تعداد کاربران سیستم عامل هارمونی هواوی به 70 میلیون نفر رسید

به گزارش مجله سرگرمی، با توجه به آمار منتشر شده از سوی هواوی، ظاهرا تعداد کاربر سیستم عامل اختصاصی این شرکت یعنی هارمونی به 70 میلیون نفر رسید که رقم بسیار خوبی به شمار میرود.

تعداد کاربران سیستم عامل هارمونی هواوی به 70 میلیون نفر رسید

بعد از اینکه گوگل تصمیم گرفت در راستای حمایت از تصمیم دولت آمریکا مبنی بر قرار دادن هواوی در فهرست سیاه با این شرکت چینی قطع همکاری کند، هواوی دیگر نتوانست از نسخه رسمی سیستم عامل اندروید، برنامه ها و خدمات گوگل در گوشی هایش بهره ببرد. در نتیجه خرید محصولی اندرویدی از هواوی در واقع فقط نام اندرویدی را یدک می کشید. به همین دلیل بسیاری از کاربران تمایل خود را برای خرید گوشی های این شرکت از دست دادند.

هوای اما برای مقابله با این مشکل تصمیم گرفت سیستم عامل MobileOS خود را تحت اسم هارمونی برای گوشی هایش عرضه کند تا بدین ترتیب بتواند به نوعی نبود اندروید در گوشی هایش را با تجربه ای نو و یکپارچه جبران کند. در ماه ژوئن سال جاری بود که مدیرعامل این شرکت بیان کرد حدودا 100 مدل از محصولات این شرکت به سیستم عامل هارمونی، یعنی به نسخه پایدار آن به روزرسانی می شوند که با توجه به یک منبع چینی، به نظر می رسد هواوی به زودی به هدف خود دست پیدا خواهد نمود.

روز گذشته اما هواوی بیان کرد بیش از 70 میلیون دستگاه مجهز به سیستم عامل هارمونی وجود دارند و بعلاوه مدعی شد حدودا 100 مدل مختلف هم وجود دارند که واحد شرایط آپدیت نو هستند. هواوی حدودا 1 میلیارد دلار روی فروشگاه این سیستم عامل سرمایه گذاری کرد و اگرچه هنوز نمی توان آن را با اندروید مقایسه کرد اما با این حال طی این دو سال پیشرفت قابل توجهی را شاهد بودیم. به خصوص اینکه هواوی اصلا انتظار چنین تحریمی را نداشت.

کاربران از ماه آوریل تا کنون قادر بودند از سیستم عامل اندروید در گوشی های هواوی به سیستم عامل هارمونی سوییچ نمایند که به وسیله یک آپدیت برایشان منتشر شده بود. البته که این آپدیت از ماه ژوئن برایشان در دسترس نهاده شد. سه ماه بیشتر طول نکشید تا هواوی بتواند برای سیستم عامل خود، 70 میلیون کاربر پیدا کند و این پیشرفت فوق العاده است. البته که این تعداد شامل بعضی از گوشی های آنر و هواوی در کشور چین می گردد و هنوز معین نیست اگر آمار جهانی به آن اضافه گردد، شاهد چه تعدادی خواهیم بود. هرچند در مدل های جهانی، فقط تعداد کمی از محصولات هستند که می توانند هارمونی را به اسم سیستم عامل پیش فرض گوشی خود داشته باشند.

انتظار می رفت روز به روز به تعداد این 70 میلیون کاربر اضافه گردد چرا که هواوی حتی این به روزرسانی را برای گوشی های سری میت 9 که در سال 2016 معرفی و راهی بازار شده بودند هم عرضه کرد. معین است شرکت چینی به هر دری می زند تا کاربران فعلی خود را به هر قیمتی که شده حفظ کند چون بقای هواوی دقیقا به همین موضوع بستگی دارد که چقدر در راضی نگه داشتن کاربران خوب عمل خواهد نمود.

منبع: GSMArena

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 156901

به "تعداد کاربران سیستم عامل هارمونی هواوی به 70 میلیون نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعداد کاربران سیستم عامل هارمونی هواوی به 70 میلیون نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید