آشنایی با جاذبه های گردشگری کوالالامپور

به گزارش مجله سرگرمی، کوالالامپور پایتخت مالزی به حق تمام آسیاست چرا که فرهنگ چینی هندو و اسلامی را در هم تنیده است. تنوع و گوناگونی فریبنده معماری کوالالامپور محصول دوران های توسعه ناگهانی آن است؛ ساختمان های برازنده مستعمراتی در تضاد با بنا های بزرگ و بلندپروازی چون برج های دوقلوی پتروناس. به این معجون جاذبه های گردشگری کوالالامپور فستیوال های پرهیاهوی شهر و بازار های خیابانی را اضافه کنید تا شهری باشد که ارزش گشت و گذار و کشف را داشته باشد. بیشترین لذت در این شهر را می توان در پرسه در خیابان ها، مراکز و بازار های خرید و در رستوران ها یافت. هوای کوالالامپور گرم و شرجی است و ترافیک و شلوغی گاهی فرساینده است، پس در طول روز زمانی را برای آرام دریافت در مراکز خرید با سیستم های خنک نماینده در نظر بگیرید. بسیاری از جاذبه های گردشگری کوالالامپور در آخر هفته ها و تعطیلات، شلوغ و در طول روز های هفته خلوت هستند. گردشگران در تور مالزی از جاذبه های گردشگری کوالالامپور متنوع می توانند بازدید نمایند که در این مقاله خبرنگاران میخواهد به آن ها اشاره کند:

آشنایی با جاذبه های گردشگری کوالالامپور

برج های دوقلوی پتروناس

شاید تمام مردم جهان شهر کوالالامپور مالزی را با تصویری از این برج ها بشناسند. بر روی بیشتر کارت پستال ها تصویر و عکسی از برج های دوقلوی پتروناس می بینید. بدون شک یکی از جاذبه های دیدنی مالزی، برج های دوقلو در قلب کوالالامپور است. نماد تور کوالالامپور، دفتر مرکزی شرکت ملی نفت و گاز پتروناس و تا همین اواخر بلند ترین برج جهان. این دو برج زرد رنگ چون دو راکت متصل به هم بر فراز آسمان کوالالامپور قد کشیده اند و تمثیلی تمام عیار از رشد شهابی کوالالامپور، معدنی کوچک به کلان شهری فضایی، را رقم می زنند. معمار آرژانتینی، سزار پلی، این برج ها را با الهام و بهره گیری از تلفیق نماد های جشن های سنتی و هنر اسلامی خلق کرده است تا یکی دیگر از جاذبه های گردشگری کوالالامپور را بسازد. در محوطه اطراف این برج ها می توانید بهترین رستوران ها را پیدا کنید. همچنین به توریست ها اجازه بالا رفتن از ساختمان و تماشای شهر داده می گردد.

بوکیت بینتانگ کوالالامپور

اصلی ترین خیابان توریستی کوالالامپور در میان جاذبه های گردشگری کوالالامپور که اکثر هتل ها، رستوران های بین المللی و مراکز خرید را در آن می توان یافت. منطقه اطراف تقاطع خیابان های بوکیت بینتانگ و سلطان اسماعیل جایی است که گردشگران معمولا با هر نوع توان اقتصادی، همانند بسیاری از مردم محلی، مدتی را جهت قدم زدن در آن صرف می نمایند. تعداد زیاد مراکز خرید در این منطقه امکانات خرید فراوانی را ارایه می نمایند و این در حالیست که پیاده رو اطراف مرکز خرید Lot10 در شرق تقاطع، راستا بینتانگ یا Bintang Walk را به وجود آورده که صندلی ردیفی از کافه های مجلل با فروشندگانی خوش برخورد هستند.

بازار مرکزی از جاذبه های گردشگری کوالالامپور

پنجاه سال پیش این بازار میدان تره بار شهر کوالالامپور بوده و امروزه به صورت بنایی کلاسیک با سبکی خاص در آمده و محل فروش صنایع دستی و کارهای هنری است. شما می توانید با بازدید از این بازار، علاوه بر آشنایی با قسمتی از فرهنگ و هنر مالزی، تولیدات عرضه شده در این بازار را که جنبه یادبود و سوغاتی دارند با قیمت های مناسب خریداری نمائید. پس به تماشای جاذبه های گردشگری کوالالامپور مانند بازار برای خرید بروید.

غارهای باتو یا میمون ها در کوالالامپور

یکی از مراکز توریستی مالزی یا جاذبه های گردشگری کوالالامپور باتو کیو یا غار میمون ها است. این مکان از اماکن مقدس مذهب هندو هاست با پله های بسیار و منظره زیبا با یک مجسمه بزرگ از الهه ای هندو و چند بنای مذهبی کوچک. این غار که در سال 1881 میلادی از طریق یک جستجوگر آمریکایی کشف شد، در شمال شهر کوالالامپور و درحدود 11 کیلومتری مرکز آن واقع شده است. این مکان در طول دوران استعمار به عنوان یک منطقه تفریحی و پس از آن مخفیگاهی برای کمونیست ها بود و امروزه به عنوان محل مهمی برای عبادت، پرستش و تجمع مردمان و گردشگران است.

موزه ملی مالزی

موزه ملی مالزی از جاذبه های گردشگری کوالالامپور و در بنایی به سبک خانه های سراوق (یکی از دو ایالت مالزی) دهه 1960میلادی واقع شده است. این موزه مجموعه نمایشگاه هایی از تاریخ، اقتصاد، هنر ها، صنایع و فرهنگ مالزی را به نمایش گذارده است. گالری ها به آرامی در حال نوسازی هستند اما به نظر می رسد که بیشتر ویترین ها به دست آورد های امروزی اشراف و سیاست مداران مالایی اختصاص یافته اند. ازجالب ترین بخش های موزه، می توان به ویترین های فرهنگی در بنای اصلی اشاره نمود، گنج هایی از کشتی های غرق شده و خانه ای پادراز در حیاط که قبلاً به سلطان ترنگانو تعلق داشته است.

برج کی ال کوالالامپور

در جهانی مدرن امروز و در بیشتر شهرهایی که می خواهند صنعت گردشگری خود را بهبود ببخشند، بسیاری از ساخت و سازها به سمت بناهایی می روند که می خواهند جاذب گردشگر هم باشند. در این میان نام بلندترین ساختمان ها و برج ها و سردمدار بودن در این زمینه می تواند گردشگران بسیاری را به این شهرها بکشاند. برج کی ال یکی از برجسته ترین بناهای کشور مالزی است. این برج مخابراتی که در بالای منطقه بوکیت ناناس واقع شده است به لحاظ ارتفاع، چهارمین برج مرتفع جهان است. در این برج می توانید از ارتفاع 421 متری، شاهد منظره ای زیبا از شهر کوالالامپور باشید. برج مخابراتی کی ال همه روزه پذیرای بازدید نمایندگانی است که می توانند با آسانسورهای پر سرعت به بالای برج رفته و با دوربین های نصب شده در بالای برج تمام شهر را تماشا نمایند.

شهر آبی سان وی لاگون کوالالامپور

مجموعه تفریحی سان وی لاگون که بیشتر به خاطر پارک آبی آن معروف شده، یک مجموعه تفریحی و توریستی بزرگ است که در سال 1993 افتتاح شده است. این پارک، در چند سال گذشته همیشه رتبه اول را در جذب گردشگر در مالزی به خود اختصاص داده است. توصیه می گردد حتما در سفر به مالزی و بازدید از جاذبه های گردشگری کوالالامپور یک روز کامل وقت خود را به این مجموعه اختصاص دهید. مجموعه توریستی سان وی لاگون از 3 بخش مجزا تشکیل شده و در مجاورت آن یک مرکز فروشگاهی بسیار بزرگ و مدرن واقع شده است که در بخش جدید این مجتمع اکثر برندهای معروف و معتبر عرضه می شوند.

پارک پروانه کوالالامپور

مجموعه ای حیرت انگیز از بیش از 6 هزار پروانه از 120 گونه مختلف در بوم طبیعی خود. پارک پروانه همچنین بیش از 15 هزار گیاه و گونه های گیاهی گوناگون برای بازآفرینی فضای جنگل های بارانی را شامل می گردد. بعضی از پروانه های رنگین کمانی که در قفس ها پرواز می نمایند، هیولاوار بزرگ هستند. گالری حشرات نیز بخشی دیگر از مجموعه است، جایی که از هیبت هزارپاها و عنکبوت های مالزیایی به لرزه می افتید. این فروشگاه، پروانه ها و سایر حشرات خشک شده را به فروش می رساند. اگر می خواهید بیشتر از این جاذبه گردشگری کوالالامپور بدانید می توانید نام آن را در مجله خبرنگاران جستجو کرده و مطلب آشنایی با پارک پروانه کوالالامپور را بخوانید.

آکواریوم کوالالامپور

یکی از اماکن توریستی در مالزی آکواریوم کوالالامپور است. یک آکواریوم بسیار بزرگ که میزبان 5000 گونه مختلف آبزیان مناطق حاره ای است. مجموعه شامل یک تونل شیشه ای زیر آب به طول 90 متر، نمایشگاه های مختلف پوشش های گیاهی و جانوران، آبزیان و گیاهان دریایی، کیوسک های اطلاع رسانی چندرسانه ای و فروشگاه هدایا است. برنامه های گوناگون آموزشی نیز بخشی از خدمات این مجموعه است. تماشای غذا دادن به کوسه ها یکی از جذاب ترین برنامه های این آکواریوم است که همه روزه ساعت 15 اجرا می گردد.

اگر با خانواده و بچه ها خود به مالزی سفر کرده اید، حتما به تماشای این آکواریوم با جهانی جذاب زیر آب ها بروید. البته این مکان برای جوانان پر شور و کنجکاو نیز مکانی عالی برای گشت و گذار و یا دریافت عکس های عجیب اینستاگرامی است.

محله چینی ها از جاذبه های گردشگری کوالالامپور

چاینا تاون یا محله چینی ها یکی از جذاب ترین مراکز خرید و از نقاط دیدنی مالزی و جاذبه های گردشگری کوالالامپور است. محله چینی ها یا همان خیابان پتالینگ یکی از شلوغ ترین و پر رفت و آمد ترین مکان های خرید شهر کوالالامپور است. این بازار محل فروش اجناس بدلی و ارزان قیمت بوده و شما می توانید بدل خیلی از اجناس مارک دار و معروف در جهان را آنجا بیابید. انواع ساعت های مچی، پوشاک، لوازم تزئینی، کیف، کفش و… از عمده اجناس عرضه شده در این بازار است. به جرات می توان گرفت که بیشتر گردشگرانی که وارد این شهر می شوند، حتما به دیدن این محله با جاذبه های رنگارنگ و البته مغازه های غذاهای چینی اش می روند.

منبع: الی گشت
انتشار: 8 تیر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 16669

به "آشنایی با جاذبه های گردشگری کوالالامپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با جاذبه های گردشگری کوالالامپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید