توقف عبور پناهجویان از دریای اژه به دستور اردوغان

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس جمهوری ترکیه در اقدامی که می تواند پیش زمینه توافق وی با اتحادیه اروپا در باب بحران مهاجرت باشد؛ راه عبور از دریای اژه را به روی پناهجویان سوری بست.

توقف عبور پناهجویان از دریای اژه به دستور اردوغان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فرانس پرس دقایقی پیش در پیامی توئیتری از فرمان رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه مبنی بر لغو مجوز پناهجویان برای عبور از دریای اژه در راه رسیدن به یونان خبر داد.

رسانه های دولتی ترکیه مخاطرات سفر دریایی را دلیل اتخاذ چنین تصمیمی از سوی اردوغان عنوان می کنند به ویژه که طی روز های گذشته شایعاتی مبنی بر شلیک گارد ساحلی یونان به قایق های حامل پناهجویان وجود داشت.

گفتنی است، همزمانی اعلان این تصمیم و خبر سفر اردوغان به بروکسل طی روز دوشنبه، این برآورد را به وجود می آورد که شاید او با اتحادیه اروپا در باب بحران پناهجویان به توافقاتی دست یافته است.

گفتنی است چندی پیش، ترکیه به نشانه اعتراض به عدم همراهی اتحادیه اروپا با مواضع این کشور در قبال ادلب، مرز های خود با یونان را به روی پناهجویان سوری باز کرد.

حال هر 2 طرف، آن دیگری را به باج خواهی و استفاده ابزاری از پناهجویان متهم می کند.

سفر اردوغان در حالی انجام می گیرد که وی روز پنجشنبه، با سفر به مسکو، با ولادیمیر پوتین همتای روسی، در باب آتش بس ادلب به توافق رسید.

نکته جالب توجه آن است که در جدال ترکیه و اروپا، طرفین علیرغم آگاهی از آنکه این قضیه آوارگان سوری را شامل می شود؛ از به کار بردن واژه معمول پناهجو خودداری کرده و بنا به مصلحت ترجیح می دهند آن ها را مهاجر بعضاً غیرقانونی تلقی کنند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 75115

به "توقف عبور پناهجویان از دریای اژه به دستور اردوغان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقف عبور پناهجویان از دریای اژه به دستور اردوغان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید