تکمیل پرونده کشتی های رافائل و پرسپولیس برای ثبت ملی

به گزارش مجله سرگرمی، ایرنا/ براساس سخنان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، تکمیل پرونده کشتی های رافائل و پرسپولیس برای ثبت ملی صورت گرفت.

تکمیل پرونده کشتی های رافائل و پرسپولیس برای ثبت ملی

قضیه چیست؟

محمدحسین ارسطو زاده گفت: کشتی رافائل با 60 متر طول در سال 1976 میلادی از کشور ایتالیا خریداری و برای نخستین بار در بندر بوشهر پهلو گرفت و مردم آن را به نام تایتانیک ایران می شناختند.

وی ادامه داد: این کشتی اقیانوس پیما دارای 6 استخر برای بچه ها و 750 سوئیت برای اسکان مسافران بود و با ظرفیت یک هزار و 800 نفر به دریانوردی می پرداخت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر افزود: در دوران دفاع مقدس و سال 62 کشتی رافائل با چند موشک رژیم بعث صدام حسین مورد اصابت نهاده شد و بخش عمده ای از تاسیسات این کشتی آسیب دید و برای همواره به زیر آب رفت و اکنون به عنوان زیستگاه آبزیان در عمق آب های ساحلی بندر بوشهر زمین گیر است.

ارسطو زاده اضافه نمود: کشتی پرسپولیس یا آنچنان که در دوره قاجار مصطلح بود جهاز پرسپولیس نیز به عنوان نخستین ناو جنگی مدرن نیروی دریایی ایران در دوره ناصرالدین شاه از بندر برمر آلمان خریداری و راهی بندر بوشهر شد.

وی اعلام کرد: در زمان حاضر کشتی پرسپولیس در محوطه پیرامون موزه منطقه ای خلیج فارس قرار گرفته است و برنامه ریزی بازسازی این کشتی در امسال در دستور کار است.

ارسطوزاده ادامه داد: ثبت آثار و ایجاد پشتوانه قانونی این امکان را می دهد تا بهتر برای حفاظت آثار تصمیم گیری گردد.

سهند بلاگ: سهند بلاگ: با سهند بلاگ از وبسایت و وبلاگ رایگان بهره ببرید

منبع: همگردی
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 92098

به "تکمیل پرونده کشتی های رافائل و پرسپولیس برای ثبت ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکمیل پرونده کشتی های رافائل و پرسپولیس برای ثبت ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید