تمایل روسیه برای تقویت همکاری های نظامی با مصر

به گزارش مجله سرگرمی، وزیر دفاع روسیه بر قصد مسکو برای توسعه همکاری ها با مصر در مسائل مربوط به تقویت امنیت و ثبات در خاورمیانه و شمال آفریقا خبر داده و اولویت اصلی در عرصه همکاری های نظامی-فنی دوجانبه را بالابردن توانایی دفاعی مصر نامید.

تمایل روسیه برای تقویت همکاری های نظامی با مصر

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه خاطرنشان کرد که این کشور قصد دارد به همکاری فعال خود با مصر در مسائل مربوط به تقویت امنیت و ثبات در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا ادامه دهد و اولویت اصلی در وظایف مربوط به همکاری های نظامی-فنی مسکو و قاهره، بالابردن توانایی دفاعی مصر است.

شایگو در نشست کمیسیون مشترک روسیه-مصر در زمینه همکاری های نظامی-فنی گفت: بار دیگر تایید می کنم که اولویت اصلی طرف روسی در همکاری های دوجانبه در عرصه نظامی-فنی، افزایش توان بالقوه دفاعی مصر است. مسکو به همکای فعال خود با قاهره برای تقویت امنیت و ثبات در خاورمیانه و شمال آفریقا ادامه خواهد داد. مواضع نزدیک در حل و فصل مسائل جهانی و منطقه ای به دو کشور این امکان را می دهد تا در تقویت نظم جهانی عادلانه بر اساس اصول برابری و احترام متقابل، تشریک مساعی خوبی داشته باشند.

وزیر دفاع روسیه از همتای مصری خود به خاطر استقبال گرم از هیئت روسی تشکر کرده و یادآور شد که نشست کنونی گام دیگری در جهت تقویت مشارکت راهبردی بین دو کشور در عرصه دفاعی است. وی افزود: بدون تردید وجود اعتماد بین رهبران دو کشور، در توسعه همکاری های روسیه-مصر نقش خاصی ایفاء می کند. روسای جمهوری دو کشور هر سال اهداف بالاتری را پیش روی وزارت دفاع روسیه و مصر در عرصه تقویت همکاری های نظامی-فنی قرار می دهند و در نشست امروز، برنامه ریزی برای اقدامات دارای اولویت در این زمینه انجام می شود.

شایگو پیش از برگزاری نشست کمیسیون مشترک روسیه-مصر در زمینه همکاری های نظامی-فنی، مذاکرات جداگانه ای با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری و همچنین وزیر دفاع مصر انجام داد. وزیر دفاع روسیه روز سه شنبه در راس یک هیئت بلندپایه نظامی به قاهره سفر کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 دی 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 59474

به "تمایل روسیه برای تقویت همکاری های نظامی با مصر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمایل روسیه برای تقویت همکاری های نظامی با مصر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید