جایی میان سکوی 3 و 4 ؛ نقطه آغاز همه داستان های راه آهن را ببینید ، ریل هایی که خاطرات 81 سال مسافرت را حمل می نمایند

به گزارش مجله سرگرمی، امروز راه آهن سراسری ایران 81 ساله شد ؛ ساخت راه آهن سراسری ایران بزرگترین و پرهزینه ترین برنامه صنعتی و عمرانی بود که در دوره رضاخان به اجرا در آمد.

جایی میان سکوی 3 و 4 ؛ نقطه آغاز همه داستان های راه آهن را ببینید ، ریل هایی که خاطرات 81 سال مسافرت را حمل می نمایند

خبرنگاران: 4 شهریور 1317 راه آهن سراسری ایران که قرار بود در 40 ساعت بندر ترکمن را به بندر شاپور آن موقع و بندر امام خمینی اکنون وصل کند افتتاح می گردد.

این ابتدای داستان راه آهن و قطار در ایران است. داستانی که خاطرات فراوانی را در خود جای داده است، از عبور سربازان متفقین به جبهه های جنگ جهانی دوم، سفر مهاجران لهستانی، خاطرات سربازان 8 سال دفاع مقدس و البته بیشتر از همه خاطرات سفرهای میلیون ها نفر در 81 سال.

نقطه آغاز همه این داستان ها جایی است میان سکوی 3 و 4 ایستگاه راه آهن تهران، جایی که اولین کلنگ راه آهن سراسری ایران زده شده است. سال ها بعد از زده شدن این کلنگ درست در همانجا، ستونی به طراحی تالبرگ، هنرمنر سوئدی با سنگ و مس به عنوان یادمان ساخته شده است. در دو طرف این ستون روی زمین دو دایره سیمانی وجود دارد که بر روی یکی از آنها عدد 464 (فاصله تا ایستگاه بندر ترکمن به کیلومتر) و بر روی دیگری عدد 928 (فاصله تا بندر امام) نوشته شده است.

عینک گوچی: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: چمدان
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 40313

به "جایی میان سکوی 3 و 4 ؛ نقطه آغاز همه داستان های راه آهن را ببینید ، ریل هایی که خاطرات 81 سال مسافرت را حمل می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایی میان سکوی 3 و 4 ؛ نقطه آغاز همه داستان های راه آهن را ببینید ، ریل هایی که خاطرات 81 سال مسافرت را حمل می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید