تشخیص ویروس با استفاده از اتصال مدار ژنی به الکترود

به گزارش مجله سرگرمی، محققان کانادایی تراشه ای حاوی الکترود های بسیار کوچک ساختند که در آن برای تشخیص، مقادیر بسیار کمی از ویروس استفاده شده است.

تشخیص ویروس با استفاده از اتصال مدار ژنی به الکترود

به گزارش خبرنگار زیست شناسی مصنوعی سعی دارد تا با استفاده از مدار های الکترونیکی، برنامه ریزی مجددی برای سیستم های زیستی ایجاد کند تا از آن ها برای عملکرد مصنوعی در بخش پزشکی و دارویی استفاده کند.

به تازگی محققان کانادایی با همکاری پژوهشگرانی از آمریکا، اقدام به ساخت تراشه ای حاوی الکترود های بسیار کوچک کردند که در آن از زیست شناسی مصنوعی برای تشخیص مقادیر بسیار کم از ویروس استفاده شده است. این محققان پلتفورمی الکتروشیمیایی برای زیست شناسی مصنوعی بدون سلول ارائه کردند. محققان دانشگاه تورنتو با همکاری پژوهشگرانی از دانشگاه ایالتی آریزونا پیروز به اتصال مدار ژنی به الکترود شدند که برای این کار از زیست شناسی سنتزی بدون سلول استفاده کردند. در این پروژه آن ها از الکترود های نانوساختار استفاده کردند. نتایج این پروژه در نشریه Nature Chemistry به چاپ رسیده است.

این دستاورد جدید محققان می تواند حوزه زیست شناسی مصنوعی را به سوی سیستم های زیست هیبریدی سوق دهد که از مزایای هر رشته بهره ببرد. کیت پردی، استادیار گروه علوم دارویی در دانشگاه تورنتو می گوید: این اولین نمونه از اتصال ژن به الکترود ها است و ابزاری هیجان انگیز برای تبدیل اطلاعات زیستی به سیگنال الکتریکی است.

مقابله با ویروس HSV با استفاده از فناوری نانو

این تلاش های بین رشته ای برای ایجاد سیستم جدید، موجب می شود تا محققان زیست شناسی مصنوعی بدون سلول را از یک بخش دانشگاه تورنتو و محققان الکتروشیمیایی را از بخش دیگر دانشگاه به گرد هم آورده و با همکاری محققان دانشگاه آریزونا بتوانند این پروژه را جلو ببرند.

پردی که گروه تحقیقاتی وی متخصص توسعه فناوری تشخیصی بدون سلول است، در سال 2016 وقتی که وی و همکارانش بستری را برای شناسایی سریع و کم هزینه ویروس زیکا ایجاد می کردند، مورد توجه قرار گرفتند. آوردن ظرفیت تشخیص ویروس زیکا به خارج از کلینیک، نیاز به گامی اساسی رو به جلو بود؛ اما رویکرد مبتنی بر سیگنال دهی نوری برای این کار کافی نبود.

برای این کار لازم بود یک سیستم قابل حمل توسعه یابد که بتواند همان کار شناسایی را انجام دهد، اما چالش اینجا بود که قابلیتی موسوم به چندسیگنالی را که در این فناوری موردنیاز بود نمی توان با روش سیگنال دهی مبتنی بر رنگ ترکیب کرد.

این گروه سامانه زیست هیبریدی جدیدی ساختند که در آن از آنزیم های گزارش دهنده غیرنوری استفاده شده بوده و می توانست در 16 میکرولیتر مایع با استفاده از الکترود های میکروالگودار که روی تراشه ای واقع شده است، پایش موردنظر را انجام دهد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 66700

به "تشخیص ویروس با استفاده از اتصال مدار ژنی به الکترود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشخیص ویروس با استفاده از اتصال مدار ژنی به الکترود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید