آشنایی با جاذبه های گردشگری بالی

به گزارش مجله سرگرمی، لذت بخش ترین لحظات در بالی، یادآور ماه عسل های رومانتیک هستند و احساس رهایی را برای انسان به ارمغان می آورند. این جزیره آنقدر منحصربه فرد است که حتی بعضی از مسافرین فکر می نمایند بالی یک کشور مستقل است! اما واقعیت این است که بالی بخشی از اندونزی است و مجموعه ای است زیبا از فرهنگ های قبیله ای و البته دارای تاریخچه ای جالب. این جزیره با ویژگی های منحصربه فرد خود آنچنان با اندونزی متفاوت است که باورتان نمی گردد! با خبرنگاران همراه باشید تا بیشتر از بالی بدانید.

آشنایی با جاذبه های گردشگری بالی

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور ارزان بالی همراه شوید.

اوبود (Ubud)، مرکز فرهنگی بالی

بسیاری مدعی هستند که اوبود با داشتن رستوران هایی که غذاهای گیاهی سرو می نمایند و استودیوهای یوگا با سبک و سیاق غربی تبدیل به شهری هیپی مانند (hippie) شده است. اما اگر در بالی عمیق تر به گشت و گذار بپردازید، به قلب فرهنگی این جزیره خواهید رسید که دارای زیبایی طبیعی بی نظیری نیز هست. می توانید یک اسکوتر اجاره کنید و با آن به فروشگاه های هنرهای دستی محلی و سرسبزترین و پهناورترین شالیزارهایی که تا به حال دیده اید بروید.

کارهای جذاب در اوبود شامل موارد زیر هستند:

  • تحسین آثار هنری بالی در موزه Puri Lukisan
  • گم شدن و رها شدن در شالیزارهای برنج Tegalalang
  • اجرای شبانه مراسم سنتی در قصر اوبود
  • تماشای میمون های بازیگوش در جنگل حفاظت شده میمون ها
  • تماشای غروب خورشید در قسمت پایینی گذرگاه Campuhan Ridge، یا گذرگاه شالیزارهای برنج Kajeng
  • گشت و گذار با اسکوتر در ساحل
  • این لذت بخش ترین کاری است که می توان در بالی انجام داد! پس از کمی تماشای فرهنگ بالی، در جاده ای که امتداد ساحل برای اسکوتر درنظر گرفته شده، به اسکوتربازی خودتان ادامه بدهید.
  • چندین ساحل جالب و زیبا خواهید دید که بعضی از آنها در خارج از قسمتی که برای گردشگران درنظر گرفته شده، واقع شده اند.

بعضی از محبوب ترین سواحل بالی عبارتند از:

  • Nusa Dua به خاطر داشتن زمین گلف و اقامت گاه های پنج ستاره
  • بندرگاه Jimbaran به خاطر داشتن بازارهای محلی و سواحل ماسه سفید
  • ساحل Seminyak به خاطر رستوران های شیک، کلوپ ها و بارهای دارای استخر

یادگیری موج سواری در ساحل Kuta یا ساحل Padma

بسیاری از سواحل، از لحاظ زیبایی با ساحل Kuta برابری می نمایند. با این وجود، ساحل کوتا هنوز هم در زمره برترین جاذبه های گردشگری در بالی محسوب می شود. قبول دارم که این شهر زندگی شبانه پر جنب و جوشی دارد اما سواحل آن برای یاد دریافت موج سواری بسیار عالی و آرامش بخش هستند.

از این هم بهتر می خواهید؟ این شهر به فرودگاه بسیار نزدیک است و هنگام سفر به جایی دیگر، قدر این نعمت را خواهید دانست. گزینه دیگر، رفتن به ساحل Padma در همان حوالی است. این ساحل زیباتر و از سرزندگی بیشتری برخوردار است و همچنین مملو است از افراد مهربان محلی. بهترین کار این است که یک تخته موج سواری بردارید و به تفریح روی امواج آرام بپردازید! اما مبتدیان بهتر است قبل و بعد از طوفان، سراغ این سواحل نروند؛ چرا که این سواحل امواج خروشان و خطرناکی می توانند داشته باشد.

غواصی با پرتو ماهی های عظیم الجثه!

اگر درنظر دارید سفر خود را تمدید کنید، توصیه می کنیم یک قایق سواری کوتاه داشته باشید و زمان بیشتری را صرف دیدن مناطق اطراف آن بکنید. اگر از خودتان سؤال می کنید که چه کارهای لذت بخشی در بالی می توانید انجام دهید، مطمئن باشید که چنین فهرستی را در هیچ جای دیگری پیدا نخواهید کرد.

Nusa Lembongan و Nusa Penida نیز مقاصد گردشگری برجسته ای هستند. البته Nusa Lembongan جاافتاده تر است و دارای اقامتگاه های بیشتر. این منطقه رستوران هایی هم دارد که به گردشگران خدمت رسانی می نمایند. از سوی دیگر، Nusa Penida هم گزینه ارزشمندی است و به داشتن مناطق بکر و مکان های غواصی جالب به خود می بالد. چطور؟ خوب، برخلاف آب و هوای استوایی، شما می توانید با ماهی های جالب mola-mola و به ویژه به همراه پرتوماهی های غول پیکر غواصی کنید! زیرا اقلیم ها و جریان های خنک قوی، همگی موجب می شوند تا دریاهای اطراف برای این موجودات جالب و نیز سایر موجودات، تبدیل به محیطی جذاب شود.

بهترین مکان های غواصی در این ناحیه عبارتند از:

Mangrove Point که علاوه بر داشتن جذابیت برای غواصان، قلمروی کوسه ها نیز هست! این منطقه قطعاً یکی از بهترین جاذبه های گردشگری در Nusa Lembongan است. Manta Point بزرگترین جاذبه Nusa Penida که در تمام طول سال، پرتوماهی های زیادی را به سوی خود جلب می نماید.

Blue Corner: مجموعه بزرگی از جریان های آشفته و مرجانی است و بنابراین فقط غواصان زبده باید وارد آن بشوند. پرتوماهی های مرمری، کوسه های بامبو و نوک سفید و حتی دسته ای از دلفین ها را هم می توان در آنجا می توان پیدا کرد.

دیگر کارهای لذت بخش مخصوص بالی

آیا به دنبال جاذبه های گردشگری دوردست در بالی هستید؟ به سمت شمال جزیره بروید! این فعالیت های منحصربه فرد شما را مجبور خواهند کرد تا به گردش در بخش هایی از این جزیره بپردازید که پیش از شما گردشگران انگشت شماری از آنجا دیدن نموده اند!

منبع: الی گشت
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 53150

به "آشنایی با جاذبه های گردشگری بالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با جاذبه های گردشگری بالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید