فراوری کوچک ترین ربات میکروالکترونیکی جهان

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، استفاده از این میکروربات در موتور پیشران جت تحولی اساسی در آن ایجاد می نماید که از ده سال قبل به این سو شاهد تغییرات چشمگیری نبوده است.

فراوری کوچک ترین ربات میکروالکترونیکی جهان

این ربات بسیار کوچک تخت تنها 0.8 میلیمتر طول و 0.8 میلیمتر پهنا دارد و ضخامت آن نیز صرفاً 0.14 میلیمتر است. ربات یادشده به صورت بی سیم با یک سیستم انتقال داده در ارتباط است و بعد از دریافت سیگنال های الکتریکی توسط یک سیم پیچ القایی در مرکز ربات یادشده، فرایند گرم شدن نانولوله های پلیمری آن شروع می گردد و این امر موجب فعالیت ربات مذکور می گردد.

در درون نانولوله های پلیمری این ربات مقداری پلاتینیوم هم وجود دارد که موجب واکنشی کاتالیستی شده و حباب های اکسیژنی فراوری می نمایند که حرکت آنها به رانش پیشران موتور جت یاری می نماید.

محققان یک بازوی دست ساز را هم برای تسهیل فعالیت این ریزربات تهیه نموده اند که در قالب یک محرک تشکیل شده از یک پلیمر گرماسنج عمل می نماید. این بازو در واکنش به کاهش یا افزایش گرما جهت حرکت نانولوله ها را باز و بسته می نماید و از این طریق عملکرد پیشران را بهبود می بخشد. از این اختراع جدید می توان برای تسهیل انتقال داروها در بخش های مختلف بدن نیز استفاده کرد.

پژوهش یادشده توسط 12 محقق از کشور آلمان اجرا شده که یکی از آنها به نام مریم فقیه ایرانی الاصل بوده و در مؤسسه نانو علوم یکپارچه در شهر درسدن آلمان مشغول فعالیت است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 13 تیر 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 89138

به "فراوری کوچک ترین ربات میکروالکترونیکی جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری کوچک ترین ربات میکروالکترونیکی جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید