تصاویری از مواد که شما را تحت تاثیر روانی قرار می دهد

به گزارش مجله سرگرمی، تصاویر میکروسکپی باورنکردنی 4 بعدی ساختاری های مولکولی را شبیه به هنر روانگردان می کند.

تصاویری از مواد که شما را تحت تاثیر روانی قرار می دهد

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، اگر یک ماده سخت باشد با استفاده از میکروسکوپ های الکترونی می توان از ساختار اتمی آن ها تصاویری با کیفیت بالا تهیه کرد. متاسفانه پرتو های الکترونی دستگاه می تواند مواد نرم را خراب کنند، بنابراین دانشمندان معمولا از اشعه ایکس استفاده می کنند که کیفیت اتمی را ندارد.

اما دانشمندان برکلی در مطالعه ای نشان دادند که چگونه یک تکنیک به نام 4D-STEM به آن ها اجازه می دهد تا از میکروسکوپ الکترونی برای مواد نرم، بدون آسیب رساندن به آنها، استفاده کنند. تصاویر حاصل از تحقیق آن ها کاملا معرکه و رنگانگ است.

مطالعات بر استفاده از 4D-STEM برای تصویربرداری از توده شیشه فلزی که دارای ساختار مولکولی غیر قابل پیش بینی است، تمرکز می کند. این به محققان اجازه می دهد تا نقاط ضعف را در مقیاس اتمی در موادی که می توانند تحت فشار بشکنند، پیدا کنند.

محققان از این تکنیک برای تصویربرداری از ترتیب مولکولی در شبه رسانا، قبل و بعد از وارد کردن یک فرایند اضافی استفاده کردند؛ تحقیقاتی که می توانند روی میدان انرژی خورشیدی تاثیر بگذارند.

در این مطالعه نشان داده شد که وقتی 4D-STEM با شناساگر های سریع، الگوریتم های قابل تنظیم، و میکروسکوپ های الکترونی قوی توسعه پیدا می کنند تا به دانشمندان کمک کند مناطق اتمی یا مولکولی را در هر ماده ای حتی مواد نرم نیز ترسیم کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 دی 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 59772

به "تصاویری از مواد که شما را تحت تاثیر روانی قرار می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویری از مواد که شما را تحت تاثیر روانی قرار می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید