جاذبه های دیدنی آلاگل؛ وسیع ترین تالاب گلستان

به گزارش مجله سرگرمی، این تالاب که یک تالاب آب شور است در نزدیکی مرز ترکمنستان و رود اترک و در مرکز شوره زار عظیم ترکمن صحرا قرار گرفته است. آلاگل که مردم محلی به آن دریاچه رنگی می گویند، یکی از تالاب های بین المللی شمال ایران است که به واسطه شور بودن آب موجود در آن در مواقع خاصی از سال رنگش تغییر می نماید.

جاذبه های دیدنی آلاگل؛ وسیع ترین تالاب گلستان

تالاب های سه گانه استان گلستان (آلماگل، آلاگل، آجی گل) مقصد پرندگان مهاجر بسیاری است که در فصل زمستان به این منطقه کوچ می نمایند. تا کنون از میان پرندگان مهاجری که زمستان ها را در این تالاب ها می گذرانند، 14 گونه عبوری شناسایی شده که تنها مدت کوتاهی در این تالاب ها سکونت دارند، اما بقیه پرندگان تمام فصل زمستان را میهمان این تالاب هستند و تعدادی از این گونه ها در فصل تابستان جوجه آوری می نمایند. پرندگانی که تا به حال در تالاب آلاگل مشاهده شده اند شامل فلامینگو، غاز پیشانی سفید، پلیکان سفید، پلیکان پاخاکستری، قوی گنگ، قوی فریاد کش و گونه های دیگری هستند که حضورشان در این تالاب ها زیبایی خاصی به این جاذبه طبیعی استان گلستان می بخشد.

تالاب آلاگل به واسطه شوری آب محل پرورش ماهی های آب شور بسیاری است و فرصت بسیار خوبی برای تجربه ماهیگیری به گردشگران می دهد. علاوه بر ماهیگیری، برای آب شور این تالاب خواص درمانی بسیاری هم ذکر شده که بسیاری از گردشگران با هدف بهره بردن از این خواص آلاگل را به اسم مقصد سفر انتخاب می نمایند.

تالاب های سه گانه استان گلستان در نزدیکی بازارچه مرزی اینچه برون قرار گرفته است و در کنار طبیعتگردی یک جاذبه تجاری و تفریح هم محسوب می گردد برای علاقمندان به خرید اجناسی که از ترکمنستان وارد ایران می شوند.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: گردشبان
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 154723

به "جاذبه های دیدنی آلاگل؛ وسیع ترین تالاب گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های دیدنی آلاگل؛ وسیع ترین تالاب گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید