جدیدترین وام های بانکی، اقساط کوتاه مدت با مبلغ بالا

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، اغلب بانک هایی که در حال حاضر در شبکه بانکی فعال هستند، شرط لازم برای پرداخت تسهیلات و اعطای وام به مشتریان خود را سپرده گذاری های بلندمدت اعلام کردند.

جدیدترین وام های بانکی، اقساط کوتاه مدت با مبلغ بالا

بعضی دیگر از بانک ها شرایط سخت تری را برای گرفتن وام قرار داده اند. در واقع علاوه بر سپرده بلندمدت نزد بانک، متقاضی باید یک ضامن به بانک معرفی کند و حالا فقط 200 میلیون تومان از بانک وام بگیرد.

اقساط کوتاه 36 ماهه

در حال حاضر بازپرداخت بیشتر وام های بانکی 36 ماهه است. البته بانک به مشتریانی که بخواهند زودتر از موعد مقرر وام خود را تسویه نمایند شرایط دیگری را پیشنهاد می دهد. مثلا مشتری می تواند وام خود را به جای پنج سال در بازه زمانی 10 سال پرداخت کند که در این صورت بانک سود بالاتری را برای بازپرداخت در نظر می گیرد.

در بعضی از طرح های سپرده گذاری بانک ها مشتری اگر پنج میلیون تومان سپرده نزد بانک داشته باشد بانک فقط 20 میلیون تومان وام می دهد و باید با نرخ سود 18 وام را به بانک برگرداند. در واقع محاسبه مقدار اقساط و سود دریافتی بانک ها مشتریان را نسبت به طرح های فعلی بدبین نموده است.

به عنوان مثال در طرح مسکن جوانان شما ابتدا اقساط ماهیانه به مدت 5 یا 15 سال را برای بانک واریز می کنید. و بعد از زمان مشخص شده یک میلیارد تومان وام دریافت می کنید و حالا دوباره باید قسط وام دریافتی خود را به بانک بدهید. در واقع علاوه بر مدت زمان انتظار برای دریافت وام باید، اقساط وام خود را پیش از دریافت آن پرداخت کنید.

وام برای خرید کالا

نکته قابل توجه در وام های پرداختی بانک ها اعطای وام برای خرید لوازم با دوام و پرمصرف است یعنی در واقع شما 20 میلیون تومان از بانک وام می گیرید تا تنها یک یخچال فریزر بخرید.

به عنوان مثال در طرح صبا بانک کارآفرین که برای خرید لوازم مصرفی و بادوام در نظر گرفته شده است. سقف وام دریافتی 200 میلیون تومان و با نرخ سود 18 درصد است. دریافت نماینده وام ماهانه باید هفت میلیون و 200 هزار تومان قسط پرداخت گردد. این در حالی است که میانه حقوق دریافتی یک کارگر با فرض داشتن دو فرزند ماهانه چهار میلیون و 200 هزار تومان است که خیلی کمتر از مقدار قسطی است که باید بپردازد.

این شرایط حتی در وام های با نرخ بهره پنج درصد هم وجود دارد. به عنوان مثال در طرح ثمر بانک رفاه شما 200 میلیون تومان وام با نرخ بهره 5 درصد دریافت می کنید. اما باید علاوه بر در نظر گرفتن میانه اجاره خانه چهار میلیون تومانی باید حدودا شش میلیون تومان ماهانه پرداخت کنید.

بانک های خصوصی و دولتی در حال حاضر با زیان انباشته گسترده ای که دارند تنها به وسیله سپرده های بلند مدت و استفاده از منابع اقتصادی مشتریان می توانند وام پرداخت نمایند در غیر این صورت به ورشکستگی نزدیک می شوند.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 19 تیر 1401 بروزرسانی: 19 تیر 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 164355

به "جدیدترین وام های بانکی، اقساط کوتاه مدت با مبلغ بالا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین وام های بانکی، اقساط کوتاه مدت با مبلغ بالا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید