در بین فلزات اساسی شاهد حجم بالای تقاضا در نمادهای فملی، فولاد، کاوه، فخوز، ذوب، فاسمین و ارفع بودیم. در بین خودرویی ها، خساپا، خودرو و خگستر به عنوان لیدرهای گروه شرایط خوبی داشتند اما دیگر نمادها چندان با فرایند صعودی همراه نبودند. در بین نمادهای بانکی، وتجارت، وبصادر و ونوین با صف خرید روبرو شدند و وبملت در حد سه درصد رشد کرد. فرآروده های نفتی امروز سراسر سبزرنگ بودند و برای شپنا، شبندر و شتران صف خرید تشکیل شد. در دیگر گروه ها هم نمادهای بزرگ با عملکرد خوبی که داشتند سهامدارانشان را شاد کردند اما نمادهای کوچک همچنان در راستا نزولی حرکت می کنند.

رشد معاملات روزانه همگام با شاخص کل

معامله گران بورس امروز حدود 33 میلیارد سهام و اوراق مالی را در قالب 816 هزار معامله به ارزش 9 هزار و 87 میلیارد تومان دادوستد کردند که نشان از افزایش ارزش معاملات روزانه همگام با رشد شاخص کل دارد. در بازار فرابورس هم امروز 15 هزار میلیارد تومان معامله انجام شد که بخش عمده آن مربوط به فروش اوراق دولتی است. امروز برکت، اپال، ثبهساز، غزر، خودرو، خساپا و شپنا پرتراکنش ترین نماد های بورس و رافزا، کزغال، وسپهر، شاروم، فرزین، فرابورس و بپیوند پرتراکنش ترین نماد های فرابورس بودند.

توقف فروش سهام توسط حقیقی ها

سهامداران حقیقی امروز بعد از دو هفته دست از فروش سهم برداشتند و برآیند تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بازار امروز نزدیک به صفر بود. موردی که نشان می دهد در کنار توقف خروج پول از بورس، پول جدیدی هم به بورس نیامد. امروز عمده خروج پول حقیقی و حمایت حقوقی ها مربوط به نماد های وبملت، غزر، شبندر، سمگا، جم، ونوین، اپال، بنو، ودی و کچاد بود و در طرف مقابل شاهد ورود پول حقیقی و فروش حقوقی ها در نماد های رافزا، شپنا، فولاد، فرابورس، شتران، خساپا، بوعلی، وبصادر، ذوب و تاپیکو بودیم.

rugozar.ir: مجله روگذر: مجله اخبار گردشگری

fastnote.ir: یادداشت سریع: گلچین اخبار و مقالات روز

منبع: فرارو
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 135338

به "جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز سه شنبه 26 اسفندماه 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز سه شنبه 26 اسفندماه 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید